Navnet AMAIA?

Aprila

Andre møte med forumet
Baby er en uke og navnløs. Pappan er spansk og elsker det navnet Amaia. Men navnet er ikke så vanlig i Norge. Jeg heller mer mot den norsk varianten Maja/ Maia eller Amanda. Hva syns dere om Amaia? :)
 
Likte det umiddelbart godt, fin klang og kjente lyder selv om navnet var nytt for meg. Ville tenkt at barnet hadde noe forbindelse til utlandet, så når hun er halvt spansk passer det godt. :)
 
Kjempefint! ❤ Har vurdert det selv, men staver det da "Amaya" :)
 
Jeg synes det høres hjemmesnekra ut. Hvis barnet skal vokse opp i Norge ville jeg valgt et navn som er vanligere her. Støtter deg i Amanda el Maja isteden.
 
Syns Amaja høres fint ut! Hvor er du selv fra? Jeg tenker at har man opprinnelse utenfor Norge, så er det naturlig at man velger navn som ikke nødvendigvis er typisk norske.
 
Baby er en uke og navnløs. Pappan er spansk og elsker det navnet Amaia. Men navnet er ikke så vanlig i Norge. Jeg heller mer mot den norsk varianten Maja/ Maia eller Amanda. Hva syns dere om Amaia? :)
Det klinger fint! Navnet høres samtidig utenlandsk ut, slik at mange vil tenke at en eller begge av dere er utenlandske. Og far er jo det. :) Dette er et veivalg dere må gjøre som foreldre, om dere ønsker et utenlandsk klingende navn eller en norskere variant. Det er mange med utenlandsk opphav i Norge, så tror neppe noen reagerer på at navnet er sært eller noe slikt.
 
Tusen takk for svar :) veldig greit å høre fremmedes reaksjoner på navnet. Jeg er norsk og heller mer og mer mot et av de norske navnene nå
 
Jeg synes Amaia var ganske så fint! Finere enn det «alle andre» heter :) jobber i skole, og helt vanlig å ha navn med utlands klang.
 
Back
Topp