Navne diskusjoner

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Vi er helt lost ang navn. Ingen av oss blir enige. Men fikk litt merkelige tilbakemeldinger på ett av våre alternativer. Så da spør jeg her om navnet virkelig er så forferdelig. Johan Arthur.
 
Jeg likte ikke navnekombinasjonen i det hele tatt. Arthur Johan klinger noe bedre.
 
Jeg liker Johan veldig godt, men det uttales så ulikt rundt om i landet at vi ikke kan bruke det. Jeg synes det er peneste med en tydelig uttalt H. Jeg synes ikke kombinasjonen med Arthur var ille på noen måte, men det blir jo tungt, spesielt om dere skal bruke begge.

Navn som også 85-åringer har er jo veldig populært.
 
Jeg liker Johan veldig godt, men det uttales så ulikt rundt om i landet at vi ikke kan bruke det. Jeg synes det er peneste med en tydelig uttalt H. Jeg synes ikke kombinasjonen med Arthur var ille på noen måte, men det blir jo tungt, spesielt om dere skal bruke begge.

Navn som også 85-åringer har er jo veldig populært.
Vi skal ikke bruke begge i det daglige. Våre to andre barn har også to navn men vi bruker kun det ene navnet. Svigermor syntes det var ett fint navn men svigerfar fikk helt sjokk. Jeg veit mamma hadde hatt mye stygt å si om det og pappa har vært inne på at vi burde bruke Arthur navnet også( mamma og pappa er skilt).
 
Jeg synes det er helt greit. Liker begge navn, men kanskje andre kombinasjoner hadde vært bedre. Så har også etternavnet mye å si synes jeg :)

Johan Thor
Johan Ørn
Johan Måne
Johan Loke

Arthur Birk
Arthur Ørn
Arthur Alexander
 
Skal dere ikke bruke navnene i kombinasjon syns jeg Johan Arthur er greit.
 
Begge navn er kjempeflotte:Heartred Nydelig med gamle navn! Syns det er klinger litt bedre med Arthur Johan enn omvendt, men om ikke begge skal brukes i det daglige har det vel ingen betydning. Noen steder er det sterke tradisjoner for at det navnet som står først er det som brukes. Vet ikke om det er sånn hos deg. Uansett: Kjør frimodig på! Veldig flotte navn.
 
Enig i at Arthur Johan klinger best. Er selv ikke begeistret for Arthur navnet, men i og med at det er et familienavn skjønner jeg dere :)
 
Må ærlig si at navnene passer best for seg. De er to «kraftige» navn! Som gjerne kan stå alene!

Forsøke med en gutt til ved senere tid eventuelt.
 
Liker begge navn jeg og, men kanskje hakket bedre alene? De er litt tunge navn liksom. Men hvis de ikke blir å brukes sammen uansett blir det noe annet :)
 
Vi er helt lost ang navn. Ingen av oss blir enige. Men fikk litt merkelige tilbakemeldinger på ett av våre alternativer. Så da spør jeg her om navnet virkelig er så forferdelig. Johan Arthur.
Begge er fine navn, men om de skal brukes som dobbeltnavn så flyter de ikke så bra. Da bør første navn kun ha en stavelse (f.eks. Jon-Arthur eller John-Arthur)
 
Back
Topp