Navn...

Supervanskelig.. Spesielt guttenavn... Jeg liker aller best Alexander, men sambo er ikke enig, så får nesten "håpe" på enda en jente, hehe..Følger med her, kanskje jeg får noen gode ideer.
Litt viktig å tenke på at ungen skal leve med navnet sitt i (forhåpentligvis) veldig mange år, så noe veldig sært eller veldig spesielt blir nok ikke vi å velge.

Har en Jakob fra før. Blir det jente står det mellom julieah eller matilda. Blir det gutt (noe jeg trur ...) aner vi ikke :/ vanskelig med guttenavn og må passe på norsk og engelsk.

Mannen er helt umulig om dagen! Igår så skulle han absolutt kalle opp ungen etter seg selv, om det blir gutt vel å merke! Idiot! Ikke vil han høre på mine forslag heller, han er negativ før jeg kommer med forslaget!!

Har skrevet en liten liste med gutte og jentenavn, men er ikke helt enige:) Men får vente og se til ul og om vi blir enige etter det:) Har litt lyst på 2 navn ettersom vår første gutt har det :)

Her er vi heelt håpløse! Vi bestemte oss ikke før lillebror var tre uker og vi er veldig uenige og ubestemmelige begge to.. Jente er lettest synes jeg men blir nok en gutt til;) vi liker litt sjeldne navn:)

Eg har guttenavn klart, men sambuaren min synes det er det styggaste navnet han har hørt nokon gang. Blææhh.. eg vil ha et navn som ikkje så mangen har, nemlig Elmer! Måtte smake litt på navnet før eg likte det, men no står det iallefall på topp 5! Jentenavn har eg ikkje peiling på.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Eg har guttenavn klart, men sambuaren min synes det er det styggaste navnet han har hørt nokon gang. Blææhh.. eg vil ha et navn som ikkje så mangen har, nemlig Elmer! Måtte smake litt på navnet før eg likte det, men no står det iallefall på topp 5! Jentenavn har eg ikkje peiling på.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
Elmer var et sjeldent men fint navn :)

Her er både guttenavn og jentenavn klart.

Vi er helt enige om opprinnelse og type navn. Det må jo være over ens med navnet til de to vi har fra før :)

Men, vi har ikke funnet noen navn enda som begge sier "å ja det er fint" på enda... Så vi får se hva det blir til slutt...

Vi vet ikke hva vi får, men jeg har siden tidenes morgen lagt min elsk på Alice, Kaspara, Harald og William. Dette er jo da etter mine beste og oldeforeldre. Jentenavnene kommer av at jeg ikke likte mitt eget navn som liten, og kunne ikke fatte hvorfor jeg ikke hadde blitt kalt opp. Harald er jo veldig "hardt" på et spebarn og en baby, men synes det er fint på voksen. William er egentlig Willhelm, men det blir litt for 1850 for min del.

vi sliter med å finne navn! Har en Amalie og en Amanda.. må da neste unge begynne på bokstaven A? Eller hvilke andre navn passer sammen med de navnene?

vi sliter med å finne navn! Har en Amalie og en Amanda.. må da neste unge begynne på bokstaven A? Eller hvilke andre navn passer sammen med de navnene?

Nestemann mååå jo ikke begynne på A, men det blir jo litt sånn at man tenker i de baner siden de to andre har A-navn :) Det er jo mangeflotte navn på A; Alexander, Adrian, Alma, Athine... for å nevne noen!

Adine syns jeg er fint :) ellers syns jeg ikke det er rart om det ikke blir A, kan jo bli mye likt og :)

Back
Topp