Navn!

• Trådstarter Trådstarter eLLe*meLLe
  • Opprettet Opprettet
E

eLLe*meLLe

Guest
Har dere navn på plass for de kommende små enda?

Vi har lenge tenkt og tenkt og tenkt. Utrolig vanskelig med guttenavn synes jeg.
Men nå nærmer vi oss endelig tror jeg.

Hva synes dere om Philip? Passer det sammen med storebror Liam sitt navn?

Syns Philip og Liam passer veldig godt sammen! Vi sliter max med å finne navn til gutten i magen =p Kjæresten liker enkle (og kjedelige syns æ) navn, mens æ liker navn som ikke alle andre har og som da ikke e så vanlig.. men vi kommer væll fram til nåkka til slutt, har enda 4 måneda på oss heldigvis! =)

GlædeMæMasse skrev:
Syns Philip og Liam passer veldig godt sammen! Vi sliter max med å finne navn til gutten i magen =p Kjæresten liker enkle (og kjedelige syns æ) navn, mens æ liker navn som ikke alle andre har og som da ikke e så vanlig.. men vi kommer væll fram til nåkka til slutt, har enda 4 måneda på oss heldigvis! =)

Kjenner til den problemstillingen.
Sist var Liam det eneste vi klarte å bli enige om, og det samme ser ut til å gjelde denne gang.

Ikke lett det med navn! Guttenavn synes jeg er spesielt vanskelig i tillegg.

Guttenavn er kjempevanskelig!
Vi synes det er fint å kalle opp mennesker vi er glade i, men brukte opp de beste navnene fra familiene våre med forrigemann.
Jentenavn har vi mange av!

Gollemor skrev:
Guttenavn er kjempevanskelig!
Vi synes det er fint å kalle opp mennesker vi er glade i, men brukte opp de beste navnene fra familiene våre med forrigemann.
Jentenavn har vi mange av!

Det var en utrolig fin tanke synes jeg.
Vi har en utrolig liten familie, og eneste guttenavn å ta av her er Arne, Frode og Rune :p

Syns også det e en fin tanke å kalle opp etter familie, men vi har ikke så fine navn i familien =p

Bestefedres navn: Alf, Karl, Ingmar Edvin og Oluf
Fedres navn: Audun og Svein Oluf

Eneste navnet æ liker e Edvin, men det liker ikke kjæresten. Særlig ikke etter den dær sangen: "Edvin, Edvin, wanted to be a girl..." Ehm... hehe

Jeg har hatt klart navn lenge. Ettersom vi prøvde få barn lenge, og nå endelig ser det ut som om vi lykkes. Har ei lita jente i magen og hun får navnet Victoria. Hun er vår seier :) Kanskje et klisje aktig og kjedelig navn for mange, men for meg har det en enorm betydning :)

Vi tenkte på Victoria på vår jente også.. Men står også mellom et par andre navn.. Syns det er så vanskelig å bestemme oss.. Så tror vi venter med å finne ut av det før vi ser henne kanskje =)

Vi va faktisk enig på jentenavn før vi fant ut kordan kjønn det va, men nu som vi vet at det blir gutt så får vi bare lagre jentenavnet til seinere =)

Her har navnet blitt Frida som pappa'n kom med på UL når han fikk høre det ble jente :) Dette er hans første og eneste baby så han skulle få bestemme :)

Vi er også enige om Victoria, men kanskje ikke helt hvordan det skal skrives. Men prøver å finne et par alternativer, for syns det er greit å ha. Her har vi flere guttenavn men siden det kommer en jente så får vi jo ikke brukt de...

Så fremst at det passer på den lille vesla vår når hun kommer ut, så skal hun bli oppkalt etter min oldemor. Mannen synes at det var greit, da det har vært min drøm siden jeg fikk høre det navnet at min datter en gang skulle få det navnet..

Synes Philip og Liam passer veldig godt sammen :)

Her har vi ikke bestemt noe enda.. Mannen tenker enda på om han vil bruke Ailo eller ei.. Nå har han tenkt i halvannen måned :p Hvis han sier nei så har vi et problem for vi har veldig ulik smak når det kommer til guttenavn!

Har både guttenavn og jentenavn klart, men det er veldig få som har fått vite det. Ikke vet vi hvilket kjønn det er heller, så atm spiller det ingen rolle. Det er bebis eller som faren sier "min baby" til den er ute. Barnet skal få tre navn, med mitt kommende etternavn som mellomnavn (jeg skal slette familienavnet mitt og ta min mors pikenavn) og farens etternavn, som jeg har tenkt å ta så fort jeg får på plass alt jeg trenger for å fornye kort og pass og slikt. Jeg har da seks navn, faren tre navn, barnet fem navn, men kun ett som brukes i daglig tale :)

Jeg tror det ble litt rotete, men whatever ;p

GlædeMæMasse skrev:

Akkurat samme problemet her...Argh, skjønner ikke hvorfor sambo må være så kjip og kjedelig:P Meeen, jeg har nå en stund kalt babyen i magen det navnet jeg vil ha hvis det blir gutt..Og her om dagen sa han plutselig at det navnet ikke lengre var HELT uaktuelt slik det var da jeg først nevnte det.Så det funker kanskje å introdusere det sakte men sikkert:P Nå vet vi jo ikke om det er gutt i magen da..Men, vi har alternativer til jentenavn som vi er enige om så..Må nesten se babyen også,for å se hva som passer:)

philip heter min sambo:) Hadde ikke han hett det og jeg fikk en sønn kunne jeg tenkt meg det selv:)

Vi har navn klart:) Julie Andrea!

Nei, navnet på frøkna er ikke klart... Vi sliter mye mer med jentenavn enn vi gjorde med guttenavn... Nå er det en stund siden vi snakket om navn da, men får ta det opp igjen snart... Men vi har ulik smak når det gjelder jentenavn gitt...

Jeg syns Philip er ett kjempefint navn, og det passer fint til Liam. Her har vi hatt navnene klare ganske lenge. Det blir Vilja og Matheo :-)

Jeg synes også at Philip og Liam passer godt sammen :)

Jeg var helt sikker på jente denne gangen og hadde kun tenkt på jentenavn, det sto da mellom Tilde og Alma. Men så viste det seg at det er en gutt i magen denne gangen også, synes det har vært vanskelig å finne guttenavn, men har to favoritter foreløpig, Jonathan og Luka.

Back
Topp