mammai2013
Andre møte med forumet
Kjempefint!elsker litt spesielle navn som få har
![]()
Jeg liker det også, så lenge det ikke blir for spesielt eller sært
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kjempefint!elsker litt spesielle navn som få har
![]()
Spiller det egentlig noen rolle?! Det som er hovedsaken er at dere liker navnet, de andre vil bli vant til det, og etter hvert vil det bli utenkelig at gutten skulle hete noe annet!Jeg har nevnt navnet til noen av de nærmeste og får bare negative tilbakemeldinger på at det er et bibelsk navn
Usj...
Synes det er et flott navn!
Og joda jeg tenker bibelsk navn, men vanskelig å la være da jeg er kristen.
Skal kanskje sies at tenker bibelsk om Peter, Maria, Lukas, Johannes, Filip, Markus, Rakel osv osv også.
Spiller det egentlig noen rolle?! Det som er hovedsaken er at dere liker navnet, de andre vil bli vant til det, og etter hvert vil det bli utenkelig at gutten skulle hete noe annet!
Reaksjoner fra de rundt er en av grunnene til at vi holder vårt navn til magetrollet hemmelig. Det er et spesielt navn, gammelnorsk og få har navnet. Folk er ubetenksomme og mangler veldig ofte filter mellom hjerne og munn når det gjelder slike ting. Det er jo ikke opp til dem å bestemme, men de skjønner ofte heller ikke at deres ubetenksomme, negative utsagn er sårende.
Tenker bibelsk om matteus..og lukas og johannes.. Men ikke om maria og peter (hvis ikke det hadde vært ett søskenpar som het det da..) men det er jo mange bibelske navn som ikke jeg vet er fra bibelen da. Slik som mine gutter heter anders (etter andreas) og tomas.. Og det er vel to av disiplene det?!? Ifølge barnebibelen til ungene er det vist det iallfall
men jeg har aldri hatt noen assosiasjoner om bibelen med de navna ..
Men igjen, matteus blir for spesielt til at jeg ikke klarer la være å tenke på bibelen.. Men gjør det noe da?? Man tenker det noen ganger og så er man så vant til navnet at man glemmer det.
Tror ikke han vil bli mobbet. Men velger du navnet må du kunne leve med at det er et bibelsk navn. Du vil jo bli vant til det, men du må kunne tåle at andre assosierer det med kristendommen. Men det kan jo veldig godt være at det plutselig blir vanlig?Jeg er bare redd dette er noe som kan forfølge ungen enten som mobbing eller at han blir forhåndsdømt som veldig kristen f eks. Men, nei, på sikt vil vel navnet ikke være noe galt ved. Jeg bare sliter litt med det siden jeg er ateist,men likevel så elsker jeg klangen i navnet...
Jeg har nevnt navnet til noen av de nærmeste og får bare negative tilbakemeldinger på at det er et bibelsk navn
Usj...
Er Ninja et navn?? Ble hun døpt til det navnet, eller bytta hun det til det selv når hun ble eldre?Det er ett veldig fint navnJeg tenker på Matteus fra bibelen når jeg hører navnet, men det er fordi jeg ikke kjenner noen som heter Matteus sånn ellers. Jeg er sikker på at bibel-assosiasjonen forsvinner for de som kommer til å kjenne ham når han kommer til verden
For eksempel kjenner jeg en som heter Ninja. Til å begynne med tenkte jeg på Ninja Turtles... Men nå slår ikke den tanken meg engang når jeg snakker om eller med henne![]()
Er Ninja et navn?? Ble hun døpt til det navnet, eller bytta hun det til det selv når hun ble eldre?