Navn

Har noen vi er enige om: Johan eller Johannes og Peter som guttenavn. Litt flere jentenavn: Johanne, Agnes, Astrid, Ingrid, Elsa.

Jeg har forelsket meg i navnet Ellie, og hvis det blir gutt ønsker sambo å kalle opp etter farfaren sin, Walter. Jeg må tygge litt på den :D

Vi har et guttenavn klart og et jentenavn. Begge navnene er oppkalt etter nær familie, noe jeg syntes er veldig koselig. Liker sånne gamle,norske navn. [emoji173] For oss er det veldig viktig at barnet har et navn før oul, da blir det liksom den personen i stedet for lille i magen.
Tenker dere å fortelle om navnet til alle eller vente til barnet er født?

Vi har et guttenavn klart og et jentenavn. Begge navnene er oppkalt etter nær familie, noe jeg syntes er veldig koselig. Liker sånne gamle,norske navn. [emoji173] For oss er det veldig viktig at barnet har et navn før oul, da blir det liksom den personen i stedet for lille i magen.
Tenker dere å fortelle om navnet til alle eller vente til barnet er født?

Vente! Hva hvis vi ombestemmer oss, liksom? :)

Hehe det er sant. Vi er heldigvis fast bestemt [emoji2]

Jeg vet ikke, men føler at de navnene vi liker, særlig guttenavnene (liker som nevnt over Peter og Johan/Johannes - Jakob dukka også opp på radaren vår i går...) er litt.... tunge og "voksne", så jeg er litt redd for at en evt. baby som dukker opp bare rett og slett ikke _er_ en Peter/Johan/Jakob og vi må tilbake i tenkeboksen. Utrolig dårlig forklart, men av en eller annen grunn tror jeg folk skjønner sånn ca. hva jeg mener! :)

Jeg vet ikke, men føler at de navnene vi liker, særlig guttenavnene (liker som nevnt over Peter og Johan/Johannes - Jakob dukka også opp på radaren vår i går...) er litt.... tunge og "voksne", så jeg er litt redd for at en evt. baby som dukker opp bare rett og slett ikke _er_ en Peter/Johan/Jakob og vi må tilbake i tenkeboksen. Utrolig dårlig forklart, men av en eller annen grunn tror jeg folk skjønner sånn ca. hva jeg mener! :)
Skjønner hva du mener. På første valgte vi et litt «tungt,voksent» navn,men jeg ble vant til det etterhvert og det ble liksom han. Nå fikk desverre ikke denne skatten vokse opp,men jeg er sikker på at vi hadde vært kjempefornøyd med navnet. Denne gangen blir det også litt «voksene» navn,men det er veldig viktig for oss at navnet passer til førstemann.
Fine navn du har på lista di. Jakob sto høyt hos oss,men så fant jeg ut at det er veldig populært og da ble det uaktuelt for oss. Men navn er ikke lett,altså [emoji85]

Skjønner hva du mener. På første valgte vi et litt «tungt,voksent» navn,men jeg ble vant til det etterhvert og det ble liksom han. Nå fikk desverre ikke denne skatten vokse opp,men jeg er sikker på at vi hadde vært kjempefornøyd med navnet. Denne gangen blir det også litt «voksene» navn,men det er veldig viktig for oss at navnet passer til førstemann.
Fine navn du har på lista di. Jakob sto høyt hos oss,men så fant jeg ut at det er veldig populært og da ble det uaktuelt for oss. Men navn er ikke lett,altså [emoji85]

Ja, jeg har også sett at Jakob er poppis - men kjenner ingen som heter det, så vi er litt sånn... "hvor er alle Jakob-ene hen?" :p Vi får se hva det blir til - jeg har en magefølelse på jente uansett, så vi får se. Liker navnet Else Johanne godt sånn akkurat nå, men det endrer seg fra dag til dag ;)

Ja, jeg har også sett at Jakob er poppis - men kjenner ingen som heter det, så vi er litt sånn... "hvor er alle Jakob-ene hen?" [emoji14] Vi får se hva det blir til - jeg har en magefølelse på jente uansett, så vi får se. Liker navnet Else Johanne godt sånn akkurat nå, men det endrer seg fra dag til dag ;)
Så vakkert jentenavn[emoji176]

Veldig mange like som på min liste! Kjempefine navn :)

:) Generelt liker jeg også mange gamle bibelske navn - men det er så mange av de som er oppbrukt, føler jeg - Lukas og Markus er SÅ fine, synd svært mange andre også er enige i det :p

:) Generelt liker jeg også mange gamle bibelske navn - men det er så mange av de som er oppbrukt, føler jeg - Lukas og Markus er SÅ fine, synd svært mange andre også er enige i det :p
Enig, liker også den type navn. Ruth, Abel, Thomas, Simon etc. Liker ikke bibelen så godt, da, men som navneinspirasjon funker den :joyful:

Enig, liker også den type navn. Ruth, Abel, Thomas, Simon etc. Liker ikke bibelen så godt, da, men som navneinspirasjon funker den :joyful:

Indeed. Vi er ikke troende, men enig i at navnene med røtter i kristendommen er svært fine :)

Vi har to "gammlis" navn til begge våre, så fortsetter nok i samme stil..

Vi har snakket litt løst om det. Men ingenting bestemt. Vi tar det litt som det kommer, men vil ha det klart til fødsel:) vi begynner nok først å snakke ordentlig om det etter OUL som sist[emoji4]

Har ikke tenkt så mye på navn men vet sambo liker Teodor godt. Men jeg greier ikke bli helt komfortabel med det navnet. Ikke kan man ha særlig med dobbeltnavm til det og da ender det sikkert bare opp med å bli kalt teo og den vet jeg ikke helt om jeg liker. Vi får vel se hva det blir etter oul tenker jeg.

Back
Topp