Navnetråd

Ja, nettopp. At det uttales mer eller mindre likt på ulike dialekter for eksempel (Dina uttales «Dina» både i Oslo og Bergen, mens Lars uttales gjerne lydrett i Bergen (med skarring på r-en) men som «Lasj» i Oslo). Det trenger ikke være bare korte navn som Bo, Jo, Ada, Ida, Liv osv. Karoline er rimelig langt, for eksempel.

Mannen min er fra Vestlandet og jeg fra Østlandet, og vi vil ikke ende opp med er navn hvor en av oss føler at den andre sier det «feil».
Tenkte øyeblikkelig på NRK serien «side om side» der han er fra Bergen og hun er fra husker-ikke-hvor, men der sliter de med uttalen av set tiltenkte jentenavnet: Aurora.

Navn er visstnok vanskelig sier «de»… Jeg synes det enkelt, problemet er at forloveden også har meninger :p

Jeg håper å gå for et navn i lik sjanger som vårt felles barn har.
Han har ei fra før, med skikkelig norsk navn, dobbelt navn. Ikke noe galt i det, men når jeg kan velge blir det heller noe mer unikt som ideelt sett ikke er på topplister men kan uttales greit på norsk og engelsk.

Vi er begge norske, og har ganske typiske norske navn selv (som høres fælt ut på engelsk). Jeg er veldig gira på et navn som sies greit på norsk og engelsk, også brukes det så mye engelsk i dagligtale i dag at jeg tror ikke folk vil stille spørsmål til et navn med «utenlandsk» opprinnelse. :)

Back
Topp