Navn

Synes det er mye lettere å finne jentenavn som vi begge liker, rart at guttenavn skal være så vanskelig [emoji1] gøy at vi har akkurat samme dilemma, vi får se hvem som klarer å lande navn først dersom begge har riktig magefølelse [emoji16]
Samme her! Synes det er så mye vanskeligere med guttenavn:) og har i tillegg en følelse av at det er en gutt.

Synes det er mye lettere å finne jentenavn som vi begge liker, rart at guttenavn skal være så vanskelig [emoji1] gøy at vi har akkurat samme dilemma, vi får se hvem som klarer å lande navn først dersom begge har riktig magefølelse [emoji16]

Samme her! Synes det er så mye vanskeligere med guttenavn:) og har i tillegg en følelse av at det er en gutt.

Da er vi flere i gruppen som kan si i fra hvis det blir gutt og vi finner navn plutselig[emoji28] Lykke til begge to[emoji16]

Jeg har jentenavnet klart, og har tenkt på det siden før jeg traff samboeren min:p Er et navn som ligger i familien. Guttenavn er verre, men jeg har sagt at samboer har størst bestemmelsesrett om det blir gutt. Jeg sier ifra om jeg er heeelt uenig, såklart!:D

Med første hadde vi kun guttenavnet klart før OUL. Et navn som vi hadde på begge sider. Det ble gutt så slapp billig unna.

Denne gang har vi null peiling. Samboer vil ha et guttenavn etter bestefar hans, men kjenner ikke gode vibber på det - enda iallefall. Ellers har vi guttenavn vi liker, men som egentlig er «oppbrukt» av bekjente, venner og familie. Jentenavn er vi enda helt blank på.

Mulig vi (les: jeg) må kutte ned på kravene på navnet. Er et par. Hehe.

Har en liste med cirka 50 navn på begge kjønn, haha, hvor samboeren elsker den ene halvparten, hvorpå jeg hater, og vis a versa. Blir spennende å se. Selv om jeg er rimelig sikker på å få trumfet gjennom mitt høyeste ønske hvis det blir en gutt :shy: eneste problem jeg har med det guttenavnet, er at en kollega av meg har en sønn med samme navn! Det er ikke en hvilken som helst kollega heller, men ei jeg jobber tett med, noe jeg også har gjort i mange år. Vi er imidlertid aldri sammen på fritiden. Hennes sønn er 11 år. Hva tenker dere om det, egentlig? Å bruke samme navn som noen man kjenner? Er jo krise hvis det er nære venner, kanskje, men når det gjelder kollegaer? Vanskeliiiig :D

Har en liste med cirka 50 navn på begge kjønn, haha, hvor samboeren elsker den ene halvparten, hvorpå jeg hater, og vis a versa. Blir spennende å se. Selv om jeg er rimelig sikker på å få trumfet gjennom mitt høyeste ønske hvis det blir en gutt :shy: eneste problem jeg har med det guttenavnet, er at en kollega av meg har en sønn med samme navn! Det er ikke en hvilken som helst kollega heller, men ei jeg jobber tett med, noe jeg også har gjort i mange år. Vi er imidlertid aldri sammen på fritiden. Hennes sønn er 11 år. Hva tenker dere om det, egentlig? Å bruke samme navn som noen man kjenner? Er jo krise hvis det er nære venner, kanskje, men når det gjelder kollegaer? Vanskeliiiig :D
Synes det er greit når det er kollega og særlig hvis det er et navn man virkelig liker! Nære venner er mer uaktuelt ja:happy:

Det som er så kjipt med jentenavnet vi har klart, Er at jeg vet om noen som har en datter med samme navn. Navnet er ikke mye brukt, og vi har hatt det i holsteret i mange år.:wideyed: Følte meg snytt når jeg så på Facebook at navnet vårt var brukt. :shifty:

Det som er så kjipt med jentenavnet vi har klart, Er at jeg vet om noen som har en datter med samme navn. Navnet er ikke mye brukt, og vi har hatt det i holsteret i mange år.:wideyed: Følte meg snytt når jeg så på Facebook at navnet vårt var brukt. :shifty:
Hahaha samme her! Ei bekjent fikk nylig ei datter, og plutselig ser jeg at de velger å kalle ungen det navnet jeg har tenkt på lenge (dette visste dem ikke), ikke så vanlig navn, så er rimelig usikker på hva vi gjør dersom vi får jente.... de bor dog i en annen by, og vi møtes aldri, har kun sporadisk kontakt via Facebook, så da bør det vel gå bra?

