Navn?

Oneinamillion

Oktoberskatt på vei <3
Oktobermirakler 2013
Har dere bestemt dere for navn? :-) vi har allerede navnene klare :) topplister-spesielle-gamle? Norrøne?

åh jeg syntes det med navn er vanskelig altså.

Får vi høre navnet dere har kommet frem til da ? ;)

Noen av navnene jeg liker er:
Men så er det så at noen er "opptatt"
Gutten min heter Noah så det må klinge litt greit med det også ;)
Syntes det er lettere med jente navn enn gutten navn!

Jenter:
Alma.
Sanna.
Madelene.
Lotta.
Linnea.
Mille
Mona.
Tomine.
Maren.
Malin.
Emilie.
Thea.

Gutter:
Noah.
Leander.
Marcus.
Oscar.
Ole.
Christoffer.
Joakim.
Halvor.
Sebastian.
Sindre.
Sander.
Christer.
Nicolai.
Casper.

jeg er veldig glad i

jentenavn:

Julie
Julianne
Emilie
Amalie
Victoria
Linnea
Nora

guttenavn:

Julian
Kevin
Aleksander
Christoffer
Benjamin
Oliver

mulig det er noen flere guttenavn jeg ikke kommer på nå, men synes nå guttenavn er vanskeligst og sikkert også der vi er mest uenige hehe noe av disse navnene er også "opptatt".
Nå hardet seg slik at sønnen vår er oppkalt etter min avdøde bror så der var jeg veldig bestemt så det er vel egentlig sambo sin tur å bestemme (huffameg hehe)

Har ikke så mange at jeg kan lage en liste....

Men vi har tenkt om det skulle bli gutt, så kanskje Julian, oppkalt etter min tippoldefar :)

jente: da aner vi ikke:P

Her er lille mini oppkalt etter sin oldefar på farssiden :) (Guttorm) Om vi får en gutt til kommer jeg til å kalle han opp etter oldefaren på min side :) (Trygve)
Jentenavn er derimot veldig vanskelig synes jeg. Det er egentlig ingen navn i slekta jeg synes er ok å bruke. Vi har et norrønt navn på førstemann, så ser litt å"norrøne navn til ei jente. Jeg og mannen er itillegg også uenige om jentenavn ;)

Jeg er kanskje litt sær;
1) Jeg unngår BEVISST navn på topp 50-lista de siste årene.
2) Jeg vil heller ikke ha "fancy" tillagde navn der K byttes med C, EKS byttes med X og S byttes med Z.
3) Jeg unngår også ÆØÅ.
4) Jeg vil ha enkle, solide, norske navn på barna mine, med ETT fornavn og ETT etternavn :) Ingen fan av doble etternavn med bindestrek og mellomnavn.

Eh.... kanskje litt firkanta og sær jah.... ;)

Vi har ikke kommet så langt, men har jo liste liggende fra sist jeg var gravid. Favorittene er:

Bernard (oppkalling etter favorittonkel)
Theodor (også oppkalling, men dette synes vi begge er veldig fint)
Sigurd (oppkalling etter oldefar)
Luca
Nikolas
Oliver
Obed ( oppkalling etter tipp tipp oldefar)

Sienna
Lykke
Othelie
Adelen
Olivia

Prøver så godt det lar seg gjøre å styre unna poppisnavn de siste årene.. Både jeg og samboer har noen av de mest populære navnene på 70-tallet så ønsker ikke at barna mine skal ha 3 og 4 i klassen med samme navn.. Prøver også å legge tradisjon i navna. Slik som datteren vår om er oppkalt etter sin oldemor og 5 andre sterke damer bakover i slekta. Og det er bare 19 i landet som har det navnet, som for eller mellomnavn. Slik liker jeg :-)

Har ikke tenkt så mye på det enda.

Jeg er glad i litt norsk (nordiske) navn som ikke er for vanlig, men heller ikke for uvanlig.

Her er noen av navnene jeg liker,men mange er nok veldig uaktuell av ulike årsaker, som at de er for populære, brukt i nærmeste omkrest osv:

Jente:
Kaja
Aurora
Vilde
Vida
Eivor
Vilma
Tora
Astrid
Sigrid
Mie
Oda
Livia

Gutt:
Abel
Oskar
Aleksander
Endre
Even
Erik
Emil
Sigve
Theodor
Kristian
Jakob
Fredrik

Synes Casper er fint om det blir gutt.... Liker også Nikoline om det blir jente ;) Men sambo er ikke enig :p Så vi får se hva det blir til slutt :)

Jeg vet bare at jeg ikke har noen navn.
Vi har to navn på storesøster, men tror ikke det blir to navn på lilletrille.

Har mange navn i hodet, men ingenting er avgjort.
Men jeg liker guttenavn som Erik, Lars, Ola og Kristian
Og på jentenavn er jeg helt blank.

