Navn?

Her skal det oppkalles etter besteforeldrene til samboeren. Synnøve om det blir jente, og Even om det blir gutt. De er verdens herligste mennesker, og jeg skimtet en liten gledeståre hos gamlefar da han fikk vite det. Er ikke det et godt utgangspunkt så vet ikke jeg. ;)

Vi har noen navn vi er enige om ja :) Er det jente blir det enten Live eller Mira, blir det gutt er jeg ikke sikker.. Er veldig glad i Oliver og Leon..:)
Mange flotte navn dere har tenkt dere jenter :)

Jeg synes det er kjempevanskelig med navn, spesielt guttenavn, da jeg har på følelsen av at det blir ei jente, mens mannen tror det blir gutt 

Har noen av dere gode sider med tips til navn, vi er begge enige om at vi skal ha et "norsk" navn, gjerne et som ikke er superpopulært akkurat nå, kjedelig å begynne på skolen med 5 andre Emma f.eks.

Guttenavnet er klart, Torjus..
Jentenavn derimot er mer usikkert...
Tora, Tilde, Tiril, Tuva, Thea, Tonje, Tone, og min favoritt som gubben absolutt ikke vil ha - Thelma <3

Såeh.. jada..
Vi heter alle noe på T, og min pappa døde for halvannet år siden og het Tor - så det blir litt oppkalling også :)

Her er det nok en Nora eller en Brage :D 

Jeg er helt sikker på at jeg har en jente i magen, og om 6 dager vil jeg forhåpentligvis få dette bekreftet ;) Misforstå meg rett, jeg blir like glad uansett hvilket kjønn det er, så lenge barnet er friskt! Men nå føler jeg meg så sikker i min sak, at jeg kommer til å bli sjokkert om det er en gutt der inne ;p

Litt trist at Nora ligger på nr 2 på topp 10 om dagen, men... Det er ikke bare bare å finne navn vi begge liker, og dette er virkelig et navn som vi begge elsker :D 

Vi er i alle fall helt klare på at vi ønsker oss korte, norske navn!

Vi er litt på Storm... Mine favoritter er egentlig Malte, Vetle eller Hampus, men de var vist uaktuelle ifølge kjære.. Vil gjerne ha noe som passer til eldste også. Jentenavn har vi ikke tenkt på, fordi vi tror det er gutt ;P 

immababy skrev:
Stian er fint, forbinder det med en god kompis av meg :)

Selv tenker jeg på Emilie om det er jente, ellers er jeg fullstendig blank ........ !

Emilie er et nydelig navn. Snuppa mi heter det <3 >

Er ikke helt sikker, og det kan jo hende vi endrer mening etter hun/han er født.
Men foreløpig har vi tenkt på Celine om det blir jente, og Phillip eller Felix om det blir gutt. Det er sannelig ikke enkelt, men vi kommer nok fram til et navn til slutt :)

Vi kommer til å krangle så busta fyker er jeg redd. Gubben vil ha Hannah, mens jeg ikke føler meg komfortabel med det navnet. Selv leker jeg med mange navn som bare blir blåst bort av mannebeinet. Johanna (Etter min morfar Johan, og hans mormor Johanne, og litt som et kompromiss til Hannah) Jenny (etter en oldemor) Synnøve (etter bestemor) Matilde og Vilde kun fordi jeg elsker de navnene. Skulle gjerne brukt Amalie etter hans bestemor, men min niese heter det så da er ikke det aktuelt :o). Ellers så prøver jeg å finne et navn som passer foran mitt fornavn, da både mormor og mamma har det til mellomnavn :o) 

Når det kommer til guttenavn så er vi totalt blanke, og ender vel opp med Øyvind eller Øystein eller noe lignende :o)

Men har dere noen fine navn som passer foran Jorun så kom med det, finner ingen selv :o)

Her blir det Louise eller Lauritz, etter henholdsvis besteforelder og oldeforelder:) blir spennende å se hva d blir, men ski ikke på UL før om en måned!!

Back
Topp