Navn?

Ive

Andre møte med forumet
Har dere begynt å tenke på navn? Gøy å se hva andre oktoberbarn skal hete :)

Blir det gutt så blir det Håkon eller Magnus, begge oppkalling.

Jente aner vi ikke enda, blir ikke enig!

Jeg er helt grønn :banghead:
Har ingen anelse om hva barnet skal hete. Ingen forslag i det heletatt. Spesielt om det blir jente, da er vi helt blanke :shifty: har allerede to jenter, så har liksom brukt opp aktuelle jentenavn allerede :facepalm:

Vi avventer til OUL selv om det er ganske sikkert at det blir jente. Vi vil ha et kort og enkelt navn som ikke ligger på topplista, men alle de jeg liker har en tendens til å havne på navnetoppen året etter. Foreløpig er det Ella og Ellie som fenger meg mest, vi har heldigvis god tid enda :D

Alltid synes Melina har vært så fint jente navn, men så kom jeg på at det er en ‘’kjendis’’ jeg ikke kan fordra heter det samme. Så har gått litt bort fra det :woot:

Gutt aner vi ikke, men har god tid :Heartred

Jeg ser på litt gamle navn. Trodde ikke jeg kom til å bli en sånn særing :hilarious: Men jeg synes mange oldefar/mor navn kan være søte igjen jeg nå :pompus: Her er noen navn på listen min. Tror favorittene er Mathilde og Ludvig :Heartred

Solfrid/Solfryd
Madeleine
Mathilde
Snefryd
Rosemarie

Marlow
Elio
Wilmer
Amandus
Wilbert
Ludvig

Håpa berre vi klara det fortare enn forrige gang, då tok det 1,5 mnd etter ho vart fødd! Eg er begynt å tenke, men håpa vi får i gang diskusjonen etter oul!

Har begynt å tenke litt på navn, men ikke funnet det rette navnet ennå. Synes det er så vanskelig. Tipper vi ikke bestemmer oss for navn før lenge etter at ungen er født... :rolleyes:

Vanskelig :) Vi har noen tankekart med gutte å jentenavn som alle vi i familien har ringet rundt de vi syns er fine.

Men kan nevne

Valmira
Viana
Eira
Viola
Eleah
Selda
Vanja

Kasper
Caspar
Trym
Vetle
Theo
Rainer
Vinjar
Dennis
Mikkel

Har begynt å tanke sånn smått på det, men vi venter til vi vet kjønn før navneprosessen virkelig starter. Har en gutt fra før som har ett veldig skjeldent navn og føler at navnene må passe litt sammen. Ville blitt litt rart med en med veldig skjeldent navn så en Per eller Ola. :hilarious: Eneste vi er veldig enig om er iallefall at det nok blir norrønt navn. :)

Har ikke peiling på guttenavn, har to gutter fra før som fikk navet sitt når de var 2 uker og 2 måneder. Så vi bruker veldig mye tid på å bestemme oss så tror ikke vi har navn klart til babyen er født. Men lurer litt på navnet Hedvig om det blir jente, for sært? Guttene har ikke topp 10 navn

Noen eksempler på navn det er mange av for tiden? ☺️

Mine elever er på VGS, så da er det snakk om navn som ble valgt for en del år siden.

Men generelt jentenavn på C er det mye av gjerne Cecilie, Caroline, og lange navn er det mye av f.eks. Madeleine, Aleksander, Aleksandra osv.

Har ikke peiling på guttenavn, har to gutter fra før som fikk navet sitt når de var 2 uker og 2 måneder. Så vi bruker veldig mye tid på å bestemme oss så tror ikke vi har navn klart til babyen er født. Men lurer litt på navnet Hedvig om det blir jente, for sært? Guttene har ikke topp 10 navn

Absolutt ikke. Nydelig navn :Heartpink

Jeg liker veldig godt Stella og Dorthea som jentenavn, mulig i kombinasjon. Og Oskar, Bjørn, Hugo og Sander som guttenavn. Vi har en Ludvik fra tidligere:) Vi har lignende smak når det kommer til navn, men tror ikke navnet blir endelig bestemt før baby er født.

Jeg må se babyen først å bli kjent, men vi har tenkt en del på forslag.
Har 3 barn, 2 jenter å en gutt, fornavn på 4 bokstaver og så et mellomnavn, de har sjeldne navn alle sammen så det må jo bli noe slikt
Mista min beste venn i november, og jeg vil gjerne bruke hans navn på en måte.

Jeg har et par forslag til jente, men til gutt er jeg helt grønn. Vi har to barn med navn som begynner på E så blir dumt å ikke fortsette med det:hilarious: alle de fine guttenavnene som begynner på E er brukt av familie og venner så sliter litt:p

Har kun 2 jentenavn på lista..
guttenavn, der sliter jeg..

Ønsker navn som funker både på norsk og internasjonalt.. :happy:

Back
Topp