Navn

ønskeråblimammatil4

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Hvor leter dere etter navn? Har dere bestemt dere ennå?

Vi fant vårt i ei slektsbok fra plassen jeg er fra :) hadde lyst på et gammeldags og koselig navn. Har hatt navnet klart i noen uker.

Vi har lett etter navn litt her og der, men det vi har falt for fant vi på nett :) Er ikke 100% sikkert, men vi blir ikke enig om noe annet, så vi får heller lete på nytt når han kommer ut hvis ikke navnet passer :P

Vi har leitet mest på nettet siden vi har bestemt at vi vil ha en spesielt navn:) Vi har en liste, men merker vi er mer sikker på hvilke guttenavn vi vil ha enn jente foreløpig:P Vi har blitt enig om å bestemme oss for 2 guttenavn og 2 jentenavn til fødselen så ser vi hva som skjuler seg i magen og hva babyen passer til;)

Jeg har en navnebok jeg har bladd litt i, og så bruker jeg SSB.no for å se trend og hvor mange som heter det samme. Jeg legger også litt vekt på at jeg kan stå inne for betydningen av navnet.

Mannen ønsker å kalle opp etter den gamle "kårkallen" på gården. Jeg er IKKE begeistret, men godtar det som mellomnavn siden jeg får et favorittnavn som fornavn :)

Har brukt navnebøker på nettet. Guttenavn er klart. Jentenavn er 98%klart, står mellom enkelt eller dobbeltnavn, men samme fornavn

Her blir hun oppkalt etter min oldemor :D ett navn jeg alltid har likt og vet ingen andre som heter det :D Å skulle det bli gutt er jeg og gubben så og si enige om hva det blir.

Plages bestandig med guttenavn, så det er ikke klart i det hele tatt :-P jentenavn er det to dobbelnavn som jeg kunne tenkt meg, men vi er ikke helt enig der :-P

Førstemann er oppkalt og har et gammelt uvanlig navn. Vi trodde vi ville ha det samme til denne babyen, men har ikke falt for noe. Så det blir nok en liten Olivia. Har sett mye på nettet

Tror vi har landet på navn nå :) er hvertfall kokt ned til tre alternativer hvorav mannen er begynt å kalle babyen for favorittnavnet mitt av de tre :)

Leter i navnebok, men sliter med å finne noen vi liker :banghead: Er ekstra vanskelig når det skal stå litt i stil med søskens navn også, så håper vi finner noen forslag etterhvert :) Målet er å ha klart et guttenavn og et jentenavn til fødselen :)

Back
Topp