Navn :)

Jentenavn er klart og har vært det lenge :) Men finner ikke et eneste guttenavn som er fint nok :p Vanskelig!

Har noen jentenavn vi vurderer, men er veldig vanskelig med guttenavn. Finner liksom ingen jeg liker like mye som jentenavnene.

Har flere jentenavn som jeg liker og som er "klare" - men ingen guttefavoritter. Samme situasjon sist graviditet - fikk gutt. Synes det var helt utrolig vanskelig å lande på ett navn! Nå passer han jo veldig godt til det han heter, selvfølgelig, men det tok litt tid før vi klarte å bestemme oss :)

Vi har snakket litt om det. Jeg har tenkt litt på Nikolai, som er navnet til bestefaren til samboeren min, men han er ikke så enig i det. Blir det ei jente har vi det vel ganske klart, men det er jo ikke sikkert at vi bruker det allikevel når babyen kommer :)

Har ikke tenkt så langt enda egentlig!

Ser det er en gjenganger at folk synes guttenavn er vanskeligst å finne. Jeg er helt enig.

Vi snakker støtt og stadig om navn, men blir for det første aldri ordentlig enige om hva den ene syns er fint og omvendt. For det andre, av erfaring, ender nok babyen opp med et helt annet navn :p

Her blir det et familienavn fra bestefar om det blir gutt, og om det blir jente blir det noe med bibelsk opphav som Elisabeth, Rakel, Marta :)

Alma om det blir jente, mange forslag om det blir gutt men ikke bestemt noe.
Sist ble vi enige om navn da jeg satt med rier i bilen på vei til sykehuset ;) hehe

Vi har klart navn til begge kjønn. Egentlig. Men i og med at samboer begynner å se på nye navn med sin egen forbokstav begynner jeg å lure på om han begynner å tvile. Mulig han har fått et tips om at ungen bør begynne med hans forbokstav ettersom første unge begynner med min forbokstav. Men hele poenget er jo at hele min familie begynner med samme forbokstav, langt tilbake i slekta, så håper han ikke går bort fra de vi har klart :-)

Sist gang satt vi forresten på nyfødtintensiven, 4 dager etter fødsel og så gjennom en liste med navn for å finne noe som begge likte :-p
Endte opp med at vi skrev ned tre valg hver, og det ene navnet som begge hadde ble navnet på jentungen :-p

Ingen for jente så langt, men vi er enige om følgende guttenavn;
Sebastian
Aleksander
Benjamin

Men vi gjør ikke noe mer med navnelister før vi vet kjønnet. Ender nok opp med 2-3 valg, funket fint sist. Da bestemte vi navnet etter den lange og harde fødselen ;)

Vi har jentenavnet klart og nesten gutte navnet klart :)

Her er Lista vår hittil (men den blir nok endra 5000 ganger ila svangerskapet ) :p
Guttenavn:
- Heine
- Noe med Per eller Tor (etter bestefedre)
- Vegard eller Vetle
- Bjørn

Jentenavn;
-Eir (elsker elsker elsker dette men samboeren må litt mer på gli)
-Live
-Constanse (oppkalling isåfall, mulig d blir som mellomnavn hvis vi velger det)
- Ingeborg eller Ingebjørg

Hadde jeg bodd i amerika hadde jeg seriøst kalt ungen min Sookie hvis det ble jente (jeg er Norges største Trubie... ( True Blood fan) ❤❤

Back
Topp