Navnehjelp

Sleepysloth

Flørter med forumet
❁ Juliskatter 2026 ❁
Hvilket navn synes du passer best til søskenene Brage og Signe? Andre forslag er også velkommen

- Jakob
- Noah
- Johannes
- Daniel
- Filip
- Mathias
- Lukas
- Isak
- Alfred

Hvilket navn synes du passer best til søskenene Brage og Signe? Andre forslag er også velkommen

- Jakob
- Noah
- Johannes
- Daniel
- Filip
- Mathias
- Lukas
- Isak
- Alfred
Min far heter Jakob og kjæresten Signe :happy:

Alle navnene på listen din er fine.
Hva ser du (dere) etter? Vil du ha navn i samme sjanger? Navn som klinger fint sammen?

De fleste du har på listen er bibelske navn, bortsett fra Alfred, som er et gammelt engelsk navn.

Signe og Brage er nordiske navn, fra middelalderen og før.

Personlig ville jeg holdt samme sjanger, og gått for et navn med to stavelser slik som Signe og Brage har, - og Alfred.

Andre forslag:
Ragnar
Ottar
Håvard
Odin
Arvid
Vegard
Olav
Magnus

Babyverden har en navnevelger, der det står om opphavet til hvert navn, betydning, navn i samme sjanger, hva andre liker som liker samme navn. Du kan også legge navnene til «min liste» og gå gjennom dem senere. Jeg har brukt den mye.

Grunnen til at det er ulik sjanger er at de to eldste har en annen far, og da ble det bare bestemt de navnene. For meg er det denne gangen viktig at navnet er koblet til bestemor på noe vis, og gjerne bibelsk. Alfred er med fordi det er koblet til bestemor på annet vis enn de bibelske. Gjør ikke noe om navnene ikke er i samme sjanger, mer viktig med betydning og gjerne gamle tradisjonelle.

Grunnen til at det er ulik sjanger er at de to eldste har en annen far, og da ble det bare bestemt de navnene. For meg er det denne gangen viktig at navnet er koblet til bestemor på noe vis, og gjerne bibelsk. Alfred er med fordi det er koblet til bestemor på annet vis enn de bibelske. Gjør ikke noe om navnene ikke er i samme sjanger, mer viktig med betydning og gjerne gamle tradisjonelle.
Alfred er veldig fint da.

Hva med å legge din bestemors navn inn i navnevelgeren, og se hvilke forslag du får?

Av bibelske navn liker jeg
Daniel
Samuel
Jakob
Ismael
Johan
Noah
Isak
Abraham
Esra

Back
Topp