Navn!

tigerbebis

Gift med forumet
Jada jada, jeg VET at det er tidlig, men likevel! 
Har dere tenkt på navn til de nye verdensborgerne?

Her har vi guttenavnet klart, blir veldig overraska om det blir et annet navn enn det vi har snakket om. 

Jentenavn derimot, er vanskeligere. Jeg har lagt min elsk på navnet til mormora mi, men mannen min er ikke helt enig. 

det klarer jeg ikke å tenke på engang før jeg vet om det blir jente eller gutt :)

jeg synes det finnes veldig mange fine jentenavn, men kommer ikke på et eneste guttenavn som jeg liker...antagelig fordi vi fikk jente sist og gikk veldig inn for å finne jentenavn da.

Jepp... Her har vi det klart... Gutten vår er oppkalt etter min far, så for oss er det naturlig å oppkalle nå også, så vi har hatt det klart ganske lenge.

Jentenavnet er klart. Guttenavn synes jeg er helt umulig!!

Jentenavn er vel ganske så klart, men guttenavn er usikkert. Venter med å tenke så mye mer på det inntil vi vet hva det blir

Oi da... Det har jeg ikke tenkt på i det hele å store. Så må se når det begynner å nærme seg å se hva vi blir enige om:)

Det har vi ikke snakket om enda. Vi har jo ganske ulik navnesmak da! Tok ganske lang tid før vi ble enige sist, så vi må vel begynne å diskutere god tid i forveien ;)

Sist gang stod det mellom to navn helt inntil fødselen. Måtte rett og slett se vår lille skatt før vi tok valget. :) 

Har ingen navn klare enda, men tenker litt på et guttenavn..sist tenkte jeg mest på jentenavn..så dette kan jo bli spennende :)

Jentenavnet er klart og mannen nekter å snakke om guttenavn, fordi han er fast bestemt på at lille i magen er ei jente ;))

Vi har Benjamin fra før....

Sannsynligvis så blir det Emilie eller Sebastian her :)

Jeg har bare jentenavn "klare" men mannen likte ikke mine forslag sist og vi kom frem til et helt annet bare ved litt tilfeldigheter. :-)

Jeg liker Amelia, Johanne (etter min farfar som hadde Johan som mellomnavn) og Ellinor (min mors mellomnavn).

Så får vi se hva det blir og hva magefølelsen sier når vi endelig får møte den lille! Sist gang så var det to ganske like navn som svirret i hodet mitt på barsel. Det ene navnet heter hunden til ei venninne og det andre navnet var det rekordmange andre som ble hetende på mitt forrige terminforum. Godt at mannen allerede hadde fortalt mødrene våre navnet, he he. Angrer ikke nå!

Men jeg vil i alle fall vente og se om magefølelsen min sier noe denne gangen også!

Ja vi har bestemt oss allerede :P blir det gutt blir det Jonas, om det blir jente blir det Ida...jeg har veldig veldig lyst til å bruke navnet Johanne etter min farmor, men min mann er uheldigvis helt uenig.. jeg synes Ida er nydelig og, så jeg skal klare å la Johanne gå .. kanskje.. om jeg ikke klarer å overtale han :P hehe

Hva er navnet til mormoren din da? :)

Her har vi "tatt vare på" navnene vi var inne på sist gang.

Om det blir gutt så var navnene Mio, Leon eller Isak. 
Blir det jente prata vi om Thea, Elise og Amalie. (Det ble Thea)

Så vi kommer nok til å ta en prat igjen og det dukker nok opp flere navn. Men jeg vet nesten 80% sikkert at det blir Isak om det blir gutt. Samboeren er helt besatt av det navnet.

Mormor heter Klara :)

Synes Herman og Klara klinger bra, men det synes ikke mannen. 

Blir det gutt, er Sigurd omtrent spikra fast :) Morfaren min hette det, samt at svigerfar heter Sigmund - og siden vi kalla opp første gutten vår etter pappaen min, så vil mannen at neste skal kalles opp etter faren hans. 

Som dere skjønner, liker jeg gode, gamle navn :P

Liker også gammle navn, så her blir det muligens Martin Anker om det er en gutt(etter hans bestefar og min oldefar:)
Blir det jente er vi litt mer usikker, men jeg tenker på Iris Eveline(etter min mormor, oldemor og tippoldemor)Der er hans slekt ganske uaktuell, fordi vi begge liker litt uvanlige navn og de fleste av hans slekt har veldig normale og veldig poppise navn...Untatt mormoren hans, og hun het Olga!!!!!!!hahah SÅ DET er uaktuelt!

Sist gang fant vi navn rett etter ord.UL. Vi kalte han det resten av svangerskapet, og det ble Jacob når han kom ut også. Noe annet hadde vært helt merkelig:P Han er oppkalt etter min oldefar.
Denne gangen har vi jentenavn klart, men om det er en gutt som skjuler seg så har vi ikke peiling.
Jentenavnet er Lilly, etter tippoldemoren til sambo:)

Har både gutte- og jentenavnet klart.
Gutenavnet er forsåvidt ikkje helt godkjent av faren enda, men jentenavnet har eg hatt i mange år nå som favoritt

Her har vi diskutert og diskutert....hehe....siden far er tyrkisk og jeg er norsk, så er det naturlig nok litt vanskelig å finne felles navn som passer. Vi er veldig enige om at våre barn skal ha norskt navn siden vi bor i norge, men at de kan ha tyrkiske mellomnavn. Jeg synes det er viktig å holde på den tyrkiske kulturen også, men det er bare så vanskelig å finne noe som jeg har falt helt for.

Etter myyyyye snakk, så har vi kommet fram til noen felles navn :)
Hvis det blir jente blir det Melissa....(eventuelt har vi snakket om Zehra som mellomnavn, blir da oppkallt etter min manns mormor...kanskje..)
Blir det gutt, så blir det Leon.....(Mellomnavn er ikke klart enda, vanskelig å finne guttenavn på tyrkisk...mannen vil kanskje oppkalle etter sin bror Yekta...men har ikke helt fallt for det navnet...vi får se......eneste tyrkiske navnet jeg synes er fint av guttenavn...er Arda....men det passer liksom ikke helt med Leon føler jeg....kanskje ved en eventuelt gutt neste gang :)

som dere ser....ikke bare bare å komme fra ulike land og finne en mellomting. Godt de norske navnene hvertfall er klare....slapper litt mer av....glad jeg fant noen navn som mannen er fornøyd med :)

har guttenavnet klart (tror vi) det blir Heine. jentenavnet sliter vi litt meir med, eg liker veldig godt jentenavn med a ending, men skal jo passe med navnet til jenta vår og det har e ending, men men har no god tid enda.. 

De har vært klare lenge, både til gutt og jente. Begge navnene er nevnt i denne tråden;) holder de hemmelig i tilfelle noen sniker;)

Back
Topp