navnets betydning

Fatima_a_89

Forelsket i forumet
vet dere hva navnet til barna deres betyr? og hadde det betydning da dere valgte akkurat det navnet? [:)]

Last edited:
barlind som emne for pil-bue + kriger, betyr Iver [:)] Tenkte ikke på det når han fikk navn, tenkte mer på at han var så ivrig, he he[:)]

Hennes: Gud er nådig
Betydningen var VELDIG avgjørende i prosessen :P neida.

Mitt: Fred
Stemmer helt og holdent. [:D]

Aurora: Betydning morgenrøden, etter morgenrødens gudinne, Alise: edel, høy

Ronja: Astrid Lindgren tok navnet Ronja Røverdatter fra midten av det finske bynavnet Juronjaure ! Men det har også vært en kortform av Veronica (seier) eller Roksana (rose, soloppgang) - tilbake til hebraisk lød det som 'Gud er min sang, min glede'
Isolde:lys og pen

Sånn, er faktisk første gangen jeg har funnet en betydning på Ronja. For fant ikke det i navnebøkene[8D]

ORIGINAL: EmbrikTheodors mamma

Embrik betyr lysende engel, Theodor finner jeg ikke noe betydning på

Theodor: Guds gave

finner ikke no betydning av snuppa sitt navn[>:]
 så det var iallefall ikke avgjørende når jeg valgte navn![8D]

mitt navn:
Forklaring: Jentenavnet består av navnedelene maria og anne. Navnedelen maria kommer fra det gamle hebraiske navnet Miriam, som har ukjent betydning. Navnedelen anne er en form av Hannah, som kommer fra det hebraiske ordet Channah som betyr "gunst" eller "nåde".

Guds gave..

Det er vel en grunn til at jeg virkelig bestemte meg for at DET SKAL HAN HETE.. Da jeg tok angrepille, men den funket ikke, altså guds gave : )

hvor finner man betydning? mener jeg har sjekka før, men kan ikke huske[8D]

jeg brukte norsknavn.no

Julie Elisabeth

Julie kommer av et latinsk slektsnavn Julian 'dunete, med dun på kinnet' - altså 'ung', evt 'lyshåret'
Elisabeth Guds løfter, den ed Gud har sverget,

Nora Johanne:

Nora - Ære og barmhjertighet/lys

Johanne - nådig gud

[:D]

ORIGINAL: Majanne

jeg brukte norsknavn.no

thank u [;)][:)]

Fredrik betyr Fredelig hersker, Andrè betyr Mandig [:D]

Mitt navn:
Rådgiver (så det e berre å høyre når ej snakka om dinokle asso [:D])

Hans navn: usikker betydning, men det kommer fra det norrøne navnet Sundri som kan bestå av to ord som betyr "svømme" og "fred". I tillegg har han navnedag 17. februar som var min termin.

Mitt navn bare på gøy: mild og hellig

Tobias

Betydning: Gud er god

Forklaring: Guttenavnet er en gresk form av navnet Tobiah som kommer fra det hebraiske navnet Tobiyah som betyr "Gud er god".

Navnedag: 20. september*

Sofie

Gresk og betyr Visdom

Navnedag: 29. november*

Julianne

Betydning: Dunskjeggete

Forklaring: Jentenavnet er en feminin form av Julian, som kommer fra det romerske navnet Julianus, som er utledet av Julius, som kommer fra et romersk familenavn som sannsynligvis er utledet fra det latinske ordet "ioulos" som betyr "dunskjeggete".

Står bare "Moderne navn" på Iselin [8|] Men fant ut at hun har navnedag 19.des da [8D]

Emilie står for Rival & Vennlig [;)]

Sjekket det opp i navnet boka vi hadde når vi diskuterte navn [:)]

ORIGINAL: Sl0th

Guds gave..

Det er vel en grunn til at jeg virkelig bestemte meg for at DET SKAL HAN HETE.. Da jeg tok angrepille, men den funket ikke, altså guds gave : ) Og mellom navnet heter han bare fordi jeg vil ha mellomnavn på han og det var det eneste som passa syns jeg [:)]

Back
Topp