Navnet "Rex"

• Trådstarter Trådstarter Maanda
  • Opprettet Opprettet

oggi sin skrev:
huff, nei det er et bikkje navn. hadde aldri kalt gutten min det. viste ikke at de kongelige het det til etternavn jeg?? hva man lærer på BV vel

Huff? Nei det er ikke bare et hundenavn..

Ser at fler syns det var ufintvav meg å lage innlegger, og det beklager jeg. Grnnen til at jeg spurte er at siden sønnen til Lux enda ikke er født, her heller ikke navnepapirer sendt inn. Derfor har Lux heller ikke fått godkjent/ikkegodkjent navnet. Det er IKKE eg som skrev at navnet er et hundenav osv. Fir det mener jeg nemlig ikke. Jeg trodde bare navnet var forbeholdt kongefamilien(som etternavn).

Synes det var kult jeg da! Mye mer maskulint enn mange andre pompøse navn jeg har lest her inne. 

Ikke bry deg om de som ikke liker navnet. Sånn er det alltid, men det er jo like greit. Tenk om alle skulle være enige om hvilke navn som er fine? Da ville vi jo endt opp med å hete det samme alle sammen.

Har fått lignende tråd før jeg og, bortsett fra at der var tittelen noe sånt som "tidenes styggeste navn" og side opp og side ned om hvor synd det var på ungen min.
Ofte blir det dratt opp i helt urelaterte debatter også. Heldigvis på et annet forum enn dette da.
Men det er ingenting å bry seg om. Folk som gidder å hakke på andres valg av navn er grenseløst teite. Og ingen reagerer sånn når de faktisk møter en person med et uvant navn. Man godtar jo alltid hva folk heter, og er det et navn man ikke har et forhold til fra før, begynner man å assosiere den personen med det.

oggi sin skrev:
huff, nei det er et bikkje navn. hadde aldri kalt gutten min det. viste ikke at de kongelige het det til etternavn jeg?? hva man lærer på BV vel

De kongelige har ikke Rex som etternavn. Rex er den latinske benevnelsen på "konge". Dvs at Rex er et normalt fornavn, med betydningen konge. Just som mitt navn betyr "fremmed", eller min sønns navn betyr "rasende" så betyr Rex "konge". Regine betyr forresten "Dronning", og jeg hører aldri at noen reagerer på det. 

Forøvrig er Rex et kult navn, selv om jeg er litt fastkjørt i gamle norske og norrøne navn. 

...som dere henger ut brukeren for å mobbe litt...

Skam dere!

Back
Topp