Navn vi liker

Vi er foreløpig helt blanke på navn, uansett om det blir gutt eller jente! Tror ikke jeg klarer å tenke på navn før vi i det minste har sett et bankende hjerte på ultralyd :p Men guttungen har i allefall bestemt at dersom det blir en gutt skal han hete Jacob/Jakob :joyful: Vet ikke hvor han har det navnet fra, men jeg må si navnet begynner og vokse litt på meg :)
Jakob er kjempefint :) jeg liker også det :) mannen derimot liker ingen navn :p haha. Veldig stas hvis det blir en gutt og han blir hetende Jakob da :D har guttungen forslag til jentenavn da? :)

Jeg liker Sigurd veldig godt, men det gjør ikke den vordende far... Det er et slektsnavn som jeg gjerne skulle ført videre. Jeg har i allfall lyst til å se litt i slektsbøkene våre, om vi ikke finner et navn vi liker der så kanskje vi kan bruke det som inspirasjon :) Én ting er hvertfall sikkert, det blir et norsk navn, og helst ikke ett fra topplista :p

Jakob er kjempefint :) jeg liker også det :) mannen derimot liker ingen navn :p haha. Veldig stas hvis det blir en gutt og han blir hetende Jakob da :D har guttungen forslag til jentenavn da? :)
Nei, bare tullenavn foreløpig hvis det blir en jente. Men det kommer sikkert etterhvert. Han er utrolig flink med navn. Alle bamsene hans har navn, og han har MANGE bamser :p

Jeg sa navnet jeg ville bruke om jeg fikk ei datter en gang til ei venninne.ho fortalte hva hennes baby skulle hete om det ble gutt eller jente.men så fikk jeg vite nå at ho venter ei jente og ungen skal hete det navnet jeg hadde bestemt meg for at min datter skulle hete om jeg får jente.
Så utrolig dårlig gjort...

Nei, bare tullenavn foreløpig hvis det blir en jente. Men det kommer sikkert etterhvert. Han er utrolig flink med navn. Alle bamsene hans har navn, og han har MANGE bamser :p
Så utrolig koselig :) jeg fikk en lillebror da jeg var seks år, og den dag i dag er jeg stolt av at foreldrene mine valgte navnet som jeg foreslo :p det var stor stas :)

Synes dette var ennfin tråd og en god ide. Vi bor vel ikke i nærmeste nabolag til hverandre noen her inne, så ingen fare med å dele navn :)
Mine favoritter er Moa, Linni, Eira, Alba, Jacob, Siljan.
Siljan er sted rett borti her, så det ble rart for meg. Litt som å kalle ungen for Røros eller Drammen (men det er bare meg altså :) Fotballfrue bor forøvrig i Siljan)

Jeg liker Martine, Stine/Stina, Mari, Tilje (som sikkert blir feil for båtfolk) Tiril, Margit, Eivor/Eyvor, Erle

Trym, Brede, Oscar, Brage, Ask, Odin, Emrik, Sebastian

Jeg liker

Siljan er sted rett borti her, så det ble rart for meg. Litt som å kalle ungen for Røros eller Drammen (men det er bare meg altså :) Fotballfrue bor forøvrig i Siljan)

Jeg liker Martine, Stine/Stina, Mari, Tilje (som sikkert blir feil for båtfolk) Tiril, Margit, Eivor/Eyvor, Erle

Trym, Brede, Oscar, Brage, Ask, Odin, Emrik, Sebastian

Jeg liker
Hehe, jeg vet, aldri hørt om siljan annet enn som stedsnavn, før jeg traff en gutt som het Siljan Nils. Etterhvert som jeg ble kjent med han så ble jeg mer og mer glad navnet hans. Dog rart til å begynne med :)

Spurte mamma hvilke navn ho hadde valgt vis ho måtte velge 2 guttenavn og to jentenavn. Det vart: Aurora, Matilde, Mattias og Theodor ☺

Jeg liker engelske/amerikanske navn.
Jente: Aislynn, Savannah, Noelle, Haylee, Piper
Gutt: Hayden, Caleb, Allen

Mannen min er amerikaner, så vi må til et visst punkt velge et internasjonalt navn. Disse navnene har vært på min liste i alle år, men har til nå valgt mer nøytrale og norskvennlige navn :)

Mine favoritter til jente er Alvilde og Kirsti, (begge blir oppkalling fra eldre generasjoner).
Favoritter til guttenavn er Emil, Loke, Mikkel, Peder, Trym og Mateus. (Har mest tro på at det blir gutt):)

Back
Topp