Jeg har såååå mange gutte- og jentenavn jeg liker, men mannen liker som regel ingen av de :p Det er nok fordi de ikke er "engelske" nok for han :p Vi har kommet fram til et guttenavn begge liker da, til og med fra min liste, hehe. Vi trenger iallefall et guttenavn til, så vi får se hva som skjer der :)

På jentenavn er vi litt mer usikre. Vi har vel noen få alternativer vi begge liker, men ikke som vi har satt opp på noen "ja liste". Navnene er fine, jeg er bare ikke sikker på om jeg har lyst å ha de :p

Uansett om det blir gutt eller jente, må vi ha to alterntiver til kjønnene når vi reiser inn på sykehuset. Med andre ord, vi har heldigvis litt god tid på oss, hehe.

Jeg syns på en side dette emd navn er sååå spennende, men siden mannen min og jeg kræsjer, så er det litt slitsomt :p Han liker typiske engelske navn, noe jeg ikke gjør. Vi er tross alt norske begge to :p

Jeg har absolutt mine favoritter, men de får jeg aldri gjennom :p

Her er en liten blanding av navn jeg har notert meg, og noen han har sansen for:

Athena
Dahlia
Cathleen
Cerina
Serine / Serina
Nathali(e)
Nicoline
Tia / Thie
Tatjana
Sophie
Viola

Tia Sophie
Unni Lineah

Darian
Liam
Nicholas
Tian
Matheo
Eliah
Noah

Lucas

Førstemann bestemte mannen, oppkalling, andremann bestemte jeg, det ble bestemt etter fødselen, klarte ikke bestemme meg før :p nå tror jeg at jeg har jentenavnet klart, men har ikke fanari om guttenavn....mange som jeg syns er fine er opptatt av venner/familie og da bruker jeg de ikke..

Navn er noe jeg ikke har i tankene mine enda :p hehe

Ja, vi er alle forskjellige der :) Vi hadde navnet på vår førstefødte klart nesten fra første stund etter vi ble gravide. Denne gangen avventer vi litt siden vi mistet sist, så vi har ikke snakket så mye om navn oss i mellom. Jeg vet også at mange av navnene jeg liker, liker ikke han :P Men navn er noe jeg synes er artig å sitte å lete etter og finne noe som jeg liker :) Synes det virker vanskeligere denne gangen siden det skal passe med den første og sånn.

Jeg synes det er kjempekjekt å tenke og lure på navn, men mannen min ser på det som en oppgave som må gjøres, men ikke før det nærmer seg termin :P Vet jo litt hva han liker da.. Så prøver å tilpasse listene litt, + jeg nevner innimellom de navnene jeg liker, men som han ikke liker i første omgang - har skjedd før at noe han ikke liker blir bedre etterhvert som han har hørt det noen ganger... Men nytter ikke å prøve å sette seg ned for å snakke om navn ennå, nei ;) Det må bli litt snik-snakk enn så lenge :P

Vi har ikke kommet så langt, men har jo liste liggende fra sist jeg var gravid. Favorittene er:

Bernard (oppkalling etter favorittonkel)
Theodor (også oppkalling, men dette synes vi begge er veldig fint)
Sigurd (oppkalling etter oldefar)
Luca
Nikolas
Oliver
Obed ( oppkalling etter tipp tipp oldefar)

Sienna
Lykke
Othelie
Adelen
Olivia

Prøver så godt det lar seg gjøre å styre unna poppisnavn de siste årene.. Både jeg og samboer har noen av de mest populære navnene på 70-tallet så ønsker ikke at barna mine skal ha 3 og 4 i klassen med samme navn.. Prøver også å legge tradisjon i navna. Slik som datteren vår om er oppkalt etter sin oldemor og 5 andre sterke damer bakover i slekta. Og det er bare 19 i landet som har det navnet, som for eller mellomnavn. Slik liker jeg :-)

Min sønn heter Bernhard. Tror det er første gangen jeg har lest at andre har det på lista si! Elsker navnet! :)

Vi har alltid hatt favorittnavn, som vi har tenkt vi skulle bruke hvis vi fikk barn. Men ett etter ett har blitt opptatt etterhvert som andre i familien har "tatt" de :-S Har f.eks. likt Matheo i mange år, før det plutselig ble kjempepopulært å bruke det navnet. Før det likte jeg Noah - men så ble det sånn superpopulært navn. Synes det er litt kjedelig å ha et navn fra topp 10 listen - vil ha noe som er litt mer unikt, men samtidig ikke for sært :P

Her er noen alternativ jeg har skrevet opp:

Guttenavn:
Albin
Amandus
Aslak
Casper/Kasper
Hampus
Jonathan
Kevin
Marcus/Markus
Mio
Nikolai
Nikolas/Nicholas
Sebastian
Theo
Theodor

Jentenavn:
Annelie
Anniken
Annika
Celine
Erika/Erica
Malene/Marlene
Madeleine
Mathilde/Mathilda
Nathalie
Norah
Rebecka
Stina
Viktoria

Har svensk samboer, så enkelte av disse navnene er mer typisk svenske enn norske - f.eks. ville vi uttalt Annelie på svensk måte - "Anneli", Madeleine = "Madelen". Mens Malene synes jeg er finere på norsk enn på svensk (Svensk = Malèn). :-)

Er noen av disse som samboer ikke liker, men de får stå på "min" liste ;-)

Back
Topp