Navn

Bebi86

Betatt av forumet
Jeg vet der er veeeldig tidlig, men har noen turt å tenke litt på navn? evt de som har planlagt å bli gravid kanskje har navn på lur? 

Nope, har knapt tenkt på det. Blir ikke noe navn på krabaten før lenge etter fødselen..

jentenavn har vært klart i lang tid, men nå er det jo forsiktig antatt at jeg har en gutt i magen, og da har mannen ymtet frempå et oppkallingsnavn, så da blir det nok det.. :)

Blir det jente skal hun hete Ella :) Blir det gutt må vi sloss :P

Vi har guttenavn, men hvis det blir jente syns jeg det er skikkelig vanskelig...

siden vi har en gutt fra før brukte vi på en måte opp guttenavnalternativet da... men vi klarer nok alltids å finne et til hvis det blir en gutt til :)

Når det gjelder jentenavn liker jeg Agnes, Amalie, Aurora, Louise og Pia

Vanilja skrev:
vi har jentenavn klart  men guttenavn er litt vanskeligere, det er liksom ikke noen som er skikkelig fine synes jeg... hmmm.. 

Samme her egentlig...eller jeg har egentlig flere jeg liker med både guttenavn og jentenavn, men vet at dette kommer til å bli et slit her hos oss igjen... :( Vi er nemlig veldig uenige om navn her i huset!! Jeg liker ikke noe av det han kommer med og han liker ikke noe av det jeg kommer med...så da sitter vi der da!! :S
Forrige gang ble vi enige om det navnet vi begge syntes var ok da ble det Isabelle (e på slutten er stum) Vi diskuterte også hvordan det skulle skrives, men der ble vi fort enige da...

Vi har bestemt oss for å ikke diskutere navn før etter ordinær UL, da vi forhåpentligvis får vite hva det er.. Vi har veldig forskjellig smak i navn, særlig guttenavn..(samboeren min liker type navn som Karl og Trygve, og det er ikke min smak for å si det sånn...)..
Vi kommer nok til å ha litt alternativer stående fram til vi får se babyen, og bestemmer oss etter det for å se hva den passer til...:)

Navn ja, må gjerne begynne å tenke på det etterhvert hehe
Har ingen favorittnavn til verken gutt eller jente, så
kan bli vanskelig dette!

Jeg har jo helt siden jeg var liten tenkt på hva mine barn skal hete, men sålangt i svangerskapet har det vært en ikke-tanke, egentlig.. Tør ikke tenke på det enda!

det er jo helt umulig!!! vi har brukt det eneste guttenavnet og siden sist har alle jentenavna vi likte, blitt brukt av venner!
blir navnløs tror jeg

Nei, det har jeg ikke tenkt på enda! Har vel i grunnen ikke forstått at jeg faktisk er gravid en gang :P Blir vel et kallenavn så lenge babyen er i magen, og så finner vi nok et passende navn til slutt. På forrige bestemte vi oss ikke for navn før han var noen uker.

Ja, denne gangen har jeg begynt å tenke på navn tidlig, siden jeg sist var gravid og plutselig måtte velge navn i uke 22. Da hadde vi bare så vidt nevnt et guttenavn som begge likte. Men heldigvis så var det slik at vi så at det var en Oleander med en gang han kom ut, så da fikk han det fine navnet<3 Jeg syns at guttenavn er skikkelig vanskelig.. Jentenavn har jeg mange jeg liker :)

Jeg liker igrunn gamle norske navn, som ikke er så mye brukt.

Ha ikkje tenkt på da slik seriøst enda.. Ha eit par jentenavn som eg lika.. Sophia og Tiril. Men, slit me guttenavn.. Ha liksom brukt dei opp :-p

Kan foressten svare på mitt eget innlegg haha. Jeg har tenkt masse på navn, jeg elsker navn og har egentlig tenkt ut ganske mange fine navn, værtfall jentenavn.

Jeg er jo helt sikker på at dette blir en gutt så guttenavn syns jeg er noe verre, men har tenkt ut noen få. Har tenkt å holde de litt skjult enda, tiihii.

Jeg liker litt spesielle navn, også blir jo barnet mitt halv kongolesisk så jeg vil jo gjerne høre om barnefar har noen forslag med navn fra landet hans. For evt. få to navn da :)

Vi klarte å finne et guttenavn og et jentenavn sist, og etter ordinær ul ble da guttenavnet tatt i bruk.. Så vi har fortsatt jentenavnet.. Å finne et nytt guttenavn begge liker seg jeg for meg som ganske umulig siden vi brukte en del tid og diskusjon på å bli enige.. og det er ganske sjeldent foreløbig og spesielt, og så skal liksom et nytt navn matche det litt.. Sukk.. Men: tenker ikke ås mye på det enda.. men navnet blir nok tatt i bruk når/hvis vi finner ut hva som gjemmer seg i magen. :)

Back
Topp