Navn

Jedimama

Glad i forumet
♡ Maibarna ♡
Junibarna 2015
Noen som har begynt å tenke på navn? Har dere noen fine ? Synes selv det er veldig vanskelig med navn så hadde ikke gjort noe med tips og inspirasjon både når det kommer til jente og guttenavn :)
 
Vi har ikke begynt å tenke på navn enda:) Alt er så nytt og spennende for oss :D
 
Har lister fra sist, men det er noen litt spesielle eg ikkje vil dele enda:p
 
Jeg venter med å tenke på det til etter ul og vi får vite kjønn. Lettere å konsentrere seg om et kjønn:)
 
Vi har allerede navnene klar!!:-)

Og vi er 100% enige! Herlig:-)

Vil holde dem litt for oss selv;-)
 
Vi sliter litt :P
Siden jeg og sambo er for 2 forskjellige land ønsker vi at barna våre skal ha att navn for hvert land. Det byr på utfordringer :P Sist fant vi aldri noe guttenavn :P
Men jeg tenker stadig på navn nå siden vi sleit så sist :P
 
Har navn fra forrige gang. Men må liksom se litt mer på de før vi er 100% bestemt.

Da sønnen vår har et svært unikt navn, og neste også kommer til å få det, kommer vi ikke til å dele navnet med noen før etter fødselen denne gangen. Gikk på en smell der sist, med familiemedlemmer som så fint foreslo andre ting isteden vanskeligere å uttrykke misnøye etter noen er født og faktisk har det navnet men det skal sies at nå liker alle navnet hans. Er noe med at folk bruker tid på å venne seg til uvante ting.
 
Jeg tenker masse, syns det er veldig gøy med navn! Men syns det er vanskelig å finne noen jeg liker godt nok
 
Har navn fra forrige gang. Men må liksom se litt mer på de før vi er 100% bestemt.

Da sønnen vår har et svært unikt navn, og neste også kommer til å få det, kommer vi ikke til å dele navnet med noen før etter fødselen denne gangen. Gikk på en smell der sist, med familiemedlemmer som så fint foreslo andre ting isteden vanskeligere å uttrykke misnøye etter noen er født og faktisk har det navnet men det skal sies at nå liker alle navnet hans. Er noe med at folk bruker tid på å venne seg til uvante ting.

Jeg er så fasinert over at folk reagerer med misnøye på andres navn. Det er jo virkelig foreldrenes valg!
 
Sambo har funnet navn han gjerne vil ha for lenge siden, de hadde han klare ikke lenge etter at vi begynte å snakke om å prøve på barn. Problemet mitt er at jeg sliter litt med navnene han har valgt, ikke minst guttenavnet, da det er navnet på en eks av meg :-p Men vi har heldigvis god tid på å bli enige. Jeg skulle likt å kalle opp min pappa som døde for noen måneder siden, men det er et litt "gammelmodig" navn, så er blir ikke helt enig med meg selv heller egentlig...
 
Jeg syns det er så gøy med navn og tenker masse på det :) Første jenta vår begynner på A og jeg har litt lyst å ha A igjen. Jeg liker veldig godt bokstaven A :p Har et par jentenavn, men guttenavn er jo håpløs vanskelig :rolleyes:
 
Vi sliter litt :p
Siden jeg og sambo er for 2 forskjellige land ønsker vi at barna våre skal ha att navn for hvert land. Det byr på utfordringer :p Sist fant vi aldri noe guttenavn :p
Men jeg tenker stadig på navn nå siden vi sleit så sist :p

Kan jeg spørre hvor han er fra?
Mannen min er fra Algerie og eneste vi er enige om er at om vi ikke blir enig så bruker vi navnet til moren hans på jente :-p Gutt er lettere.
Alla barna mine har korte fornavn m opphav i farens land, og mellomnavn som er litt mer internasjonalt :) veldig fornøyd med de navnene.
 
Jeg syns det er så gøy med navn og tenker masse på det :) Første jenta vår begynner på A og jeg har litt lyst å ha A igjen. Jeg liker veldig godt bokstaven A :p Har et par jentenavn, men guttenavn er jo håpløs vanskelig :rolleyes:
Adrian er veldig fint guttenavn på a da:)
 
Jeg er så fasinert over at folk reagerer med misnøye på andres navn. Det er jo virkelig foreldrenes valg!
Enig. Merkelig at folk skal bry seg med sånt! Så nylig en kommentar på Facebook om noen som hadde annonsert navnet på sin nyfødte. Så hadde en dame kommentert: stakkars, Skal han hete xxxx :( ?
 
Jeg tenker masse på navn. Jeg ELSKER spesielle navn, men samboeren er ikke like begeistret. :)
Det jeg har satt som kriterie er at navnet skal kunne uttales på engelsk. Jeg er selv veldig glad i å reise, og har et nettverk spredt over sjø og land, og vil tro at om 10-15 år til er folk/jobber/skoler/samfunn enda mer internasjonalt. Da tenker jeg det er greit å ha et navn som folk kan uttale! ;)

Jeg elsker Liam, Isaiah og Emrick av guttenavn, men disse er helt uaktuelle for min samboer. Ellers vil jeg også faktisk holde de aktuelle navnene hemmelig. Hehe.. man ønsker jo helst ikke at det skal fødes 10 barn på samme tid, som blir hetende det samme ;) Og jeg er også litt opptatt av å ikke velge "topp 20" navn :) Hehe...
 
Back
Topp