Navnet Loke!

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Loke er jo en "luring" :p men man venner seg til alt :) er jo et artig navn, men hadde jeg vært så opptatt av norrøn mytologi hadde jeg heller valgt et navn fra en av de som var snille ;) :p

Er det mulig?! Blir helt målløs jeg altså.

Veit nesten ikke om jeg skal le eller gråte. Ikke et navn på min liste, men syns alle skal få velge det navnet de selv liker. Hadde heller aldri sett på Loke som et skjemmende navn for noen

Loke et fint! :D

Syns Loke er et fint navn :)
Å sammenligne navnet Loke med navnet Adolf syns jeg blir litt bom, er da forskjell på virkelighet og mytologi :p

Selvom jeg er interessert i mytologi og religion ville jeg aldri tenkt på navnet på den måten!
Kjenner da flere som har fått det navnet og føler det nesten er populært for tiden og absolutt ikke et skjemmende navn!
sier vel mer om personen som sendte brevet!

Vurderte navnet før vi fikk vite kjønn, går man dypere inn i mytologien er Loke en underholder og "klassens klovn". Ikke akkurat slik jeg husker Judas fra da jeg gikk skole..

Ikke et navn jeg ville brukt selv, men syns det er tøft at andre bruker det. :) For meg er det kun et norrønt navn, akkurat som Tor og Odin.

Jeg kunne aldri brukt det navnet, og skjønner sammenligningen med Judas og Vidkun. Men aldri i livet om jeg ville blandet meg borti andres navnevalg! Det er foreldrenes privilegium.

Har ingen annen assosiasjon til navnet annet enn at det er fra norrøn mytologi. Husker ikke noe om de forskjellige. Kan ikke sammenlignes med Judas.

Betydningen av navn er ikke så viktig hos nordmenn - mange som ikke aner betydningen til sitt barna navn.

Hvis noen hadde kalt ungen sin Judas hadde jeg nok tenkt at det ville ikke jeg gjort - men aldri sagt noe hverken muntlig eller skriftlig.

Back
Topp