Navnet Loke!

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Noen har lite å finne på. Blir helt oppgitt jeg!! Er det mulig!!

Leste det i går å må si jeg blir litt forfær over oppførselen til voksne mennesker.
Synes navnet Loke er fint, litt spesielt kanskje men fint.

Jeg ville nok ikke brukt det pga betydning, men jeg tenker ikke noe negativt om at andre bruker det...

Loke er jo en "luring" :p men man venner seg til alt :) er jo et artig navn, men hadde jeg vært så opptatt av norrøn mytologi hadde jeg heller valgt et navn fra en av de som var snille ;) :p
Sønnen min heter Loke og det er fordi vi syns det er så fint, har ingen betydning i forhold til mytologi eller noe sånt. Syns bare det er så stilig navn, og han passer så godt navnet sitt :)

Ville aldri tenkt på navnet på den måten, og har hørt om flere som heter det.
Syns ikke det kan sammenlignes med f.eks Vidkun og Adolf, men hadde vel ikke reagert om noen hadde kalt ungen sin dette heller. Vidkun er også opprinnelig norrønt, og det er faktisk personer i Norge som heter det. Adolf er da virkelig ikke et uvanlig navn; men om noen kaller barnet for Adolf Hitler som den saken i USA hadde jeg nok reagert.

Syntes navnet er ok, men ville ikke valgt det selv.
Hadde aldri reagert på hva andre kaller sine barn.

Liker det ikke selv, men syns det er ganske på bærtur å sammenligne det med Adolf...

Syns Loke er et kjempefint navn! Jeg kjenner godt til norrøn mytologi, men har ingen dårlige assosiasjoner til navnet, da jeg kjenner tre nydelige gutter som heter det. Folk må lære seg å slappe av litt!

Synes det er et kjempefint navn, og har ikke dårlige assosiasjoner til det selv om han ikke er mors beste barn i følge norrøn mytologi. Skulle vurdert det selv, hadde det ikke vært for at en i familien har en hund som heter det, så for resten av familien er det ett "hundenavn":p

Back
Topp