Navn

Blir det gutt kan det være han får et mellom navn etter sin avdøde oldefar, et familienavn og et minne om hvor ens slekt stammer fra. Men spørs om samboer vil tillate det siden han aldri har likt det navnet, og heter det selv.

Gutten min på to har dobbeltnavn. Navnene er mellomnavnene til bestefedrene. Så jeg har lyst til å bruke "arva" navn nå også. Er ikke så gla i de moderne:-/ sønnen min har litt vikingkongenavn:-p

Mannen min insisterer på Aria, Emilie eller en kombinasjon hvis det blir jente :P Syntes også disse navnene er fine, men vil veldig gjerne se på andre alternativer også ;)
Hvis det blir gutt har vi ikke noen forslag

Her tror jeg det blir oppkalling. Vi har et par navn etter forrige navnerunde med sønnen vår som også er oppkalt. :-)

Her blir det mest sannsynlig navnet til oldeforeldre eller besteforeldre. Alma og Eva er de jentenavnene vi tenker på, sliter med guttenavn.

Her blir det mest sannsynlig navnet til oldeforeldre eller besteforeldre. Alma og Eva er de jentenavnene vi tenker på, sliter med guttenavn.
Vi har også vært inne på Eva. Elsker navnet og min bestemor som også het det ❤ Men vi har en Ada fra før, og da blir Eva litt rart ;) Vi kaller opp en annen oldemor heller om det blir jente - Liv.

Vi har også vært inne på Eva. Elsker navnet og min bestemor som også het det ❤ Men vi har en Ada fra før, og da blir Eva litt rart ;) Vi kaller opp en annen oldemor heller om det blir jente - Liv.
Det er et flott navn, Liv. :-) jeg jobber i barnehage, og synes det er viktig å velge et navn som barna klarer å uttale litt selv innen de er to år. Hatt flere barn som ikke klarer sitt eget navn, men alle andre sitt. Det er jo litt trist da. Mye å tenke på.. Hehe

Back
Topp