Hahaha samme her! Ei bekjent fikk nylig ei datter, og plutselig ser jeg at de velger å kalle ungen det navnet jeg har tenkt på lenge (dette visste dem ikke), ikke så vanlig navn, så er rimelig usikker på hva vi gjør dersom vi får jente.... de bor dog i en annen by, og vi møtes aldri, har kun sporadisk kontakt via Facebook, så da bør det vel gå bra?
Det tenker jeg er helt innafor!

Det tenker jeg er helt innafor!
Ja, tenker det samme selv! Ønsker dog ikke at de tror vi har «stjålet» navnet, men da jeg fant ut av det så skrev jeg faktisk til henne at ei annen veninne av meg (søsteren hennes har jente med samme navn), og at vi syntes det er så fint, og tilfeldig at denne bekjente også valgte akkurat likt navn! Så håper og tror at det er greit !

Er samme greie her. Bor ikke i nærheten, og er ikke veldig nære. Men ble skikkelig furt :hilarious:

Jeg kjenner litt på det selv. Har en bekjent som har et navn på datteren jeg virkelig elsker. Har tenkt at vi har så lite med hverandre å gjøre at det ikke gjør noe, men nå har vi begynt å treffes oftere igjen:(

Hadde en venninne av meg valgt samme navn på sønnen sin som det vi gjorde sist så tror jeg egentlig ikke det hadde gjort meg noe, eller at jeg hadde trodd de hermet egentlig. Det er temmelig vanskelig å finne et navn som både en selv og barnefar skal komme overens over. Hadde kanskje spøkt en gang med at det var et «voldsomt fint navn, gutten vår har maken.» Så hadde jeg nok sagt det at «neida, bare tull, har nok sammen, men det er et veldig fint navn, familienavn som går igjen?» eller noe i den duren. Om jeg i det hele tatt skulle nevnt det, noe som er relativt tvilsomt med mindre venninna mi sa noe om at de hadde samme navnet og tok det opp selv.
Velg akkurat det navnet dere selv ønsker med god samvittighet, det er ikke sikkert deres unge blir venn med deres venners unger. Verre når de kommer i klasse med 4 som heter Lucas eller Emma f.eks. :P (Bare eksempel ikke for å trakke et navn på tærne)

Har noen forslag, men blir enda vanskeligere siden vi må ha TO! jeg har noen guttenavn som vi er enige om. Men ingen av oss finner noen jente navn vi er så begeistret for, så må se litt mer på det! [emoji85] men like greit å vente til vi vet kjønn [emoji846]

Jentenavn har vi nesten klart, dvs har ett forslag som jeg tror vi begge liker[emoji4] Kommer til å bli vanskelig å finne noe «bedre». Har ingen peiling på guttenavn.. Vi har ikke snakket noe særlig om navn ennå, og jeg utsetter å tenke for mye på det selv før OUL[emoji4] (Som bare er 11 dager unna, så vi må jo begynne å fundere litt snart)..

Jentenavn har vi mange vi liker, men igjen ser det ut som det blir en gutt. Guttenavn er håpløst. Klarte ikke finne navn til de to vi har før etter de var født. Så tenker de kommende storebrødrene får bli enige også får vi andre se om vi godkjenner.. bør jo passe litt til de to vi har og, også vil vi heller ikke ha navn «alle andre har». Uten at det skal bli for spesielt heller...

Jeg har egentlig bestemt meg for navn (vet det er gutt), men mannen er liksom ikke helt enig [emoji85] Fikk det som jeg ville med de to første til slutt, så satser på at det blir sånn denne gangen også [emoji13]

Vi har blitt enige om et guttenavn og et jentenavn, snakket mye om det og hadde lang liste i begynnelsen [emoji4] Nå gjenstår det å se hvem som skjuler seg i magen.

Til første ungen hadde vi både guttenavn og jentenavn klart. Så ble jeg usikker på guttenavnet, begynte å tenke at nei det kunne ikke vår baby hete. Så jeg kom med et annet forslag som mannen falt for med en gang :) Flaks var det, for det ble en gutt på oss.
Denne gangen har vi da jentenavnet fra sist, men plutselig fant jeg et nytt, som mannen igjen falt for :D Eneste der er at vi ønsker forskjellig uttale.. men blir det gutt denne gangen også, ja da tror jeg vi sliter.. :p Kan ikke ha et hvilket som helst navn heller, da sønnen vår har et spesielt og uvanlig navn.. :)

Back
Topp