Navn

Sjof

Glad i forumet
Assistert-jentene
Juliknøttene 2022
Tips til sider med navnelister?

Skal dere velge noe eget eller bruke navn fra familien?

Del gjerne dine favoritter

Last edited:
Jeg søker på Google og har kommet over mye forskjellige navnelister. Ellers har Store norske leksikon alfabetisk navneliste for både jente og gutt som er veldig oversiktlig.

Vi har ikke noe spesielle tanker om navn egentlig men kommer nok til å styre unna poppisnavna.

Dette sliter vi med hver gang:p
Eldste fikk navn når hun var 3mnd, å nr2 når vi lå på sykehuset etter fødsel:D

Vi har en navnebok fra nr 1 så den har vi brukt hver gang så åpner nok den igjen :happy:

Det er sååå vanskelig. Mannen er nok ikke så opptatt av det som jeg, og det er veldig frustrerende! Føler at han bare sier det han liker best av mine forslag, og da er det liksom bestemt? Jeg vil jo ha inspill og forslag, og snakke om de før vi tar et valg.

Med forrige var det veldig lett, for vi hadde i flere år snakket om et jentenavn vi begge likte veldig godt, så når det ble jente så var det ingen tvil om hva hun skulle hete :) Nå blir det mye vanskeligere! Vi liker samme type navn, men har ulike favoritter.

Åh, jeg og mannen har veldig ulik smak når det kommer til navn! :hilarious: Det blir spennende å se hva vi ender opp med. Jeg liker litt uvanlige navn, gjerne som funker på flere språk, mens mannen foretrekker klassiske litt "gammeldagse" norske navn!:hilarious::hilarious:

Åh, jeg og mannen har veldig ulik smak når det kommer til navn! :hilarious: Det blir spennende å se hva vi ender opp med. Jeg liker litt uvanlige navn, gjerne som funker på flere språk, mens mannen foretrekker klassiske litt "gammeldagse" norske navn!:hilarious::hilarious:

åhhh sånn er det her oxo, mannen liker vanlig norske navn :joyful: mens jeg er mere inne på spesielle navn som helst ikke er noe poppis

Vi har helt lik smak, så det gjør det en god del enklere. Har hatt navn klart til begge kjønn i flere år allerede :P

Følg litt med på navneforum rundt omkring. SSB.no/navn liker jeg også, ellers laget jeg en alfabetisk liste selv på PC da jeg ventet førstemann. Skrev ned ALLE navn jeg kom over, uten at jeg nødvendigvis ville bruke de selv, men syntes det hjalp i utvelgelsen. Samt noen ganger "vokser" et navn over tid, då kanskje du ender opp å like et du egentlig ikke likte.

Vi må finne et navn som fungerer både på norsk, nederlandsk og engelsk, så dette kommer til å bli interessant, haha. Jeg har lagt navn litt på hylla igjen, prøvde kikke litt, men når det skal passe på flere språk så ble det litt hodebry

Jeg har tatt vare på gamle skolekataloger fra skolen jeg jobbet på, og synes det er gøy å bla gjennom den for å finne inspirasjon :)
Jeg og mannen har veldig lik smak, og synes det er moro når vi begge blir gira på navnene vi kommer på. Blir spennende å se hva vi ender opp med :)

Ludvik synes jeg er fint. Hedvig også og birk, Mathilde, eir, live, … ingen likhet mellom navnene, men syns de er fine likevel :)

Back
Topp