Navnetråd

frøkenlinn

Betatt av forumet
Oktoberskatter 2014
Hei, jeg er nysgjerrig på hvilke navn dere vurderer eller kanskje dere har bestemt dere?
Her er vi enige om at Mia og William er favoritter foreløpig :)

Jentenavn var bestemt ganske fort og det var Victoria Naomi. Det ver litt vansklig å velge guttenavn men vi bestemt oss for Vincent Nicola. Og det er lille Vincent som kommer i october! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Emma Felicia. Emma er jo på toppen over alle listene og har vært i flere år. Men det har vært på min liste siden jeg var 15-16 og var ett av to navn som vi begge likte (og vi likte det best av de to dessuten passet det best med sammen med Felicia som er min svenske manns favoritt og ønske siden han var 20. En gutt skulle hett Martin evt med Alexander som mellomnavn, men vi venter altså en Emma denne gang.

Vi hadde begge noen jentenavn til på listene, men det var navn som ville blitt uttalt ulikt i den norske og den svenske familien så de utgikk pga det. F.eks. Erika der nordmenn flest legger trykket på E-en, mens svenskene legger trykket på i-en. Får vi ei jente til tror jeg det bor Tuva eller Siri, men en gutt blir garantert Martin.

Sent from my iPad using BV Forum

Hadde det blitt jente skulle hun hete Tilde.. Meen vi får gutt nr 2 å navnet har vært klart siden vi fikk nr 1 ... Men vi har valgt å holde det for oss selv til fødselen. Det er et vanlig navn da :cool:

Tror vi har funnet et navn som vi begge liker, men skal holdes hemmelig :-)
Har mange andre navn på listen som jeg liker:

Gutt:
Andreas
Adrian
Torbjørn
Henning
Jonas
Jonathan
Eskil

Jente:
Isabell
Adele
Lillian
Iris
Elvira

Vi venter en gutt som kun skal få et navn, som og ikke er vanskelig å stave. Dette er fordi vi har to etternavn som alltid må staves. :-P

Vi venter en jente, men har ikke bestemt navn enda. Lurer litt på Mia :) Har hatt Sara klart som jentenavn på de to første, men det ble jo gutter :) Nå er Sara "brukt litt opp" for vår del, da noen naboer som også er i slekt med mannen min, valgte det til datteren sin. Synd, for jeg liker det navnet kjempegodt :(

På gutt hadde jeg Ivar langt oppe på lista. Det er jo et gammelt og "traust" navn, men jeg liker det :)

Sånn generelt liker jeg litt korte og tradisjonelle navn, og det gjør mannen min også, så her blir det ikke noe nymotens/utenlandsk navn :-)

Trodde jeg ventet jente, så vi fant navnet Tiril. Men på oul viste det seg at det blir en liten Sebastian isteden :) ❤️

Sendt fra min IPhone 5C :)

Vi fikk høre at vi ventet ei jente, så vi bestemte oss for at hun skulle hete Embla :) meeen på neste ultralyd, så viste det seg at det heller var en gutt, så nå sliter vi veldig og har ikke bestemt oss for noe enda :)

Har valgt favorittnavnene fra så langt tilbake som jeg kan huske :) Storesøster heter Emma og lillebror skal hete Tobias <3

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi venter en jente, men har ikke bestemt navn enda. Lurer litt på Mia :) Har hatt Sara klart som jentenavn på de to første, men det ble jo gutter :) Nå er Sara "brukt litt opp" for vår del, da noen naboer som også er i slekt med mannen min, valgte det til datteren sin. Synd, for jeg liker det navnet kjempegodt :(

På gutt hadde jeg Ivar langt oppe på lista. Det er jo et gammelt og "traust" navn, men jeg liker det :)

Sånn generelt liker jeg litt korte og tradisjonelle navn, og det gjør mannen min også, så her blir det ikke noe nymotens/utenlandsk navn :-)

Pappa'n min heter Ivar, jeg synes faktisk det er ganske fint :) Synes det er hyggelig når jeg hører om små gutter som heter det :)

Vi holder det foreløpig litt for oss selv. Ingen i familien får vite noe enda heller, de har jo alltid noe å si :P Orker ikke det nå.

Vi har valgt å fortelle det til folk, men så har vi fornuftige familiemedlemmer som skjønner at vi kanskje har annen smak en dem. De hadde kanskje sagt noe hvis de synes navnet var veldig rart eller stygt, men de hadde hatt vett til å ikke "slakte" navnet.

Her sier vi ingen ting før barnet er født da familien bestandig skal komme med noe "bedre". Fryktelig sårende for meg. Da jeg gikk med min datter foreslo vi ett guttenavn før vi viste kjønn.. Det ble ikke godt mottatt.. og nå nær vi venter vårt andre barn som blir en gutt fikk jeg høre fra moren min "dere tuller vell, det er jo ikke noe fint navn!"
Twnk og si det!:(

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Her sier vi ingen ting før barnet er født da familien bestandig skal komme med noe "bedre". Fryktelig sårende for meg. Da jeg gikk med min datter foreslo vi ett guttenavn før vi viste kjønn.. Det ble ikke godt mottatt.. og nå nær vi venter vårt andre barn som blir en gutt fikk jeg høre fra moren min "dere tuller vell, det er jo ikke noe fint navn!"
Twnk og si det!:(

"Har du ikke noe fint å si så ikke si noe", burde jo være svaret når folk er så frekke. Eller "du tuller vel, det er jo ikke noe fint å si!" Men alle gode replikker kommer alltid timesvis etterpå. Jeg blir alltid så puff når folk er frekkei munnen. Får aldri "tatt igjen" der og da. Dårlig gjort av mora di. Skjønner godt at folk holder navn hemmelig når familien er så ufølsom.

Ja.. jeg blir også utrolig paff! Klarer ikke si noe! Blir dårlig stemning av slik.

I alle dager, blir helt satt ut når jeg leser om slike kommentarer. Det er da ingen andre som har rett til å blande seg i navnevalg med mindre man ber dem om deres mening!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

her har vi et navn vi ELSKER Adelen <3 Passer så godt til hva datteren min heter ;) Amalie og Adelen blir perfekt <3

Vi har valgt å fortelle det til folk, men så har vi fornuftige familiemedlemmer som skjønner at vi kanskje har annen smak en dem. De hadde kanskje sagt noe hvis de synes navnet var veldig rart eller stygt, men de hadde hatt vett til å ikke "slakte" navnet.

Her kan det komme både en to kommentarer om navnet er "rart". Sa til svigers at jeg ikke orket det og fikk høre at det måtte jeg bare regne med. De fikk masse sånt med sine. Så da får det være hemmelig da :P Vi har ikke bestemt oss enda heller. Vil nok ikke være bestemt før hun kommer ut.

-Fra appen-

Jentenavnet både jeg å mannen likte fikk vi høre fra mamma at nei jenta kunne jo ikke hete det! det er jo et kattenavn! så vi ska prøve å halde navnet på gutten i magen for oss selv.. :)

Back
Topp