Navnestatistikk

Datteren min er det litt over 150 som heter...hun som blir født nå er det ca 1400 som heter :) Vil ikke ha noe populært navn. Ser i klassen til datteren min så er det flere som heter det samme.. da blir det eksempel " Siri 1 og Siri 2" .
 
Var ikke på listen, men tipper det er ikke langt unna. Brage var på listen for ikke så lenge siden tror jeg.
 
Ifølge norskenavn.no er det omlag 10 personer som heter navnet vi har endt opp på hvis det er jente, elsket navnet de siste 5 årene.. :) Hvis det blir gutt holder vi oss også mer til sjeldnere navn :)
 
Nei heldigvis ikke :)
 
Et av navnene jeg liker godt er på den listen (og jenta vår som er født i 2014 har også navnet sitt på den listen), men det jeg tror vi kommer til å ende opp med står ikke på listen og populæriteten på det navnet har vært synkende siden midten av 80-tallet iflg SSB:p

Jeg har også to andre navn jeg liker veldig godt, men som mannen trenger å venne seg litt til før vi evt velger de, og det er det relativt få (470 og 1300) som heter, men det siste er stigende i populæritet, mens jeg ikke finner noe statistikk på det første
 
Ikke på statistikken nå nei, men det skal være ca. 10.000 jenter som heter det samme i Norge fra før. Men var populært rundt 80-tallet forstår jeg og det er heeeeeelt greit. :p

Ikke noe jeg har gitt allverdens tanke, men synes det er litt koselig at det ikke blir så mange rundt henne som heter det samme.
 
Nr 1 har navnet som er nr 5 på lista. Vurderte det som er nr 6 nå, men fordi det er såpass vanlig gikk vi for noe annet (som jeg ikke ser på topp 10 iallfall) :)
 
Ja, men jeg likte det navnet lenge før det kom på topp 100
 
Nei, vi ville ha noe "eget" og er under 300 som har det navnet i Norge :)
 
Det er bare 5 andre i Norge som har første fornavnet som jenta vår har. Men det andre navnet hennes er på listen [emoji4]
[emoji254]Poppy Sophie[emoji254]
 
Back
Topp