Navnet..

FruJohnsen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberskatter 2014
Marslykke 2016
Junispirene24❤️
Hvorfor er det så forbaska vanskelig?? Jeg får second thoughts hele tida :/ Blir så usikker! Frustrerende! Kan ikke navnet bare ramle på plass? Håper det gjør det når lille kommer. Falt det naturlig for dere med barn?

Det er noe jeg lurer på også. Liker veldig navn vi har valgt men er redd noen ganger at når han er født vil det ikke passe til han. Og det er så vanskelig å finne fin navn til gutt synes jeg.

Når du ser babyen blir det nok lettere å se om navnene dere har tenkt på passer:) Vi har begge gangene bestemt navn på forhånd, men vært forberedt på at vi må finne på nytt hvis vi ikke syns det passer, men det har det gjort:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi var så uenige helt i starten. Eller uenige og uenige, jeg fikk ihvertfall avslag på veldig mange navn. Men dette var før ul, og "alle" trodde det bodde en jente i magen. På ul viste det seg å være en liten gutt, og når vi da begynte å se på guttenavn, tok det bare et par dager før navnet fallt på plass. Det som har bekymret meg er at navnet kom så lett, og at vi ikke har noen alternativ, i fall navnet ikke passer på han som kommer ut..... Vi liker begge navnet veldig godt, men det ble helt annerledes enn jeg hadde tenkt. Jeg har aldri hatt behov for å finne et mest mulig spesielt navn, eller et navn færrest mulig har. Har tenkt at det ikke trengte å være på topp 10 lista, men samtidig skulle det være et navn "alle" visste av. Og nå sitter vi her med et navn ihvertfall ingen av oss har hørt noe nandre ha(er ca 100 som har det i følge ssb). Er redd det skal møte mange reaksjoner, men jeg vet jo at det viktige er at vi selv liker det. Og det gjør vi jo :-) Har til og med bestilt smokkelenke og vognpynt med navnet nå, så satser på at det passer til han ;-)

Vi har også vært veldig uenige, så føler liksom at det navnet vi har landet på er bestemt bare fordi det er et vi begge liker.. Ikke nødvendigvis fordi det er det beste alternativet. Prøver å lage en liste med 5- 10 navn og kommer til 4 :P Tenkte å be han gjøre det samme. Så får vi se hva vi ender opp med.

Vi hadde navnet klart lenge før graviditeten i der heletatt var påtenkt, så det var veldig greit :) Hadde 1 guttenavn og 2 jentenavn klare, veldig greit :)

Vi sleit og med navn. Var veldig usikre på hva han skulle hete før han kom, men da han var ute synes vi liksom det var en Mio begge to :)

Vi foreslo mange navn for hverandre, og la alle som ikke begge likte bort. Da satt vi til slutt igjen med et par- tre navn. Etter at begge hadde tenkt og snakket litt var det ett navn som vi likte bedre enn de andre. Så da ble det sånn. Vi klarte ikke ombestemme oss heller siden vi både da og nå begynte å bruke det med en gang. Føler meg så nære lille i magen når hun har et navn❤️:)

Vi har diskutert mye frem og tilbake hele veien, men har endt opp med et navn som passer til kriteriene våres og vi syns det er veldig fint. Bare bestemt oss 98% for vi må se han. Hvis han ikke passer til det navnet så aner jeg ikke hva vi gjør. Vi hadde et backupnavn, men det klarte fint min mor å ødelegge (hu viste ikke at det var backupnavnet da stakkars :P), så vi har kun et navn på lista :P

Huff, ett mareritt for min del. Sååå sinnsykt vanskelig. Forrige gang hadde vi ett navn vi trodde det ville bli og noen i backup. Da han kom var det liksom selvsagt han skulle hete det vi trodde på forhånd. Såååå mye vanskeligere denne gangen altså, skjønner ikke hvordan vi skal lande på no. Har flere navn vi begge liker, så vi er liksom ikke uenige heller ... Synd hun ikke kan hete lillesøster for alltid, he he

Her går han for "lillebror navnløs" og det tror jeg han kommer til å gjøre en god stund framover også. Han liksom sluttet og tenke på det også, gitt litt opp kan en si..hehe :)

Her lever jeg i en annen oppfatning at man ikke behøver å se barnet for å se om det passer. Her er navna bestemt enten det blir jente eller gutt. Enkelt og greit! :)

Tror ikke det har falt naturlig inn, men vi har hatt navn vi har likt før fødselene. Denne gang står dilemma på enkelt eller dobbelt navn. Første navnet er vi enig om, men uansett så har en jo 6 mnd å bestemme seg på etter fødsel

Vi er heller ikke helt overbeviste om navnet, så hun heter nok lillesøster helt til vi har fått hilse på henne :-)

Back
Topp