Navneforslag?

IKJ

Flørter med forumet
Jeg har ikke anelse hva gutten skal hete...Jeg er alt for kresen... Vil ha noe norrønt med en viktig betydning. Min første sønn heter Håvard Mode,som betyr "en høy og modig vokter". Begynner å haste litt,har bare 20 dager igjen til termin... Noen som kan hjelpe meg? -Ida-

hmm.. har mange navneforslag, men vet ikke hva noen av dem betyr!![:D]

Vi har lånt norsk navnebok på biblioteket. Husker ikke forfatter osv, men i den står det i alle fall hva alle navn betyr osv. Lykke til på letinga![:)]

Jeg har kjøpt to navnebøker, som er veldig kjekke. Der står det alle lags navn og betydningen av navnet.
"Hva skal barnet hete?" fra Schibsted forlagene og "Navneleksikon" fra Kunnskapsforlaget.

Mange fine norrøne navn, så det er bare å velge å vrake!! [:)]
Ett norrønt navn jeg liker godt er Audun som betyr venn, eller Eirik som betyr "den alltid mektige"...

Det er jo ikkje alle som har navnet klart når bebisen kjem ut, og kanskje det blir lettare når du blir kjent med den lille?

Joda,vet det...men vi har ikke en gang alternativ! Har hatt jentenavnet klart i årevis,men det hjelp så lite når vi venta en gutt... [8D]

ORIGINAL: IKJ

Jeg har ikke anelse hva gutten skal hete...Jeg er alt for kresen... Vil ha noe norrønt med en viktig betydning. Min første sønn heter Håvard Mode,som betyr "en høy og modig vokter". Begynner å haste litt,har bare 20 dager igjen til termin... Noen som kan hjelpe meg? -Ida-

Har du vært inne på BiM og sett der? Der kan du søke på norrøne navn, og trykke inn på dem og lese betydningen..
Her er link til norrøne guttenavn: http://www.barnimagen.com/felles/navneguiden/guttenavn?s=m&search=&c=Norr%F8ne&Submit=Finn+navn

Kjempeflott side! Tusen takk! Har vært på mange navnesider,og har flere bøker hjemme,men dette var nok den beste til nå[:)] Vi har faktisk blitt enige om et alternativ,som vi føler passer til den lille krabaten vår... Sondre... Men leter enda,vil ha et tøfft mellomnavn og,og kansje flere alternativer[:)]

Sondre er kjempe fint da!!!![:D]

Back
Topp