Navn!

VeraSverige

Betatt av forumet
Jeg synes det er kjempevanskelig med navn! Hvordan kan man bestemme seg? Dessuten er ikke alltid jeg og mannen enige, han er dansk, så navnet må funke i Danmark også (og evt. Sverige, her vi bor....). Hva gjør dere for å finne navn? Vi vet ikke kjønn heller ennå, så vi må ha to navn....

De fleste navn fungerer vel stort sett greit om hverandre i Norge, Sverige og Danmark. Her er tanken litt delt med oppkalling kombinert med navn vi liker. Jeg har alltid hatt et par favoritter, mem mannen har aldri tenkt noe særlig over det, så er ikke lett å bli enige.
Eneste vi er ganske enige om er at det blir min mors navn som mellomnavn om det blir jente:)

Ja, det er kanskje mer den personlige smaken som skiller mellom oss, men vi skal nok bli enige. Ikke alle norske navn passer like godt på dansk, men de fleste funker. Vi får bare prøve oss frem... Har noen forslag på bordet!

Det er sykt vanskelig.. Jeg har en bra liste nå, men samboer er ikke så veldig begeistret for noen av de! Jeg vil ha litt spesielle navn, han vil helst ha helt vanlige...... Godt vi har tid på oss!

Ja, det er kanskje mer den personlige smaken som skiller mellom oss, men vi skal nok bli enige. Ikke alle norske navn passer like godt på dansk, men de fleste funker. Vi får bare prøve oss frem... Har noen forslag på bordet!

Lage en liste som dere krysser ut etterhvert kanskje? :) om dere lager en liste hver med navn dere liker, så bytter dere liste og stryker ut de dere absolutt ikke liker osv.

Det er sykt vanskelig.. Jeg har en bra liste nå, men samboer er ikke så veldig begeistret for noen av de! Jeg vil ha litt spesielle navn, han vil helst ha helt vanlige...... Godt vi har tid på oss!

Her tar ikke mannen det seriøst, og kommer gjerne med star wars navn :p Eneste som kunne fungert er jo Luke og Leia, men Leia funker jo ikke best på norsk syns jeg:o

Her tar ikke mannen det seriøst, og kommer gjerne med star wars navn :p Eneste som kunne fungert er jo Luke og Leia, men Leia funker jo ikke best på norsk syns jeg:eek:

haha.. Nei, det er vanskelig å ta det super seriøst nå syns jeg.. Men Star Wars? hahahaha

haha.. Nei, det er vanskelig å ta det super seriøst nå syns jeg.. Men Star Wars? hahahaha

Ja:p hahaha
Er jeg som kommer med forslag da, så er det et par stk han syns er helt greie. Så vi får se. Stresser ikke med det nå, for det blir ikke 100% bestemt før mini er født uansett.

Samme problem med oss, eller vi bor i Sverige så må passe i Norge og Sverige :) + at vi vil ha et som fungerer på engelsk også!

Men nå har vi jo faktisk bestemt oss og lillegutt i magen skal hete William!

Hvor i Sverige bor dere? Hva med guttenavnet Sebastian? Passer perfekt i alle tre land + internasjonalt! Jentenavnet vi skal ha om/når vi får en datter er Emilia! Har vi hatt i åtte år allerede og elsker det navnet :D

Vi har funnet navn:) vi ble enige ganske fort etter at vi fikk vite kjønn. For samboer var det viktig at navnet var enkelt å uttale på engelsk, at det ikke var ett av på topplistene, og at det ikke var ett spesiellt navn. Vet ikke helt hva han mente med spesiellt,for det er smak og behag:p

Det er sykt vanskelig :p lag en liste og vent til dere ser<3 kanskje det hjelper :)?

Vi brukte en app, men til slutt endte vi opp med ett navn vi så i en film ;) Hannah-Emilie :)

Takk! Vi bor i Uppsala. Har også tenkt på William! Men må tenke litt til. Jeg tror vi vil ha et navn som kanskje ikke er på topplistene, men heller ikke superuvanlig. Men William er kanskje på en toppliste nå? Skal skrive en liste, ja.

Vi har funnet to navn, så tenker vi at vi set hvem som kommer ut av meg

Erik er veldig fint guttenavn synes jeg! Er internasjonalt,og ikke på topplista ;-) her venter vi en jente,og tenker det blir Sara :-)

Takk! Vi bor i Uppsala. Har også tenkt på William! Men må tenke litt til. Jeg tror vi vil ha et navn som kanskje ikke er på topplistene, men heller ikke superuvanlig. Men William er kanskje på en toppliste nå? Skal skrive en liste, ja.
Så gøy, vi bor i Eskilstuna, ikke så langt :) William er på topplistene ja, både i Norge og Sverige tror jeg. Men vi bryr oss ikke så mye, var eneste navnet vi virkelig følte oss fornøyde med begge to!

Sliter også med å finne navn.. Tenker at vi skal lage en liste hver med 5-10 navn hver. Deretter krysse ut de vi mener er helt uaktuelle på listen til den andre

Vi har to Jentenavn,så selvom Magefølelsen sier et navn, så vil jeg vente å se til hun kommer, men greit å kortet det ned til to ;)

Vi fokuserer på jentenavn nå, siden vi tror det er en jente. Fant et nytt her om dagen som begge liker... Så får vi se! Vi har begge ganske korte og enkle navn (fire bokstaver), og det er litt fint om barnets navn matcher, selv om det ikke er nødvendig. William er kanskje ute igjen fordi jeg gi mitt etternavn som mellomnavn, og det er Wilhelmsen :)

Back
Topp