Navnet Matteus

Fint navn og når det gjelder mobbing fra andre barn? Hvilke barn går rundt å vet hva folk i bibelen heter? Bortsett fra de som har en veldig kristen oppdragelse - og de mobber vel kanskje ikke? Matteus er finere enn både matias og mateo.

Populært er det vel egentlig ikke. Forveksler du det med Matheo? Det er vel 90 stykker som heter Matteus i Norge, rundt 8 som fikk det som navn i fjor (ca 20-30 hvis du regner med andre skrivemåter).

Hvis du tar med Matheus er du jo over 200 da. :p Søkte det opp selv nemlig. Har vel fått det inntrykket siden jeg vet om flere, også her på BV er det vel barn som heter det? Jeg fikk ikke opp noe diagram da, slik som man fikk opp før, så kan ikke se om navnet har steget i popularitet i det siste.

Minstemann her heter Matheus. Har aldri fått noen kommentarer på om vi er kristne. Hva så om noen forbinder navnet med bibelen. Er det så negativt? Vi har iallefall aldri angret på navnevalget.

Syns det er fint jeg :-)

Jeg tenker bilbelen....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Fint navn og når det gjelder mobbing fra andre barn? Hvilke barn går rundt å vet hva folk i bibelen heter? Bortsett fra de som har en veldig kristen oppdragelse - og de mobber vel kanskje ikke? Matteus er finere enn både matias og mateo.

Veldig enig!

Det er jo veldig mye som kan anses som kristent da. Bare ta min datter f.eks som heter Mie - rimelig sjeldent navn.
Hvis man søker litt finner man ut at det kan stamme fra Miriam/ Maria som igjen begge er bibelske.

Liker man et navn synes jeg man skal velge det uansett og uavhengig av hva folk og andre tenker om det.
Klart det finnes mange navn man ikke liker som f.eks Kåre Johnny osv fordi det ikke ''klinger'' men jeg må si meg helt uengig med vedkommende som skriver at man ikke bør velge det pga. mobbing!

Matteus er ikke et veldig ''mobbenavn'' i mine øyne og dessuten om det blir det så får man ta det som det kommer og et navn skal aksepteres i motsetning til mobbing som IKKE er akseptabelt i det hele tatt!
I verst tenkelige scenario får man heller jobbe aktivt for at barnet evt. skal lære seg at man kan være stolt av å ha et så fint navn som nesten ingen andre har! :)

Jeg tenkte bibel med en gang, men har ikke hørt om noen som heter det før.
Enig:)

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum

Navnet er nydelig <3 vi selv står mellom et uvanlig hebraisk kristent navn og et til, men gir oss langt f hva slags "tilknyting" og opphav navnet har, så lenge det klinger bra og høres fint ut. Aldri hørt om noen som har fått spørsmål fordi de har et typisk kristent navn, bortsett fra en som het Jesus da :p

Så drit i om det er "kristent". Jeg synes det var helt skjønt!

Jeg syntes det er fint:) forbinder det ikke med kristendom. Men det er gjerne fordi jeg ikke husker så mye av bibelen også:o

Et fint navn, vet om flere i skolealder som heter det. For meg er ikke Matteus et navn jeg først og fremst assosierer med Bibelen, men med de personene jeg vet om som heter det.

Kjempefint! :D elsker litt spesielle navn som få har :)

Et fint navn, vet om flere i skolealder som heter det. For meg er ikke Matteus et navn jeg først og fremst assosierer med Bibelen, men med de personene jeg vet om som heter det.

Ikke jeg heller, men hvis jeg hadde skulle blitt kjent med noen som het det, ville jeg da forbundet det med bibelen først? Jeg vet ikke helt...

Back
Topp