Navn?

Lykkelig med 3

Forumet er livet
Neon som har kommet frem ti navn?

Her har vi kommet fram til Stian. Selv om jeg kunne tenkt meg Askh men Stian er jo fint det også :)

Stian er fint, forbinder det med en god kompis av meg :)

Selv tenker jeg på Emilie om det er jente, ellers er jeg fullstendig blank ........ !

Vi har to jentenavn og to guttenavn klare :)
Jentenavnene er Nikoline og Maiken, event. Maiken Aleksandra hvis vi vil ha dobbeltnavn.
Guttenavnene er Andreas og Jo-Mikal. Samboeren min heter Mikal til etternavn:)
Ut i fra UL i dag (uke 14) så sa lege det så ut som det ble jente, da hun ikke så noe tissemann, så da tenker vi Nikoline i første omgang :) 

vi har to jente navn og 1 guttenavn ( eller 2:-P)
Vi har kallt opp jenta vår etter oldemoren som hette Nikoline. og da tenkte vi at dette barnet og skal bli oppkalt.
Jentenavnene er Dorthea etter min oldemor og Johanna som eg etter farfar som heter Johannes.
Guttenavn er Johannes etter farfar.
Samboen vill egentlig at vi skal kalle opp barnet etter han viss det bli gutt, alså
Knut jr. offf......

Vi har hatt navn klare ganske lenge :)

Blir det gutt er navnet Rolf Anker etter min manns farfar og min oldefar.

Blir det jente er navnet Rebekka Alise etter min tippoldemor og min oldmor.

Begge de to vi har fra før har dobbelt navn og er også kalt opp etter (tipp)oldeforeldre. Klar over at navnene ikke er helt A4, men det plager oss ikke det minste.

Vi har ikke navn klare, men skal begynne å tenke litt mer når vi har vært på ultralyd og forhåpentligvis vet om vi venter en gutt, eller ei jente til. :)

Stresser ikke med navn enda. sist så var jeg sikker på at hun skulle hete Aurora... men des lenger ut i svangerskapet så følte jeg ikke at det stemte og når hun ble født stemte det i allefall ikke. Så jeg vil bli litt mer "kjent" med babyen før jeg bestemmer meg. Min forrige endte til slutt opp med Ida Sofie.. langt ifra Aurora i allefall.

Vi skal ha en liten Jonas <3

Etter litt diskusjon blir det en liten Ingrid Amalie eller Oskar

Vi har ikke bestemt oss 100 % med står foreløpig imellom Ella Amalie og Lilly Marie/Maria :) Uten bindestrek ;)
Eller bare Ella eller Maria :)
Men som sagt så har vi absolutt ikke bestemt oss ennå! :)

lille prinsessa skal hete Frøya Elvira <3

Jeg har også tenkt på Lilly Marie da min oldemor het det :) Synes det er et kjempe fint navn :)

Vi har snakka mye om navn, men ikke bestemt noe. D eneste vi pr nå tenker er at vi ikke ønsker dobbeltnavn, og at d viktigste er at d er ett navn vi liker og føler passer-ikke hvor mange som heter d fra før. Håper vi får vite kjønn på UL til uka:)

har tenkt amalie el nikoline (nicoline) men aner ikke hvis dt blir gutt

Har Gyda Amalie 5 år.
Englen vår Hedda Emilie. (2011)
Gubben har kommet fram til at går alt bra, og det er jente så blir det Vilde.

Vi sliter med å finne navn. Stresser ikke med å finne, men har prøvd å finne noen navn vi liker.. Sist gang var utfordringen at det var så mange fine navn, men denne gangen liker jeg ingen.. Har lett i navnebøker, på nettet og sett på navn som blir brukt i utlandet.. Egentlig litt rart at vi ikke finner noe vi liker, for jenten vi har fra før heter noe så enkelt som Amalie :-) de navnene jeg har litt sansen for er mye brukt for tiden eller ligner veldig på Amalie. Vil helst unngå det :-) andre som sliter med samme problem? :-p

Mange fine navn her inne som dere tenker på... Synes det er morro at dere allerede vet hva det blir noen av dere!! Gleder meg til å finne ut av hva jeg venter fornoe om snart 1 mnd. for da skal jeg på UL.. så da Blir det lettere og se navnet på babyen
Min kjære hadde det problemet med at han syns at et navn som var veldi ligt det vi har på yngste gutten men jeg syns ikke det var noe fint... tihi.. :P

Vi kommer til å diskutere det kraftig etter ord. UL ;) Vet vi ikke er enige, selv om vi begge er enige om dobbeltnavn opg at det er norrønt ;)

Back
Topp