Navnelistene for 2017 er her! Er ditt barns navn på listen?

En tråd i 'Juli 2017' startet av Forumansvarlig Tamara, 24 Jan 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Ikke i bruk Forumet er livet

Sofie og Jakob var de mest populære navnene å gi nyfødte i Norge i fjor. Her er de mest populære navnene.

Skam-navnene Nora og William troner ikke lenger på navnetoppen i Norge. Nora ble forbigått av Sofie/Sophie, og rykket ned til andreplass over mest populære jentenavn i 2017. Jakob inntok førsteplassen på guttesiden, og William ramlet helt ned til sjetteplass.

– Både Sofie og Jakob har en klassisk popularitetsutvikling for navn, sier seniorrådgiver Jørgen Ouren, som har ansvar for navnestatistikken i Statistisk Sentralbyrå (SSB).

Les mer her

Er ditt barns navn på listen?

2. Elisabethh Gift med forumet Marsipanene 2019 ❤ Aprilbarna19 ❤ Julibaluba 2017

Ikke på topp ti, men langt ned på topp 50. Hadde håpet det ikke var på topp 50. Men langt ned er greit.

3. Marrylou Forumet er livet It's gonna be May 2019 Julibaluba 2017

Nei... kun 2000 i Norge som har hans navn, så finner d nok ikke der med d første [emoji28]

4. Augustjente86 Forumet er livet Sensommerlykke 2017 Julibaluba 2017 Julikulene 2020

Nei, bare 11 stk som heter det i Norge :happy:

5. Rimfrost92 Gift med forumet Septemberlykke 2015 Oktoberlykke 2019

Minste sitt navn er, hun heter Maja, men kjenner ingen andre små med det navnet :)

6. Julilykke-17 Forumet er livet Marsboere 2020 Julibaluba 2017 Februarbarna 2020

Jeg kjenner ei tuppe på fire år som heter Maja. Veldig fint navn:happy:

• Liker Liker x 1
  7. Julilykke-17 Forumet er livet Marsboere 2020 Julibaluba 2017 Februarbarna 2020

Vårt ligger ganske midt på topp 50, men jeg har elska det navnet i 17 år.. og mormor til sambo heter det så da ble det litt ekstra spesielt å bruke det, selv om det dessverre er litt poppis. Jeg har i mange, mange år ønska meg Lucas om vi fikk en gutt, men så plutselig havna det på navnetoppen også.. sånt er så typisk!

8. Elva Gift med forumet ❤️ Augustlykke 2020 ❤️ Assistert-jentene Julibaluba 2017

Ikke på listen. Sjekka SSB og det er under 300 som har navnet som eneste fornavn.

Del denne siden