navnevalg: oppkalling,topp ti eller noe unikt?

De bor i motsatt ende av landet, så det kan fort gå noen år mellom hver gang vi ser dem ;p er bare irriterende siden vi har hatt en knapp på det navnet siden vi fikk vesla. Var jo tilfeldig da, men det er oppkalling etter mannens farfar og far (dette søskenbarnet har altså kalt opp samme folka). Ingen garanti for at vi får en gutt da, men får vi det blir det bare et par år mellom. Jeg føler det er tatt uansett, mens mannen er helt bestemt. I så fall må han jo nesten gi meg jentenavnet, tenker jeg :D
det er ikke mulig å gjøre om på navnet da,eller ta noe som ligner..her har vi for eksempel to bestefedre som heter magnar og magne til mellomnavn,så vi gjor om til magnus hvis det blir så vi kaller opp da:)

Vi har en slags oppkalling på de andre barna og skal ha det på nr 3 også. Ganske uvanlige navn på begge 2. Vi har snakket om navn kjempelenge, men har ingen klare formeninger om hva vi kan ende opp på.

Vi har en slags oppkalling på de andre barna og skal ha det på nr 3 også. Ganske uvanlige navn på begge 2. Vi har snakket om navn kjempelenge, men har ingen klare formeninger om hva vi kan ende opp på.
jeg har oppkalling på eldstemann og de to i midten har uvanlige navn,har ikke funnet navn på sistemann,den tror jeg kan bli vanskelog også..men heldigvis god tid enda:)

Har tenkt på navn lenge, synes det er veldig vanskelig for jeg jobber i barnehage, uansett navn jeg kommer over som jeg liker tenker jeg på et eller annet barn jeg har hatt i barnehagen. Å når jeg finner et jeg ikke har hatt liker ikke min samboer navnet :p

Vi tar et navn vi liker. Enten det er topp 10 eller brukt i slekta. Har flere alternativer, og det ser ut som nestemann vil få et navn som er mer brukt.

Dattera vår har et navn som er brukt tilbake i slekta mi, og som er litt uvanlig, rett innenfor topp 80 tror jeg.

Har tenkt på navn lenge, synes det er veldig vanskelig for jeg jobber i barnehage, uansett navn jeg kommer over som jeg liker tenker jeg på et eller annet barn jeg har hatt i barnehagen. Å når jeg finner et jeg ikke har hatt liker ikke min samboer navnet :p
haha,er ikke det bra typisk?:P jeg har tenkt på en del navn som jeg ikke kan bruke fordi de minner om noen jeg gikk på skole med eller lignende,men sånn er det vel til de fleste vil jeg tro:)

Sist jeg var gravid ble jeg oppgitt fordi så og si alle navnene jeg foreslo og som jeg liker er det noen i slekta hans som heter :-p stor slekt i utlandet. Men jeg tenker at om det er sønnen til fetteren som har dette navnet, da kan vi også bruke det :) Vi har funnet et par navn vi er enige om, men ikke noe er bestemt. Kan jo komme opp noe underveis eller at babyen ikke "passer" førstevalget.

Vi er enige om jentenavnet. Det fant vi helt tilfeldig, mannen så det på en russebuss :D et ordentlig navn altså, men ikke et noen av oss hadde tenkt på, og som vi begge falt for. Med guttenavn sliter vi mer. Jeg foreslo et navn for lenge siden som jeg ikke er så begeistret for lenger, men som mannen liker innmari godt. Håper nesten på jente bare for å slippe å bli enige om et guttenavn :p

Vi er enige om jentenavnet. Det fant vi helt tilfeldig, mannen så det på en russebuss :D et ordentlig navn altså, men ikke et noen av oss hadde tenkt på, og som vi begge falt for. Med guttenavn sliter vi mer. Jeg foreslo et navn for lenge siden som jeg ikke er så begeistret for lenger, men som mannen liker innmari godt. Håper nesten på jente bare for å slippe å bli enige om et guttenavn :p
Så kult å bare finne et navn på den måten!:D men det er så snedig når man finner et navn,så blir navn av motsatt kjønn innmari vanskelig å finne:P jeg mener å ha jentenavn klart,men har en haug med guttenavn,bra det er ei stund til man faktisk trenger å bestemme seg;)

Jeg jobber også i barnehage og har tenkt det samme, men har bestemt meg for hvis vi finner et navn vi liker og en på jobb heter det så går det bra. Når vårt barn kommer og får navn vil det navnet alltid minne om vårt barn uansett:)

Jeg jobber også i barnehage og har tenkt det samme, men har bestemt meg for hvis vi finner et navn vi liker og en på jobb heter det så går det bra. Når vårt barn kommer og får navn vil det navnet alltid minne om vårt barn uansett:)
Ja det er det jeg også har funnet ut nå.

Så kult å bare finne et navn på den måten!:D men det er så snedig når man finner et navn,så blir navn av motsatt kjønn innmari vanskelig å finne:P jeg mener å ha jentenavn klart,men har en haug med guttenavn,bra det er ei stund til man faktisk trenger å bestemme seg;)

He he, ja, det er definitivt ikke sånn jeg så for meg å finne navnet på barnet vårt :D jeg er jo hellig overbevist om at vi kun kommer til å få gutter, så blir spennende å se hva det faktisk blir. Du har i det minste noen guttenavn-alternativer, er dere enige om dem?

He he, ja, det er definitivt ikke sånn jeg så for meg å finne navnet på barnet vårt :D jeg er jo hellig overbevist om at vi kun kommer til å få gutter, så blir spennende å se hva det faktisk blir. Du har i det minste noen guttenavn-alternativer, er dere enige om dem?
Ikke sant,det gjør det jo enda morsommere også:D vi hadde ingen like navn på lista vår,men vi likte godt noen av navnene til hverandre :) så vi blir nok enige ja ser jeg for meg:)

Back
Topp