Navnetoppen 2015

Jentenavnet vi har blitt enig om står langt nede på listen, har ikke landet på guttenavn enda men det vi har snakket om står ikke der :)

Vi er ikke enige om noen navn ennå, men ser mange av de navnene jeg har sett på er på topp 100 ja, hvertfall jentenavn x) Vil jo egentlig ha et litt annerledes ett, men vanskelig å finne på synes jeg :P

Navnet til gutten var som var så originalt for 8 år siden har blitt veldig populært nå i dei siste årene, syns det er litt dumt :P Ene jentenavn finnes ikkje på liste, den andre står på nr 1, haha! Men vi kjenner ingen som har barn med den navn :)

Vi er ikke enige om noen navn ennå, men ser mange av de navnene jeg har sett på er på topp 100 ja, hvertfall jentenavn x) Vil jo egentlig ha et litt annerledes ett, men vanskelig å finne på synes jeg :P
Men har du sett hvor mange som faktisk fikk navnet som er f.eks. nr 80 på lista i fjor? Jeg har ikke, men tør å tippe - ikke veldig mange ;) Jeg vil også ha navn som ikke er av de aller vanligste, men er de lenger ned enn rundt 25, tenker jeg at det ikke kommer til å være fryktelig mange med det navnet :)

Men har du sett hvor mange som faktisk fikk navnet som er f.eks. nr 80 på lista i fjor? Jeg har ikke, men tør å tippe - ikke veldig mange ;) Jeg vil også ha navn som ikke er av de aller vanligste, men er de lenger ned enn rundt 25, tenker jeg at det ikke kommer til å være fryktelig mange med det navnet :)
Det har jeg ikke sjekka da :P Der har du nok helt rett tenker jeg ;) Vi bor jo tross alt i lille Norge :D

Det som er typisk er at det navnet vi valgte til gutten vår i 2012 ikke var på topp ti eller i nærheten (muligens på lista) den gang. Men tok helt av det året:p Nå er vi veldig betatt av navnet Stella, så hvis vi får en jente og kaller henne Stella så tar vel det helt av også:p

Mitt navn er på listen :) Ellers ser jeg at barnefars 2 navn ikke er der, merkelig nok med det siste. Av jentenavn er jeg ganske betemt på Leah (med Johanne eller Isabella som mellomnavn), mens av guttenavn er Lucas og Benjamin (begge på navnetoppen) favorittene. Ser for meg at det blir en Leah og en Lucas her hjemme om det blir en av hver :)

Både jente- og guttenavnet jeg har sett for meg står på lista her.. Regnet med guttenavnet sto der, men trodde ikke jentenavnet var på den lista.. Men ingenting er bestemt enda :)

Det har jeg ikke sjekka da :P Der har du nok helt rett tenker jeg ;) Vi bor jo tross alt i lille Norge :D
;) ;)
Nå sjekka jeg da :P jentenavn nr 80 i fjor var Erle, og det var 80 jenter som fikk det navnet. 80 jenter fordelt på hele landet, da tror jeg ikke man får inntrykk av at det er veeeldig mange som heter det samme ;)

Navnet til gutten vi har fra før er et stykke ned på lista. Denne gangen aner jeg ikke. Verken guttenavn eller jentenavn.

Ingen av navnene til jentene er på den lista. Ikke den i magen sitt heller. Liker navn som ikke alle har

Har Ada Marie fra før, ikke på navnetoppen. Vurderer Lilli Sofie om det blir jente. Begge navnene der er på topp, men det gjør meg ikke noe :) Ellers vurderer vi Ask Fredrik om det blir gutt, ingen av de er på topp ;)

Så flinke alle er til å tenke på navn allerede! Er det litt dristig å vente med det til etter babyen kommer ut? Synes det er kjemperart å skulle bestemme navnet til en ny person!

Så flinke alle er til å tenke på navn allerede! Er det litt dristig å vente med det til etter babyen kommer ut? Synes det er kjemperart å skulle bestemme navnet til en ny person!

Hadde guttenavnet klart etter sist svangerskap, da vi ikke fikk vite kjønn før uke 26 :) Ask Fredrik er vel mest fordi samboeren vi ha Fredrik etter sin døde far, og jeg vil ha noe litt mer moderne.. Ikke så mange moderne navn som passer med Fredrik ;) Men om samboeren er villig til å droppe Fredrik, er alle navn fair game ;)

Jentenavnet er ikke bestemt, bare noe vi har pratet om :) Men syntes Lilli Sofie klang fint, og passer til Ada Marie (storesøsteren). Men vi har andre navn på listen også, så får se litt hvilken type babyen er når han/hun kommer ut :)

Ingen av våre forslag er på listen. Samboeren min er veldig på disse viking navnene, og jeg vil gjerne blande inn litt familie navn. Så her blir det utenom det vanlige kan man si :)

Back
Topp