Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så her blir det en liten Tobias 
Hva slags navn liker dere da? Har dere noen kriterier for hva slags navn dere vil ha?Hva tenker dere om navn? Har dere noen favoritter? Har dere bestemt dere?
Vi står heelt fast denne gangen, sist var det ikke vanskelig i det hele tatt. Jeg trenger inspirasjon!
Vet ikke kjønn sikkert men TUL antydet jente så forholder meg til det enn så lenge.
Så jeg har nok låst meg litt i det navnet.
Jeg må kanskje senke kriteriene mine litt....Åh, sånne navn elsker jeg ogsåVi har ikke navn klart. Hadde til gutt, men får jente, og står ganske fast.
Jeg er glad i oldemornavn som Sigrid, Olaug, Dagny, Gudrun og ligner. Mannen synes de navnene er sære. Høres ut som en gammel dame, det har han jo rett iMen vi har tid. Finner nok ut av det
Jeg kunne også tenkt meg et særnorsk eller norrønt navn med 'æ' i. Det er kult å ha et slikt navn internasjonalt. Man skiller seg litt ut allerede da. Om man blir spurt etter Frojdis eller Frøydis synes jeg ikke har noe å si![]()
Kjempekule!Sleng ut noen norrøne navn da, synes også det er stilig!Her sliter vi også... Storesøster har et nokså uvanlig gammelt norrønt navn, så jeg vil gjerne at navnet skal stå i stil med hennes. Jeg har et navn jeg elsker som passer kjempegodt med storesøster’s navn, men det har mannen lagt ned veto påSå jeg har nok låst meg litt i det navnet.
For meg er det viktig at navnet er norrønt, lite brukt og helst med en R i ettersom storesøsters navn har det og da kan lillebrors navn virke veldig søtt i forhold til hennes navn som da blir litt hardtJeg må kanskje senke kriteriene mine litt....
Så noe à la Frederikke, Madelene, Karianne, Julianne, Benedikte e.l. da? Alternativt er det jo en del jentenavn med fire stavelser med a-ending også, hvis det er et alternativ, f.eks Victoria, Magdalena, Isabella, Alexandra, Kornelia, Emilia, Katarina, Adriana, Ariana, Angelika, Veronika, Natalia, Cecilia, Aurelia, etc.Vi ønsker ikke topp 10 (50)-navn og det må være i nogenlunde samme stil som storesøster sitt. Hun har fire stavelser og e-ending. De få jeg finner som jeg liker er korte og har a-ending. Og for oss blir det litt rart. Liker ikke ordinære, kjedelige navn. Type Kristine, Ida, Silje.. Vi har ikke så mange krav utenom at jeg må få godfølelsen med én gang og det får jeg sjelden.
Jeg syntes det er super vanskelig med navn denne gangen, når det ble gutt igjen så vet jeg ikke. Liker lange vanlige navn, men vil ikke kjenne noen jeg ikke liker eller jeg er veldig nær eller noe sånt med navnet jeg velger. Også selv om jeg kun har en englegutt så vil jeg at navna skal passe. Og han heter Aleksander så prøver å finne noe som jeg syntes er like fint og passer til Aleksander ogsåMen ja ikke lett og finner feil med alle navn
Får høre av enkelte at gutten vi alt har (Knut) høres ut som en gammel mann. Ikke er det ok å si på engelsk hellerVi har ikke navn klart. Hadde til gutt, men får jente, og står ganske fast.
Jeg er glad i oldemornavn som Sigrid, Olaug, Dagny, Gudrun og ligner. Mannen synes de navnene er sære. Høres ut som en gammel dame, det har han jo rett iMen vi har tid. Finner nok ut av det
Jeg kunne også tenkt meg et særnorsk eller norrønt navn med 'æ' i. Det er kult å ha et slikt navn internasjonalt. Man skiller seg litt ut allerede da. Om man blir spurt etter Frojdis eller Frøydis synes jeg ikke har noe å si![]()
Fins jo mange korte, klassiske norske guttenavn som kan passe fint med Knut (storebroren min heter for øvrig Knut og syns det går helt greit i utlandet, så snart han har sagt navnet sitt, klarer utlendinger flest å si navnet hans)Får høre av enkelte at gutten vi alt har (Knut) høres ut som en gammel mann. Ikke er det ok å si på engelsk heller
Så blir noe opp samme gate med nestemann. Kanskje.
Noen av mine favoritter er Aslak, Einar, Tord, Snorre, Iver og BirkSleng ut noen norrøne navn da, synes også det er stilig!![]()
Mannen vil ha mer navn som Loke, Odin, Balder eller Tor, men jeg har kjent så mange hunder med de navnene....