Navnehjelp!

Trodde først det var skrivefeil på Vildis, altså at du mente Vigdis ;)
Ikke min smak..
Iris liker jeg da.

Takk for innspill. Vi fant Vildis litt tilfeldig i navnesøken, og syntes det var fint, men har vært usikre på om det vil oppfattes som litt rart. Og det kan kanskje tyde på det ut fra responsen :P Vi må nok smake litt til på navnene før vi bestemmer oss. Vi vil prøve å unngå de mest populære navnene, men ellers er andre navneforslag dere måtte ha hjertelig velkommen :)
Andre navn som ikke alle andre har i dag som jeg kommer på i farten og som jeg synes er fine er Sol, Mie,Thia, Fiona, Tuva(blitt litt mer populært), synes også Ruth er et kult navn og skikkelig undervurdert.
Da har man på en måte et vanlig navn, men hele barnehagen eller barselgruppa heter ikke det samme. Jeg mener et barn bør slippe å høre "hæ, hva sa du at du het?" "hvordan skriver du det" og slike ting.

Liker Iris veldig godt, men er litt for kjent med navnet Vigdis til at Vildis klinger bra slik umiddelbart :)

Iris er et nydelig navn :)

Iris syns jeg er et nydelig navn :)
Vildis har jeg aldri hørt om. Tror det kan bli fint om man venner seg til det :)

Iris er nydelig, mens Vildis høres ut som et kjælenavn for Vilde ;)

Aldri hørt vildis før men Vilde har jeg hørt

Iris er kjempe fint.

Iris forbinder jeg med ett øye og vildis høres mer ut som en skrivefeil evt. kallenavn for Vilde så jeg likte ingen av disse dessverre

Andre navn som ikke alle andre har i dag som jeg kommer på i farten og som jeg synes er fine er Sol, Mie,Thia, Fiona, Tuva(blitt litt mer populært), synes også Ruth er et kult navn og skikkelig undervurdert.
Da har man på en måte et vanlig navn, men hele barnehagen eller barselgruppa heter ikke det samme. Jeg mener et barn bør slippe å høre "hæ, hva sa du at du het?" "hvordan skriver du det" og slike ting.

Fine navn alle sammen, samtidig har vi lyst til å velge et navn som er litt annerledes. Hva synes folket om Vilrun?

Hva med Villemo? Vilja?

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp