Navnet Lyder

Hva syns du om navnet Lyder?

• Kult, kunne vurdert det selv!

• Skeptisk/rart...

• Aldri hørt om det

• Helt greit, men ville ikke valgt det selv.

Results are only viewable after voting.
Jeg synes det er ok. Ikke min personlige favoritt, men hadde ikke reagert negativt på noen måte. Er fra Trøndelag.

Er fra Bergen så tenkte umiddelbart at jeg håper dere ikke heter Horn til etternavn:wacky:
For de som ikke er lokalkjent har vi et fjell som heter Lyderhorn:)

Ellers synes jeg faktisk at ‘Lyder’ var litt kult!

Er fra Bergen så tenkte umiddelbart at jeg håper dere ikke heter Horn til etternavn:wacky:
For de som ikke er lokalkjent har vi et fjell som heter Lyderhorn:)

Ellers synes jeg faktisk at ‘Lyder’ var litt kult!

Haha, det heter vi heldigvis ikke! :laughing001 Kult at du liker det, jeg prøver å overtale samboeren min, da jeg både syns det er fint, sjeldent og jeg har en nostalgisk tilknytning til det :Heartred Men han er redd folk syns det er rart, særlig på Østlandet (vi er fra Rogaland) :(

Haha, det heter vi heldigvis ikke! :laughing001 Kult at du liker det, jeg prøver å overtale samboeren min, da jeg både syns det er fint, sjeldent og jeg har en nostalgisk tilknytning til det :Heartred Men han er redd folk syns det er rart, særlig på Østlandet (vi er fra Rogaland) :(

Får håpe dere blir enige!:) evt. Lage en poll her inne med ja/nei så kan du vise han hvor mange prosent her inne som liker det? Haha

Siden du spør så får jeg være ærlig. Liker det ikke, syns dessverre ikke det klinger noe pent i det hele tatt. Folk pleier som regel ikke si noe om de ikke liker navnet, så sikkert bedre å lage en poll :p

Siden du spør så får jeg være ærlig. Liker det ikke, syns dessverre ikke det klinger noe pent i det hele tatt. Folk pleier som regel ikke si noe om de ikke liker navnet, så sikkert bedre å lage en poll :p
No stress, jeg setter pris på ærligheten!

Holdt på å si, er det et navn som finnes? Har aldri hørt det :)

Hadde ikke brukt det selv, men hadde ikke reagert. Har hørt rarere navn (jobber i butikk med nettbutikk - ja! Ser mye uvanlig :computer005)

Holdt på å si, er det et navn som finnes? Har aldri hørt det :)

Hadde ikke brukt det selv, men hadde ikke reagert. Har hørt rarere navn (jobber i butikk med nettbutikk - ja! Ser mye uvanlig :computer005)
Det er et navn ja, men er bare litt over 200 som heter det i Norge. Du har for eksempel den kjente dikteren Lyder Sagen :)

Hehe, ja, da kan jeg tenke meg du får se mye forskjellig!

Det er et navn ja, men er bare litt over 200 som heter det i Norge. Du har for eksempel den kjente dikteren Lyder Sagen :)

Min fars onkel het Lyder, så er et gammelt navn. Det fortjener å komme litt frem i lyset nå:D

Har ikke hørt om han.. Men så skal jeg ikke skryte på meg at jeg er god på navn heller! Synd det er gøy å brukt uvanlige navn :)

Når jeg leste tittelen din, leste jeg det som «navnet lyder». Altså «navnet høres ut som». Og det oppsummerer det hele for meg. Det kommer til å bli misforstått. Kommer fra Nord-Norge.

Jeg er fra nord, og Lyder er for meg et "gammelmannsnavn". Men så er jo nettopp det in i dag, for samme er jo med Martinus, Sivert, Ludvig osv. Jeg tror folk rundt deg blir fint vant til det navnet. Eneste der er "forviklingen" med at det er likt verbet , men tror det er et lite problem.

Min fars onkel het Lyder, så er et gammelt navn. Det fortjener å komme litt frem i lyset nå:D
Det er helt greit å være uenig, men jeg har lov til å komme med mine meninger også når man tross alt blir spurt. Jeg går ikke og trykker «uenig» på alle poster som mener noe annet enn meg. Og slik korrigering av andres innlegg tror jeg bare medfølger at folk ikke tør/orker å si meningene sine.

Så ja, hvorfor har babyverden slike knapper? Det er litt avleggs. Men man trenger ikke å bruke de bare fordi de er der. Er du uenig med meg, og føler for å uttrykke det, så setter jeg pris på om du quoter meg heller.

Syns det er fint :happy: Det er jo også så pass gammelt at det mest sannsynlig snart kommer til og komme tilbake igjen.
Det står ikke på lista over mine navnevalg, men ville ikke hevet på øyenbrynet av at noen andre hadde valgt det ;)
Mange som hadde en mening om navnet til eldstemann her før han blir født, og det er ikke et uvanlig navn en gang o_O

Back
Topp