Navn?

Jeg har begynt å lage lister med navn jeg synes er fine, samboeren min avventer å komme med meninger enda :p Men vannskelig å finne noen som er like fine som det datteren vår heter!

Jeg har begynt å lage lister med navn jeg synes er fine, samboeren min avventer å komme med meninger enda :p Men vannskelig å finne noen som er like fine som det datteren vår heter!
Vil du si hva hun heter? Ble nysgjerrig :)

Føler nr 2 er verre ja, skal klinge litt med førstemann også :p
Hva heter datteren deres?

Aurora:) Mulig navnet har blitt finere med årene også siden det har grodd på henne i fire år, mens vi ikke kjenner nykomlingen enda:p
Aurora er et nydelig navn <3
Ja, navn gjør vel gjerne det. Vi var klare med navn, men jeg ble brått usikker når frøkna ble født, hun lignet ikke på en Adelén., men nå kunne hun nok ikke hete noe annet hehe

Det kan stemme det ja ;)

I slekta her er vi litt inne i det norrøne for tida også på sett og vis. Odin er oppkalt etter onkelen sin som også heter Odin Andre (18 år bor i Chile) <3

Ellers så heter søskenbarna hans Tyra Jonsdatter (9år) og Birk Jonssøn (1år). Oldefar på ene siden heter Thor.

Har ikke funnet flere norrøne navn vi kunne tenkt oss å bruke PR nå så spent på hva vi ender opp med.
Så spennende! Og spesielt! (På en fin måte altså..)
Mye fint i norrøn mytologi, men jeg er ikke helt der! Blir så vinglete når det gjelder navn, ombestemmer mer hele tiden!

Så spennende! Og spesielt! (På en fin måte altså..)
Mye fint i norrøn mytologi, men jeg er ikke helt der! Blir så vinglete når det gjelder navn, ombestemmer mer hele tiden!

Sant, det er så vanskelig å finne det "rette" navnet liksom.
Gleder meg til OUL nå så vi får vite kjønn og kan konsentrere oss om bare jente eller guttenavn :)

Har en liste over diverse navn og her er den:

- Constanse
- Elida
- Elise (navn jeg alltid har likt)
- Emma (navn jeg alltid har likt men aldri kjent noen som heter det)
- Embla (ett av de få norrøne navnene jeg sitter igjen med)
- Olea (mener dette kan ha vært navnet til min bestemors oldemor)
- Stephanie (etter tante som desverre ikke er med oss lenger <3 )
- Sina (navn som jeg fikk vite om av bestemor - litt usikker på om det var hennes bestemors navn)
- Marie (min oldemors navn og mitt eget mellomnavn - synes det er fint men tror ikke det kommer til å bli brukt av oss)

Når det gjelder guttenavn så har vi egentlig bare ett navn igjen på listen etter siste barnet vi fikk og det er
Constantin (navn som både jeg og mannen min alltid har likt men det er tungt på samme måte som Constanse)
også Thor (etter Oldefar).

Får vel settes oss ned med navneboka og tusj igjen om ikke lenge tenker jeg :)

Navn er vanskelig. Med første sto det mellom to navn. Det ble avklart da hun ble født. Med nr 2 var det værre... Vi var ikke enige før jenta var 3 timer gammel :p Nå kunne de virkelig ikke hatt annet navn :)

Jeg har en hel liste med både gutte og jentenavn som jeg begynnte på flere mnd. før vi begynnte å prøve å bli gravid :D så nå gleder jeg meg bare til OUL hvor vi forhåpentligvis kan begynne å stryke litt navn fra listen :)

Back
Topp