Navnevalg - noen som har bestemt seg?

Skulle liksom ikke bestemme oss før vi hadde sett henne, men vi har nok bestemt oss. Men vi venter med å avsløre det til hun er født.

Har ikke peiling enda, har blitt enige om å hilse på før vi bestemmer oss :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har ingen anelse :p forje gang var det klart lenge før vi viste kjønn, mye være denne gangen.

Det skal lille frøken her også hete:) Elsker det navnet!!!<3

Sent from my iPhone using BV Forum

Så hyggelig ❤️
Da er det hvertfall to Frida babyer på maiforumet da:) Så stas!

Jeg ville egentlig at hun skulle hete Anna, derfor jeg har det som nick her inne.
Men samboeren var ikke helt enig.
Er veldig fornøyd med navnevalget nå:)
Synes Frida er skjønt :)

Så hyggelig ❤️
Da er det hvertfall to Frida babyer på maiforumet da:) Så stas!

Jeg ville egentlig at hun skulle hete Anna, derfor jeg har det som nick her inne.
Men samboeren var ikke helt enig.
Er veldig fornøyd med navnevalget nå:)
Synes Frida er skjønt :)
Ja, det er kjempe fint<3 Det er både søtt og litt "tøft" :-) Samboer vil gjerne ha Frida Marie, men jeg syntes Frida står sterkt alene:-)

Vår lille jente skal hete Ane Victoria, og både vi og resten av familie kaller henne det allerede :-) kjempekos.

Navnet har vært klart siden en uke etter OUL. Men vi holder det hemmelig til fødsel ;-)

Sent from my MT27i using BV Forum mobile app

Vi hadde både jente og guttenavn klart før vi vise hva det ble, så får spare det andre navnet til neste gang ;)

Driver og overbeviser meg selv om en variant til vår lille gutt :)
I min familie blir dette 4. eller 5. generasjon gutt som kan videreføre dette mellomnavnet.

Jeg har veldig lyst til å bruke dette mellomnavnet, men ikke i det daglige (kan bli litt langt)

Må bare få min mann til å like det like godt, navnene er fine hver for seg og i sammen er det kun 15 personer som heter det samme<3

Uten rare stavelser og tungvinte uttalelser og som kan brukes nogenlunde internasjonalt :)

Vi venter en gutt og guttenavn er så vanskelig.
Både meg og mannen min liker navnet August men ikke helt måten det uttales her i Norge (som måneden). Det skal uttales rettfrem som i Sverige.
Hva tenker dere? Blir det for komplisert når uttalet ikke er gitt?

Vi venter en gutt og guttenavn er så vanskelig.
Både meg og mannen min liker navnet August men ikke helt måten det uttales her i Norge (som måneden). Det skal uttales rettfrem som i Sverige.
Hva tenker dere? Blir det for komplisert når uttalet ikke er gitt?
Så lenge dere er konsekvente på uttalen vil andre ta etter deres versjon :) jeg har vært "offer" for dette selv; jeg uttaler Oliver og Robin med engelsk vri. Det blir derfor "Råbin" og "Ålliver" i mitt hode og munn. Men familiene til disse barna har alltid sagt "Ooliver" og "Robbin" så i heretter kaller jeg disse barna etter foreldrenes uttale. Men for meg øvrig heter det Ålliver & gjengen og Råbin Hood ;)

Vi vet ikke hva det blir, men vi har vært enig om guttenavn i over et år (!), jentenavnet hørte jeg i en av mormors fortellinger om slekta, og det falt jeg helt for. Samboer ble også forelsket i det navnet, og det var bra, for vi har ingen jentenavn-alternativer.
Inntil videre holder vi det hemmelig for alle til etter fødselen :)

Back
Topp