Navn?

Feyra

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sommerfuglene 2017
Søvnløs i september 2025
Pumpkin Bumps 2025
Det er nok litt tidlig enda, men er det noen som har tenkt på navn?
Er det klart allerede? Er det oppkalling? Eller er det ikke diskutert i det hele tatt?

Føler du at du har mest å si når det gjelder navn, eller er mannen like ivrig?

Har tenkt mye på det:) jeg og samboeren er enige om navne alternativene, synes det er viktig at vi begge liker det godt! :D
Stort sett klart, litt usikre på guttenavn, men har et par alternativer. Jentenavn er vi sikre på:)
Ikke oppkalling i vårt tilfelle :)

Syns navn er vanskelig :p skal nok klare og finne et guttenavn fort, men jentenavn :o der sliter jeg litt. Tror vi lar navnevalget ligge frem til vi får vite kjønnet :p blir ikke oppkalling

Vi har vel noen navn fra sist runde, men ikke snakket noe om det helt enda.
Oppkalling ser jeg ikke poenget i, så det blir ikke det :p

Hvis det blir en jente, så har jeg bestemt meg. Hvis det blir en gutt, så blir det noen runder i tenkeboksen. Heldigvis blir det nok ganske lett denne gangen, siden vi sitter med en del navn fra forrige runde. :-)
Hvis det blir gutt, så får han første navnet til far, akkurat som storebror. Hvis det blir jente, så får jeg nesten se litt, for jeg elsker å gjenbruke familienavn. ;-)

Jeg har også tenkt på litt gjenbruk av gamle familie navn, min oldermor hadde et helt nydelig navn jeg kunne tenkt meg å bruke dersom det er en jente. Dersom det er en gutt, har jeg faktisk tenkt litt på å bruke hans morfars navn eller min farfars navn, da begge er navn jeg liker veldig godt.

Når det gjelder mannen min sin mening om navn, så bryr han seg ikke så veldig mye, men det tror jeg er mest fordi jeg til gjengjeld engasjerer meg veldig i navnevalg. Men han er ikke for glad i altfor sære navn, og han er mest opptatt av det skal være navn som barna kan være stolte av, og som ikke oppfordrer til mobbing.

Eg tenker mye på navn. Det gjor eg før eg var gravid også:cool:
Men synes der er så mange fine, så har ikkje noe spesifikt på dette barnet ;)

Vi har et favoritt-jentenavn på lur. Men hvis det blir gutt igjen må vi i tenkeboksen.. :) Kaller ikke opp og bruker kun ett navn. Og det må klinge godt både på norsk og engelsk. Så det er ikke et hav av navn å velge mellom.

Vi slet veldig med å finne navn til lillemann, så blir det en til gutt tror jeg det nlir vanskelig å ginne navn. Har et jentenavn klart, men er litt i tvil om vi vil bruke det

Vi hadde navn klart sist da jeg var gravid men da vi mistet så har vi valgt å finne nye navn. Har funnet 2 nydelige navn så om det blir gutt eller jente så er de klare :) men kan jo hende man ombestemmer seg også når man ser barnet :)

Vi har ikke prata nokka særlig om navn, bare utelukka noen som absolutt ikke er aktuelle :p Virke som samboer er mer for vanlige tradisjonelle navn, mens æ vil ha nokka litt mer spesielt (men ikke for spesielt heller). Har noen jentenavn æ like, men veit ærlig talt ikke hva æ like best, og så skal vi bli enig...kommer til å bli veeeeeeldig vanskelig!!!

hvis det blir en gutt skal han hete Johannes. Det skulle nemlig datteren min hete da hun lå i magen hvis hun hadde blitt gutt.
Det er oppkalling etter samboers bestefar.

Hvis det blir jente er jeg kjempeusikker. Vil gjerne ha et dobbeltnavn med et kort og et langt navn. Som passer sammen så man får brukt begge. Fordi det har jenta mi

Hvis det blir en jente, så har jeg bestemt meg. Hvis det blir en gutt, så blir det noen runder i tenkeboksen. Heldigvis blir det nok ganske lett denne gangen, siden vi sitter med en del navn fra forrige runde. :-)
Hvis det blir gutt, så får han første navnet til far, akkurat som storebror. Hvis det blir jente, så får jeg nesten se litt, for jeg elsker å gjenbruke familienavn. ;-)
Det skjønte jeg ikke helt... Skal begge barna dine hete det samme da?

Jentenavn er klart. Vi har heldigvis samme favorittnavn denne gangen. Gutt blir litt vanskeligere, men vi har noen alternativer. :)

Synes det er så koselig å tenke på navn til den lille. Hører jeg fine navn så skriver jeg de opp på telefonen.

Jentenavn har vært klart lenge :) Oppkalt etter min bestemor :) Ellers så blir det verre med guttenavn, men funnet et navn vi liker begge :) Blir på E både jente og guttenavn :)

Det skjønte jeg ikke helt... Skal begge barna dine hete det samme da?
Alle guttene på farens side heter dette navnet, men har også et navn til som brukes i dagligtale. Vår sønn heter altså det navnet og det navnet vi bruker. Ergo vil ikke babyen hete det samme, bare litt. ;-)

Vi har guttenavn klart :)
Men ikke jente, ingen blir gokjent av mannen. Han har et av mine pa kanskje listen nå :) Han har ingen forslag selv

Vi har tenkt på navn til både jente og gutt og har allerede fått noen favoritter ❤

Jenta vår er oppkalt etter oldemoren min :) Har ikke snakket så mye om navn enda til mini i magen ;)

Back
Topp