Navn

mor.t.to

Betatt av forumet
Vi he hatt jentenavn klart sida forge svangerskap, men klara ikkje å bestemme oss for gutenavn. Sei ej et navn fe ej et klart nei å et rart blikk. He bjøndt å gjere d samme tilbake so he vårte en ond sirkel..
Ej lika norske navn men vil helst ikkje ha et so alle andre he.. han lika internasjonale navn... noken so he tips?

mor til to gull, 05 og 12

Enig med deg, norske navn er superfint! :) men det er en fordel å kunne uttale navnet på andre språk også. Vi hadde også flere fine jentenavn på lur, men ikke et guttenavn. Når vi fikk vite at vi skulle ha gutt begynte jakten på det perfekte navnet. Vi sjekka slektstreet på begge sider, og fant noen vi likte - et fra hver familie. Hilmar Johan skal gutten vår hete, og han blir nok den eneste i Norge med det navnet :) Da blir han kalt opp etter to av oldeforeldrene sine :)

Enig med deg, norske navn er superfint! :) men det er en fordel å kunne uttale navnet på andre språk også. Vi hadde også flere fine jentenavn på lur, men ikke et guttenavn. Når vi fikk vite at vi skulle ha gutt begynte jakten på det perfekte navnet. Vi sjekka slektstreet på begge sider, og fant noen vi likte - et fra hver familie. Hilmar Johan skal gutten vår hete, og han blir nok den eneste i Norge med det navnet :) Da blir han kalt opp etter to av oldeforeldrene sine :)
So fint navn:-) me fe en overraskelse so e greit å ha et navn av kvart Hehe ej syns d e kjekt å kalle oppatt, men mannen min vil ikkje d.

Vi har kansje guttenavn men ingen jentenavn, men det ordner seg. Hva har dere tenkt på jentenavn?

Sent from my iPhone using BV Forum

Her har vi gutt og jente navn klart :) å det er navn som det er få av i Norge som heter. Har ikke lyst at ungen skal begynne i barnehage å det er 6 barn på samme avdeling med samme navnet som barnet mitt :)

Desember 2014

Bruker App

Vi har noen Hilmar i slekten :)

Vi har kansje guttenavn men ingen jentenavn, men det ordner seg. Hva har dere tenkt på jentenavn?

Sent from my iPhone using BV Forum
Vi tenkte Dina Mari vis de vart jente :-)

Sist snakka vi en del om navn, og var halvveis enige i noen og uenige i andre.. Det endte med at vi skreiv hver vår liste, og det endte med at vi hadde kun to like navn som vi likte sammen :) så da blei det dobbeltnavn :) Lurer på åssen vi gjør det denne gangen..

Sist snakka vi en del om navn, og var halvveis enige i noen og uenige i andre.. Det endte med at vi skreiv hver vår liste, og det endte med at vi hadde kun to like navn som vi likte sammen :) så da blei det dobbeltnavn :) Lurer på åssen vi gjør det denne gangen..
D va no en genial måte å gjere d på:-)

Vi har snakket *mye* om navn, men blir absolutt ikke enige! Det er litt viktig for meg at navnet høres likt ut på dialekten til både min og samboers foreldre (kommer fra hver vår kant av landet), så da er flere av mine favorittnavn uaktuelle..
Jeg har "alltid" visst hva ungene mine skulle hete, men sambo liker ingen av de navnene (dobbeltnavn, han vil ha enkeltnavn), så vi får se om vi noen gang blir enige.. :p

Angående tips til å bli enige, hva med å sette opp hver sin liste over navn man liker, for deretter å bli enige om for eksempel tre av navnene og se hva som passer til barnet når det kommer?

Sambo fnyser av alle guttenavn jeg fåreslår :/ , han mener de er bare for barn og han ser ikke for seg noen kann hete det når de blir voksne :(

Sambo fnyser av alle guttenavn jeg fåreslår :/ , han mener de er bare for barn og han ser ikke for seg noen kann hete det når de blir voksne :(
He motsatt problem. Alle ej sei passa bedre til voksne menn en til unga..

Vi fant jammen meg første navnet i bilen på vei hjem fra OUL i går vi :S Asså.. Jeg er fortsatt i sjokk!! :P Hehe.. Nå må vi bare finne et navn til som passer :) Kommende storebror har to navn, så ønsker det på lillebror og :)

Back
Topp