Navnets betydning *inspirert*

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Betyr navnets betydning noe for deg når du velger navn til barnet ditt?
Har du valg bort et navn du likte pga betydningen?

Jeg legger stor vekt på betydningen av navnet, og valgte bort mange fine navn. Men navnet vi endte opp med var helt riktig for oss på alle plan uansett :)

Betydningen har ikke vært så viktig annet enn at det skal være norrøne navn :-)

Betydningen spilte inn hos min mann ja :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Betydningen spiller ingen rolle, men er morsomt om de har en betydning. Har selv et navn det ikke finnes betydning på, og det har alltid vært litt kjedelig. Litt vanskelig å passe på det til barna siden vi ønsker sjeldne navn, men det er ikke det viktigste at de har en betydning, så vi går etter hva vi liker :)

Betydningen har ikke vært viktig.
Valgte navn vi likte uavhengig av betydning og plassering på lister.

Betydning har ikke hatt noe å si for oss. Synes også at betydningen ofte endres alt etter hvor jeg ser, så stoler ikke helt på det...

Kan ikke si det gjorde det når vi valgte navn til første tuppa. Heller ikke denne gangen. :-)

Jeg har sjekket betydningen, bare av ren nysgjerrighet, men det har absolutt ikke hatt noe å si for valgene våre. Førstemann er oppkalt og lillebrors navn har vi begge alltid likt.

Betydningen har vært viktig for oss og er det vi har valgt å fokusere på. Så vi har valgt navn ut i fra fine navn med en betydning som vi føler er passende :)

Nei, det har ingenting å si:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Betydninga hadde ingenting å si. Det viktigste for oss var at det var et navn vi likte, at vi hadde positive eller ingen assosiasjoner til det, og at vi følte det var et navn han også kunne ha som voksen uten at det var "rart" :)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Sjekket faktisk først betydningen av navnet nå, og det "passet".
Så nei, det var ikke noe vi tenkte på når vi valgte navn, ser for meg at det vel egentlig er få navn som betyr noe "negativt" uansett.

Ja. Vi hadde valgt dobbelt gutte- og jentenavn. Begge har da ett oppkallt navn og et bibelsk. Faktisk var første jentenavnet begge deler.

Vi skulle egentlig ha David, som er blitt en viktig bibelsk person for meg. Grunna mye på det å kalle opp barnet mitt etter koen som er viktig for meg spesielt, er jo ikke sikkertt han får den opplevelsen, og til slutt kjentes det ikke riktig.

Nå skal barnet hete "seierherre" og betydningen er viktig, siden vi ble gravid av oss selv siste pp før icsi :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Det var færre enn jeg trodde som ga navnebetydningen stor vekt :)
Jeg fant et navn jeg likte, men så viste det seg at det navnet betydde blind eller noe i den duren. Det ble litt rart for min del siden jeg legger litt vekt på betydningen. Men enkelte navn har forskjellig betydning alt etter hvor man ser, så da er man jo like langt :O

Back
Topp