navnevalg: oppkalling,topp ti eller noe unikt?

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
Noen har sikkert ikke begynt å tenke på navn enda, mens andre (som jeg) har tenkt på navn i månedsvis.
Men hvordan bli enig om navn? Hvordan klare å bestemme seg for ett,kanskje to navn når det finnes så mange fine navn der ute?

Vi skal skrive hver vår liste med ti guttenavn og ti jentenavn, og er vi heldig så har vi noen som er lik, men jeg tviler på det :P

Hva tenker dere om valg av navn? :)

Vi er enige i guttenavn, det blir oppkalling av oldeforeldre :) jentenavn er vi hent blanke på begge to:P

Vi har veldig forskjellig smak når det kommer til navn, har tenkt på navn i månedsvis jeg også:-P

Men vi liker litt norrøne /skandinaviske navn men liker mange andre navn også :-)

Vi har ikke tenkt å oppkalle etter noen, vil velge de navnene vi liker best :-)

Men tenker at vi også må skrive liste, men tenker å ta det når vi vet kjønn:-)
Men er inne å ser på navnelister hele tiden, vil jo ha det perfekte navnet :-P

Fant nettopp ett guttenavn som ingen av oss hadde hørt før men som vi egentlig falt veldig for. Synes det er lettere å finne guttenavn som vi begge liker enn jentenavn

Har dere noen nettsider med mange navn?

Vi skal ha et uvanlig navn, men samtidig enkelt :)

Vi har snakket litt om hvilke navn vi liker, og er enige om et par.
Men kommer vel til å ta diskusjonen etter OUL, da vi forhåpentlig vet kjønnet ;)

Vi har veldig forskjellig smak når det kommer til navn, har tenkt på navn i månedsvis jeg også:p

Men vi liker litt norrøne /skandinaviske navn men liker mange andre navn også :)

Vi har ikke tenkt å oppkalle etter noen, vil velge de navnene vi liker best :)

Men tenker at vi også må skrive liste, men tenker å ta det når vi vet kjønn:)
Men er inne å ser på navnelister hele tiden, vil jo ha det perfekte navnet :p

Fant nettopp ett guttenavn som ingen av oss hadde hørt før men som vi egentlig falt veldig for. Synes det er lettere å finne guttenavn som vi begge liker enn jentenavn
ble en del norrøne navn på lista mi :) liker veldig godt navn som ikke mange andre har, også liker jeg å oppkalle, med en liten vri:) vi har valgt å ikke vite kjønn,så derfor to lister :)
har googlet navn endel her og ja :P

Vi er enige i guttenavn, det blir oppkalling av oldeforeldre :) jentenavn er vi hent blanke på begge to:p
da jeg ventet eldstemann hadde jeg kun guttenavn klart og var helt sikker på at det ble gutt,og fikk rett,kanskje det er slik hos dere også? :) nå har jeg jentenavn klart og ser automatisk på jenteklær,så noe sier meg at det er ei lita tulle der inne,blir spennende å se :)

da jeg ventet eldstemann hadde jeg kun guttenavn klart og var helt sikker på at det ble gutt,og fikk rett,kanskje det er slik hos dere også? :) nå har jeg jentenavn klart og ser automatisk på jenteklær,så noe sier meg at det er ei lita tulle der inne,blir spennende å se :)

Hehe ja kan være noe med det, jeg føler veldig at det blir gutt :-)
Blir spennende å se :-)

Hehe ja kan være noe med det, jeg føler veldig at det blir gutt :)
Blir spennende å se :)

Nå svarte jeg på noe du hadde skrevet til noen andre:-P såg det nå hehe. Men har det sånn som du skrev :D:D

Noen har sikkert ikke begynt å tenke på navn enda, mens andre (som jeg) har tenkt på navn i månedsvis.
Men hvordan bli enig om navn? Hvordan klare å bestemme seg for ett,kanskje to navn når det finnes så mange fine navn der ute?

Vi skal skrive hver vår liste med ti guttenavn og ti jentenavn, og er vi heldig så har vi noen som er lik, men jeg tviler på det :p

Hva tenker dere om valg av navn? :)

Tenker at det er vanskelig :p

Men nå har jeg tenkt lenge og vel, for å finne match til de andre, og merkelig nok så var det ingen prostest på noen av alternativene...!! Så denne gangen var fryktelig lett!

