Navneforslag

Blomsterpiken83

Forelsket i forumet
Hvilke navn synes du er fin? Kom gjerne med innspill. Jeg vet enda ikke i om vi får gutt eller jente men synes det er gøy å tenke på hva den lille skal hete :) Har du bestemt deg for hva navnet blir? :)
 
Vi må ha et navn som funker på tre forskjellige språk. Så hva synes dere om Variam hvis det er gutt og Ariana hvis det er jente? :)
 
Vi må ha et navn som funker på tre forskjellige språk. Så hva synes dere om Variam hvis det er gutt og Ariana hvis det er jente? :)
Det kommer an på hvilke språk det er snakk om? Jeg kan ikke si jeg ville valgt Variam, men såklart hver sin smak :) Ariana vil jeg tro fungerer på mange språk :)
 
Jentenavn: Nora, Oda og Ragnhild.
Guttenavn: Cornelius og Theodor.
Dette er navn som vi begge syns er fine og som vil bli vurdert :happy:
 
Aurora, Caspar?
 
Det kommer an på hvilke språk det er snakk om? Jeg kan ikke si jeg ville valgt Variam, men såklart hver sin smak :) Ariana vil jeg tro fungerer på mange språk :)
Ja er fortsatt usikker på Variam. Synes det er utrolig vanskelig å finne fine guttenavn. Samboer liker navnet mer og mer da. Det bør funke på indisk og gjerne engelsk også. :) og norsk da selvfølgelig :):)
 
Guttenavn er vi blanke på, og blir ikke enige.. Nevøen min født i februar i år heter Markus, unga mine syns lillebror i magen skal hete Martinus:facepalm: Eeeh:p
Jentenavn har vi hatt ei stund, men det ble såklart ikke jente i følge ultralyden! :joyful:
 
Ja er fortsatt usikker på Variam. Synes det er utrolig vanskelig å finne fine guttenavn. Samboer liker navnet mer og mer da. Det bør funke på indisk og gjerne engelsk også. :) og norsk da selvfølgelig :):)
Jeg er veldig lite kjent med indiske navn, men når jeg googler "indisk+norske+navn" så kom det opp en link til barn i magen forumet med flere gode forslag :)
 
Hvis det blir jente skal hun hete Alexandra eller Kimberly... Det har eg bestemt, så får sambo vare bli enig :p
 
Vi må ha et navn som funker på tre forskjellige språk. Så hva synes dere om Variam hvis det er gutt og Ariana hvis det er jente? :)
Sniker litt fra marsforumet: Det fins utenlandske nettsteder der du kan søke på navn basert på opprinnelse (hindu/indisk/sanskrit/punjabi osv), kanskje dere finner noe dere liker der? http://www.babycenter.com/baby-names

Jeg syns for eksempel at Ashwin er fint; tror ingen nordmenn ville ta det for å være et jentenavn, stavemåten er rimelig intuitiv, og det fungerer også fint på engelsk :)
 
Sniker litt fra marsforumet: Det fins utenlandske nettsteder der du kan søke på navn basert på opprinnelse (hindu/indisk/sanskrit/punjabi osv), kanskje dere finner noe dere liker der? http://www.babycenter.com/baby-names

Jeg syns for eksempel at Ashwin er fint; tror ingen nordmenn ville ta det for å være et jentenavn, stavemåten er rimelig intuitiv, og det fungerer også fint på engelsk :)
Tusen takk for tips :) nå var jeg på ultralyd i dag og fant ut at det ble gutt så da må jeg finne et nytt navn i alle fall :D
 
Mange fine navn dere har funnet :):) synes forøvrig Liam og Sofia er også fine navn, men her ble jeg nedstemt ;) lykke til med navnevalget :D
 
Last edited:
Back
Topp