Navnehjelp!

FrkL

Første møte med forumet
Hva synes dere om navnet Vildis? Og Iris? Er så vanskelig å se objektivt på et navn man har funnet selv, men vil helst unngå å lufte navneforslag for så mye familie og venner ;)

Iris er jo egentlig et innmari stilig navn. Rart om det ikke snart kommer igjen.
Vildis føler jeg er skrivefeil av Vigdis som jeg ikke er så fan av. Men du har kanskje satt det sammen av Vilde og Iris eller to andre navn... Begge de sistnevnte liker jeg jo godt da;)

Vildis synes jeg var rart. Hva med Vilma?

Vildis var rart ja.. Men Iris er veldig fint! Kjenner ei jente på 4 år som heter det :)

Iris er veldig fint, jeg kjenner flere som heter det.
Vildis er litt rart for meg, men det kan jo være fordi jeg ikke har hørt det før.

Vildis har jeg aldri hørt før, syns det høres ut som et kjælenavn for Vilde?!
Men det er kanskje bare fordi det er nytt for meg :)

Iris syns jeg er et nydelig navn :)

Iris er et nydelig navn :) Vildis klarer jeg ikke helt å plasserer, antakelig fordi jeg aldri har hørt det før :)

Vildis slår meg som et kallenavn for Vilde, eller en omskriving for 150 år siden. Da var det ikke uvanlig med navn med den klangen :)

Iris er pent. Vildis ble for sært for meg.

Takk for innspill. Vi fant Vildis litt tilfeldig i navnesøken, og syntes det var fint, men har vært usikre på om det vil oppfattes som litt rart. Og det kan kanskje tyde på det ut fra responsen :P Vi må nok smake litt til på navnene før vi bestemmer oss. Vi vil prøve å unngå de mest populære navnene, men ellers er andre navneforslag dere måtte ha hjertelig velkommen :)

Iris liker jeg veldig godt. Vildis syns jeg var rart, og litt vanskelig å uttale på en måte. Ville heller valgt Vilde, Vigdis eller Vilma, for eksempel. :)

Jeg syns det er kjempe spennende med navn som er anderledes! Vildis har jeg aldri hørt før..nå har jeg sagt det høyt en del ganger og det høres ut som at jeg snakker om en vill diss. Derfor ville ikke brukt det navnet. Iris derimot, det er utrolig fint! Og det funker på engelsk og :) Og jeg kjenner ingen som heter det heller og ikke hørt om mange som heter det rundt om.

Vildis var litt vel spesielt for meg:P Vilde liker jeg godt som en del andre nevner.

Iris er ingen favoritt her, men det er ok.

Back
Topp