Navn?

Eibhlin

Flørter med forumet
Assistert-jentene
Julemiraklene 2025
Hei dere! ❤️

Nå er vi jo helt på slutten og flere har født allerede, og da begynner min gravidhjerne å tenke ennå mer på navn enn jeg allerede har gjort :hilarious: Men synes det er utrolig vanskelig å lande på noe! Det er jo så mange fine navn, og i tillegg har jeg og samboer ganske forskjellig smak, og vi ønsker oss også et navn som fungerer godt på både norsk og engelsk da min samboer er fra England.

Så langt har vi vært innom Helena, Isabella, Johanna, Olivia, Ava, Ellinor, Mila, Lune +++++

Dere som har landet på noe, hvordan landet dere? Dere som fortsatt tenker, hva tenker dere på og hva er utfordrende? Har dere noen gode tips? :smiley-angelic001

Trooor vi har landet, men vi får se når vi møter baby om det føles riktig. Har også hatt samme problem som dere med at vi har ganske ulik smak. Vi skrev felles notat som begge har tilgang til der vi begge satte opp navn vi likte og satte strek gjennom de som var helt uaktuelle for en av oss. Har vært en del frustrasjon for noen navn er man jo veldig begeistret for og da er det kjipt når det strykes over av partner, men sånn har det jo vært for oss begge.
Endte opp med en liste med navn vi begge syntes var ok også har vi funnet et vi begge likte veldig godt av disse.
Ble med andre ord en lang prosess for oss, men vi er heldigvis enige om etternavn :)

Trooor vi har landet, men vi får se når vi møter baby om det føles riktig. Har også hatt samme problem som dere med at vi har ganske ulik smak. Vi skrev felles notat som begge har tilgang til der vi begge satte opp navn vi likte og satte strek gjennom de som var helt uaktuelle for en av oss. Har vært en del frustrasjon for noen navn er man jo veldig begeistret for og da er det kjipt når det strykes over av partner, men sånn har det jo vært for oss begge.
Endte opp med en liste med navn vi begge syntes var ok også har vi funnet et vi begge likte veldig godt av disse.
Ble med andre ord en lang prosess for oss, men vi er heldigvis enige om etternavn :)
Det var jo en veldig lur måte å gjøre det på, da! ❤️ Lurer på om jeg kanskje må foreslå noe sånt, for per nå er det mye plutselige forslag av navn ut i rommet og "jaa..." eller "nææ..." responser, eller en melding litt random midt på dagen når en av oss har kommet over et navn man liker :hilarious: Ikke så mye struktur, med andre ord!

Det var jo en veldig lur måte å gjøre det på, da! ❤️ Lurer på om jeg kanskje må foreslå noe sånt, for per nå er det mye plutselige forslag av navn ut i rommet og "jaa..." eller "nææ..." responser, eller en melding litt random midt på dagen når en av oss har kommet over et navn man liker :hilarious: Ikke så mye struktur, med andre ord!
Ja, det var litt fordi vi bare gikk i ring med de samme navnene og den andre sa nei osv. Med listen har vi oversikt over hva vi allerede har foreslått og satt strek over (så lenge man ikke sletter noen navn).

Lille er 15 dager gammel, og han er enda navnløs :p nesten mer i tvil nå enn før fødsel

Back
Topp