Navn

Friluftsmor

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Junilykke 2020 ♡
Hei.

Kan vi ha en navntråd som vi kanskje kan legge på "våre viktigste tråder"?

Så kan man legge inn drøssevis med navn til inspirasjon for alle?

JENTENAVN

Ida
Tiril
Andrine
Mali
Miriam
Frida
Louise
Agnes
Asta
Pernille
Lise
Noelle
Tilde
Vilde
Linnea
Mina
Mie
Mia
Sara

Random håndfull fra meg. ❤

Gutte navn:

Mio
Leo (eldste gutten min sitt) :Heartred
Emrik

Jentenavn:

Mathilde
Mali
Emma
Sofie
Sofia

Jentenavn:
Cornelia
Viola
Emmy
Nellie
Lucie

Guttenavn:
Håkon
Odin

Arthur
Charlie
Isak

Mine favorittnavn ☺️

Jentenavn

Ella
Alma
Ada
Mie
Sofia
Mille
Luca

Guttenavn

Phillip
William
Benjamin
Sebastian
Lucas
Isak

Hvis det blir jente så vil jeg bruke Othilie som var mellomnavnet til min oldemor

Tror vi går for Cornelia eller Conrad :)

Mine jenter fra før heter Nathalie og Nicoline, og da kanskje jeg «må» ha et N navn til, å da blir det Nellie. Men Viola er så fint, helt forelsket i det navnet. Kult med navn!
Så koselig ❤️ Ja begge var veldig fine :)

Har nesten ikke tenkt tanken en gang :p Er så uvirkelig enda at det skal bli en baby at navn et helt fjernt.
Har en Leander fra før ❤️ Han var navnløs i to uker etter fødsel før vi klarte å finne navn :p Prøve å være litt mer forberedt denne gangen :p

Vi kjem til å kalle babyen opp etter besteforeldre/oldeforeldre - eg synst det er fint å bruke navn som betyr noko for oss :)

Denne gangen skal vi nok granske bakover i slekten. Men venter litt med å spørre min mor etter navn da det er en smule avslørende. :)

Hos oss blir det nok enten Johanna/Johanne eller Åke :happy:

Pappaen her er engelsk, og vi har alle hans engelske etternavn, så vi går for noe litt internasjonalt slik at også hans familie får til å uttale barnets navn;) Mitt får de ihvertfall ikke til å uttale, hverken fornavnet eller pikenavnet:rolleyes: Ha i tankene at vi reiser mer og mer og noen norske navn er passe flaue i engelskspråklige land. :scared001Odd=rar, simen=høres ut som siemen som betyr sæd, Stein=høres ut som flekkete. :laughing021

Jeg har også i bakhodet at navnene skal gå an å uttale på engelsk etc.
Jeg jobber i en bransje hvor ALT er på engelsk og bestemte meg tidlig for at vanskelige / eventuelt 'Odd names', må unngås. :joyful:

Men navnene skal jo være ok å uttale på norsk for min del da, det blir ikke Gwen, Joe og slike veeeldig typiske.
De jeg har fra før heter Isabel og Daniel :)

Back
Topp