Navnediskusjon for nr3

Mae

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Jeg: Hva synes du om Theo?
Sambo: Fint. Ok.
*pause*
Sambo: Hva synes du om Emma?
Jeg: Fint, men er øverst på 10-i-topp. Hva med Lily?
Sambo: Fint. Ok.

Nå er det jo noen måneder igjen, så det blir nok noen "diskusjoner" til, men synes det er lovende at vi ikke er helt uenig fra start. Med Storebror og Lillesøster var vi på hver våres planet når det kom til navn ;)

Her er det den første og akkurat nå ser det ut som vi ikke kan bli enig om for- eller etternavn.

Mannen tror det blir en jente og vil gjerne oppkalle etter min mor som døde for nærmere ti år siden. Veldig hyggelig, men vet ikke om jeg er klar for det.

Med 3,5-åringen tok det 6 uker før hun fikk navnet sitt. Jeg ville kalle henne opp etter min pappa som døde for 9 år siden, men gubben ville ikke "kalle opp helt". Dessuten hadde vi ulike konnotasjoner til de navnene som var på kanskje-lista, og noen av navnene passet bare ikke. Til slutt endte vi med et fornavn vi begge syntes var fint, mellomnavn som kunne tolkes til oppkalling men ikke ligner så veldig, og bare hans etternavn. Jeg beholdt mitt etternavn som mellomnavn da vi giftet oss, men "ofret" altså det for frøkna til fordel for et "fornavn-mellomnavn". Uten at vi hadde tenkt på det, kan også fornavnet hennes tolkes som "oppkalling light" etter mammaen min.

Vi er nok ikke helt enige, jeg vil gjerne bruke oldemors mellomnavn som mellomnavn. Men det er et ganske gammelmodig navn.. Også vil jeg ha med mitt etternavn, men blir kanskje mye med 4 navn også..hehe..

Samboer er litt sånn på gjerdet enda, vet ikke helt om det har gått opp for han. Håper det blir mer virkelig for han når han er med på UL neste uke.

Vi sliter skikkelig med å komme på navn :/ han kommer ikke med noen forslag, og jeg har et til jente :/

Vi er ganske enige om jentenavn, der har vi mange alternativer, men guttenavn derimot, der sliter vi med å finne noe begge liker. Får satse på jente da ;)

Vi har ikke snakket om navn enda, mn blir nr 3 her også. Om det blir jente så har jeg noen forslag, men guttenavn er jeg helt blank.

Så utrolig greit da! Her kommer det til å bli endel diskusjoner, uten tvil :P

Vi kommer nok ikke til å begynne å tenke på navn før etter oul. Sleit sist så spent på denne gangen :p

Sist gang fant jeg ett navn en uke etter positiv test, sambo tygde litt på det, så var vi enige om at det var det fineste :) enkelt og greit :p denne gangem har vi ikke så hast. hehe

• Liker
Reactions: Mae
Vi ble veldig fort enige sist, men denne gangen blir det verre hvis det er gutt nå også. Jentenavn har vi klart ;-)

Vi er ganske enige om fornavn, men har ikke tatt etternavndiskusjonen fullt ut enda. Sambo mener kun hans navn, for å unngå "en hel haug" med navn, og jeg er forsåvidt enig, men vil ikke gi helt tapt på mitt etternavn heller :p Samtidig syns jeg egentlig ikke våre etternavn passer fint sammen.. Skal ikke være lett:D

Har ikke begynt så veldig å tenke på d...men guttenavn har vi vel forsåvidt klart med at vi hadde både jente-og guttenavn klart sitt og d ble jente. Eldste er oppkalt etter min bestemor, og der va æ veldig bestemt på at om æ fikk jente så skulle ho opp kalles etter bestemor... trur vi slitt mer denne gangen å finne ett jentenavn... men etternavnet blir samme som storesøster, mitt først så samboerens med bindestrek i mellom. når vi gifter oss så skal vi begge også ha d ;)

Jeg trumfet gjennom navnet til nr.2 og sa at han fikk bestemme navn på nr.3. Angrer nå, men vi finner vel ut av det etterhvert. Jentenavn har vi mange alternativer til, ingen til gutt

Back
Topp