Vi syns det er fint med oppkalling, vesla har to navn, fra min oldemor og mannens mor. Fornavnet endte jo opp med å bli et topp 10-navn likevel da... Vi har mange navn på lista fra familien denne gangen, men sambo driver og foreslår jentenavn som jeg bare avfeier tvert fordi jeg syns de er litt kjedelige. Altså, jeg liker vanlige navn, sånne navn som voksne folk har, men vet jo at hvis jeg kjenner tre som heter det så blir det ikke det. Han liker nemlig ikke jentenavnet som jeg har klart :p mens guttenavnet han ønsker er allerede blitt oppbrukt føler jeg, siden søskenbarnet hans tok det til sin sønn. Så vi får se om vi klarer å bli enige ;)

Vi syns det er fint med oppkalling, vesla har to navn, fra min oldemor og mannens mor. Fornavnet endte jo opp med å bli et topp 10-navn likevel da... Vi har mange navn på lista fra familien denne gangen, men sambo driver og foreslår jentenavn som jeg bare avfeier tvert fordi jeg syns de er litt kjedelige. Altså, jeg liker vanlige navn, sånne navn som voksne folk har, men vet jo at hvis jeg kjenner tre som heter det så blir det ikke det. Han liker nemlig ikke jentenavnet som jeg har klart :p mens guttenavnet han ønsker er allerede blitt oppbrukt føler jeg, siden søskenbarnet hans tok det til sin sønn. Så vi får se om vi klarer å bli enige ;)

Har det helt likt, føler de fleste jentenavnene mannen min foreslår er litt kjedelige :-P og han liker ikke de jeg liker best, så blir en utfordring om vi får jente, hehe.

Har dere veldig god kontakt med søskenbarnet av mannen din og blir det ganske lik alder på barna så hadde jeg også følt at det var oppbrukt, men hvis dere bare treffer dem en sjelden gang i familiesammenkomster og sånne ting så hadde jeg ikke latt det ødelagt noe hvis jeg hadde likt navnet veldig godt :-)

Har det helt likt, føler de fleste jentenavnene mannen min foreslår er litt kjedelige :-P og han liker ikke de jeg liker best, så blir en utfordring om vi får jente, hehe.

Har dere veldig god kontakt med søskenbarnet av mannen din og blir det ganske lik alder på barna så hadde jeg også følt at det var oppbrukt, men hvis dere bare treffer dem en sjelden gang i familiesammenkomster og sånne ting så hadde jeg ikke latt det ødelagt noe hvis jeg hadde likt navnet veldig godt :-)

De bor i motsatt ende av landet, så det kan fort gå noen år mellom hver gang vi ser dem ;p er bare irriterende siden vi har hatt en knapp på det navnet siden vi fikk vesla. Var jo tilfeldig da, men det er oppkalling etter mannens farfar og far (dette søskenbarnet har altså kalt opp samme folka). Ingen garanti for at vi får en gutt da, men får vi det blir det bare et par år mellom. Jeg føler det er tatt uansett, mens mannen er helt bestemt. I så fall må han jo nesten gi meg jentenavnet, tenker jeg :D

De bor i motsatt ende av landet, så det kan fort gå noen år mellom hver gang vi ser dem ;p er bare irriterende siden vi har hatt en knapp på det navnet siden vi fikk vesla. Var jo tilfeldig da, men det er oppkalling etter mannens farfar og far (dette søskenbarnet har altså kalt opp samme folka). Ingen garanti for at vi får en gutt da, men får vi det blir det bare et par år mellom. Jeg føler det er tatt uansett, mens mannen er helt bestemt. I så fall må han jo nesten gi meg jentenavnet, tenker jeg :D

Ja skjønner at du føler det når det blir oppkalling, men dere får bare si at dere hadde bestemt dere for det for lenge siden :-)

Ja det synes jeg at han burde :-P
Her har vi landet litt på ett guttenavn som er mannen sin favoritt, vil ha det litt åpent enda siden jeg er så redd for å gå glipp av det perfekte navnet :-P har hørt mange som hører et navn og bare får en følelse av at dette må bare barnet mitt hete :-)

Men vi skal vite kjønn så tenker å si at han kan ha det navnet om jeg kan få siste ordet på valg av jentenavn, men om det blir gutt så synes jeg det er litt skummelt at bestemmelsen allerede er tatt, vi har 3 guttenavn vi liker veldig godt så blir nok et av de uansett:-)

Aleksander eller Aleksandra om det blir opp til pappaen å bestemme. (Etter alex ferguson, x-manager til man. Utd.)

Navn er fryktelig vanskelig! Oppkalling er vel og bra, men blant de 7 kusiner/fettere til våre barn er det meste oppbrukt i beste- og olde- rekkene, så jenta vår fikk tippoldemora sitt navn. Men de andre tipp'ene har ikke navn som verken jeg eller mannen er så gira på.

Så kriteriet nå blir vel at det må passe med det vi døpte jenta vår...

Syns forøvrig at folk må huske på at barna skal bli voksne og ikke er den søte lille jenta/gutten mer enn en kort stund. Syns det er alvorlig mye merkelige navnevalg for tida. Skjønner ofte ikke at det godtas av "the powers that be"

Vi har klart jentenavn men sliter skikkelig med guttenavn. Ønsker noe som fungerer like godt her hjemme som i utlandet og er veldig inspirert av britiske/amerikanske navn.

Vi har klart jentenavn men sliter skikkelig med guttenavn. Ønsker noe som fungerer like godt her hjemme som i utlandet og er veldig inspirert av britiske/amerikanske navn.
Slik er det her også:)
du må sjekke navnetråden hvis du ikke allerede har gjort det,masse navnetips der:)

Back
Topp