Navnetråd

Vi har bare diskutert jentenavn også har vi ikke tatt diskusjonen etter at vi fikk vite det er en gutt.

Vi hadde både jente og guttenavn klart til første ungen så jeg håper vi går for det guttenavnet.

Ikke snakk om at vi sier det til en levende sjel før ungen er ute.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi venter gutt, og det er så fryktelig vanskelig å komme på navn. For vår del er det viktighet at det er bare en og enkel stavemåte. Både sambo og jeg har etternavn som må staves, og som stadig skrives feil. Så jeg syns det er viktig at ungen slipper det med fornavn.

Våre favoritter er Odin og Martin. Og vi holder det ikke hemmelig. Om folk har innvendinger vil jeg at de skal få de unna nå i stede for etter han kommer.

Appen <3

Vi sliter også litt med guttenavn. Begynner å finne en del navn vi liker, men er langt ingen å lande på noe. Vi har det heller ikke hemmelig. Folk får synes det de vil, og vi har bare sære navn på lista ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Her ventes det en liten gutt i disse dager og han får nok navnet William. Liker Aleksander veldig godt, men det heter min bror.
Huff - synes familie og venner burde holde seg for gode til å kritisere navnevalgene.. Ikke la det gå utover dere og stå for egne valg :-)

Her har jeg sagt klart fra at vi ikke vil diskutere navn med noen, og ikke er jeg interessert i navneforslag heller.
Det første alle spør om, er "Har dere valgt navn? Hvilke navn tenker dere på? Vet dere kjønn?".

Vårt barn, vårt valg. Vi vil velge etter at hun er født, og uten at noen skal vite om det og dermed få sjansen til å blande seg. og hvis noen har negative innvendinger, så kommer jeg bare til å si at det er ikke vårt problem, vi trives med det og liker det. Så får de kalle sine egne barn noe annet :)

Før ordinær UL hadde vi mange jentenavn klar. Min kjære var så overbevisst om at det var ei lita jente, så derfor var det mest jentenavn vi snakket om. Vi hadde klart å plukke noen favoritter, og ett navn som tronet øverst hos oss begge. Men så kom ordinær UL og plutselig måtte vi starte litt på nytt, siden det ikke var noe tvil om at det ligger en liten gutt i magen min. Guttenavn erjaggu mye vanskeligere enn jentenavn! Ihvertfall ut fra våre kriterier! Vi vil ikke ha et topplistenavn og i tillegg ønsker vi et litt enkelt navn. Mange av de jeg liker er litt tyngre å si. Amadeus feks. Men vi har klart å komme fram til et navn som er kort, enkelt, ikke så mange som heter og nydelig. Så får vi se om det er det vi står fast ved når han er født også. Jeg kunne gjerne ønsket meg flere reelle alternativ enn dette ene, sån at man fikk tygd litt mer på det. Men vi får se :-)

Vi har ei Mali og Live fra før :) Gamle, korte, norske navn :) Jeg heter Marielle (fransk, må alltid staves), mannen heter Tore. Etternavnet er også norst og traust. Jeg er odelsjente på storgård. Derav skal navnet være kort, norskt og gammelt ;)

Favoritter er:
Iver
Olav
Georg

Elsa
Ines
Oline

Vi skal ha et internationalt navn :) begynner på C ! Vil holde det hemmelig til vi er 100%, da vi enda bare er 98% sikre på at dette er navnet ! :)

Vi har ei Mali og Live fra før :) Gamle, korte, norske navn :) Jeg heter Marielle (fransk, må alltid staves), mannen heter Tore. Etternavnet er også norst og traust. Jeg er odelsjente på storgård. Derav skal navnet være kort, norskt og gammelt ;)

Favoritter er:
Iver
Olav
Georg

Elsa
Ines
Oline

Flotte greie navn, men jeg tenker ikke på Ines som så norsk? Ine og Ina, ja, men så fort du får på en s blir det liksom litt mer spansk? Det er i mitt hode da :) Elsa er faktisk på topp ti i Sverige nå, så velger dere det er dere nok litt trendsettere i Norge :)

Sent from my iPad using BV Forum

Det stemmer med Ines :) Vi er ikke sånn MÅ , vi har sett på slektstavlene, og så må vi liksom like navnene og da :P Elsa er en forkortelse av Elisa for oss, som er navnet til bestemoren til mannen. En dame som betydde mye for oss, og som døde i fjor.. Det er noen i nærheten som heter d samme og vil derfor ha en litt annen variant :)

Vår gutt skal hete Sigurd :-)

Ikke i mål, men vurderer Sander, Ludvig, Kasper og Johannes. Finner alle på slektstreet. Sander er favoritten i dag :)

Ah det her er vanskelig synes vi. Vi vil ikke ha trendnavn. Til jente likte vi Olivia. Men det blir gutt :) liker Gabriel etter onkelen (mannens lillebror) og ellers Daniel\David eller Damian. Det siste med amerikansk uttale da mannen og søsken har det på sine navn (fra sør amerika) . Liker Aksel også og Theodor, men tror det er litt for populært for tiden :) Vil ikke ha dobbeltnavn

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app

Ah det her er vanskelig synes vi. Vi vil ikke ha trendnavn. Til jente likte vi Olivia. Men det blir gutt :) liker Gabriel etter onkelen (mannens lillebror) og ellers Daniel\David eller Damian. Det siste med amerikansk uttale da mannen og søsken har det på sine navn (fra sør amerika) . Liker Aksel også og Theodor, men tror det er litt for populært for tiden :) Vil ikke ha dobbeltnavn

Må bare få si, kjenner en liten Damian. Og hadde det ikke vært for at han er ganske nær så hadde vi valgt det selv. Helt nydelig navn!:)

Må bare få si, kjenner en liten Damian. Og hadde det ikke vært for at han er ganske nær så hadde vi valgt det selv. Helt nydelig navn!:)

Åhhh så gøy! Aldri hørt det i Norge før, hvordan uttaler de det? Synes også det er nydelig :) eneste minuset er at de som har sett mye film kan assosiere navnet med slemme ting, fra skrekkfilmer.. :O

Åhhh så gøy! Aldri hørt det i Norge før, hvordan uttaler de det? Synes også det er nydelig :) eneste minuset er at de som har sett mye film kan assosiere navnet med slemme ting, fra skrekkfilmer.. :O

Gutten er født og oppvokst Norge, men har polske foreldre. De uttaler navnet rett frem slik det skrives. Mulig de uttaler det annerledes i Polen da. Men jg syns navnet er nydelig både med norsk og amerikansk/internasjonal uttale!

Vi venter en liten gutt- og har kommet frem til to navn vi liker veldig godt:

Oskar Leander
&
Oliver Elias. :-)

Jeg liker det ene navnet og faren liker det andre- så er ikke helt enige enda:-P.

Milla

Her er det bestemt Liam ♡ fortsatt ikke sikker på mellomnavn, da jeg gjerne vil ha Emíl, men samboer er ikke enig! :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Vi har et jentenavn og et guttenavn som vi liker begge to, men vil holde det for meg selv til barnet er født. Jentenavn begynner på S og guttenavn på O.

Vi har hver våre guttenavn og klarer ikke bli enig, men han mener han skal få "sitt" navn og jeg kan få "mitt" jentenavn.. Hahaha, fin fyr! Vi venter altså em gutt :p

Back
Topp