Navn vi liker

Skillz

Gift med forumet
Skriv inn navn vi liker, så kan vi hjelpe hverandre komme på forslag til babyen:D

Jentenavn: Sandra, Hannah, Une/Una, sofi, Synne, Sanne...

Gutt: leander, Sander, Theodor,Liam,Jonas, Johan, Johannes

Noen jeg kommer på nå ;)

Syns jentenavn er vanskelig :nailbiting: Liker Esther, Milla/Mille, Marta, Tiril - men ingen jeg liker EKSTRA godt, så får følge med her :-) jo, liker Kjersti godt men liker ikke at det betyr kristen, for det er vi ikke :eek:

Til jenter så liker jeg Alva, Isa, Elida og Kaja
Jeg synes gutter er vanskeligere men jeg liker Varg og Jørn

Vi har oppkalt de to første så føler kanskje jeg må det nå og problemer er at det er veldig mye sært igjen, føler vi trakk de lengste stråene på de vi har haha. men jeg liker norske navn og gjerne navn som man ikke får en "bokstav bak" i klassen, eks. ( bare et eks. ) Emma K, Malin P. osv.. det er sær tankegang i know.
Jeg liker
Eira
Tyra
Falk
Ask
Øyvind

Syntes det er så vanskelig med navn!
Og så er det jo enda veldig tidlig så det gjør det enda vanskeligere... O.o

Jentenavn: Ruth, Maiken, Oline, Esther, Sofie

Guttenavn: Arthur, Lauritz, Ludvig, Lars, Johan

Kjempekjekt å kunne lese litt forskjellige navn og dra inspirasjon de hverandre :)

Vi har vel nesten bestemt oss for to navn for begge kjønn. hvis jente blir det enten Emily eller Ariel. Hvis gutt står det mellom Julian eller William <3

Mine favoritter:
Jentenavn: Adele, Elida, Alicia, Lykke, Thale, Natalie, Alba, Luca, Lotta, Tilde, Liv, Olivia.

Guttenavn: Leander, Adrian, Felix, Aksel, Oliver.

Syns guttenavn er vanskeligst!!

Mine favoritter holder jeg for meg selv, jeg vil ikke at alle skal bruke navnet "mitt". ;)

Jeg sa navnet jeg ville bruke om jeg fikk ei datter en gang til ei venninne.ho fortalte hva hennes baby skulle hete om det ble gutt eller jente.men så fikk jeg vite nå at ho venter ei jente og ungen skal hete det navnet jeg hadde bestemt meg for at min datter skulle hete om jeg får jente.

Jeg tenker litt at et navn får man aldri ha alene uansett. Er alltid en eller annen som får samme navn. ;)
Og jeg kommer nok til å velge det navnet jeg liker best og føler passer til tross for hvem andre som også heter det... Men hadde da virkelig ikke "stjelt" en god vennines navn heller!

Listenavn eller sjeldent egenkomponert navn samma det vel så lenge man er fornøyd selv! :)

Last edited:
Her er det mannens tur til å bestemme navn siden jeg bestemte på de 2 forrige, skal riktignok ha et ord med i laget men det er han som skal få æren denne gangen.
Forslag til jentenavn vi hadde fra før er: Mari, Mali, Marianne (blir oppkalling etter meg, bare byttet rekkefølge på anne og marie), Annette, Ingeborg, Johanne.
Forslag til guttenavn er værst, men har funnet noen: Daniel, Andreas, Aleksander, Noah, Matteo, Marius, Linus.

Jeg sa navnet jeg ville bruke om jeg fikk ei datter en gang til ei venninne.ho fortalte hva hennes baby skulle hete om det ble gutt eller jente.men så fikk jeg vite nå at ho venter ei jente og ungen skal hete det navnet jeg hadde bestemt meg for at min datter skulle hete om jeg får jente.
Så utrolig dårlig gjort av henne :( det må være skrekken.

Vi har vel nesten bestemt oss for to navn for begge kjønn. hvis jente blir det enten Emily eller Ariel. Hvis gutt står det mellom Julian eller William <3

Hei. Ariel er et fint navn, men tenkte jeg bare skulle nevne at det er mest utbredt som mannsnavn i utlandet. ( greit å vite i alle fall). Det er ellers et kjønnsnøytralt navn, så ingen fare å bruke det altså.

Vi er foreløpig helt blanke på navn, uansett om det blir gutt eller jente! Tror ikke jeg klarer å tenke på navn før vi i det minste har sett et bankende hjerte på ultralyd :p Men guttungen har i allefall bestemt at dersom det blir en gutt skal han hete Jacob/Jakob :joyful: Vet ikke hvor han har det navnet fra, men jeg må si navnet begynner og vokse litt på meg :)

Det er så typisk. Hev deg over det :)

Synes dette var ennfin tråd og en god ide. Vi bor vel ikke i nærmeste nabolag til hverandre noen her inne, så ingen fare med å dele navn :)
Mine favoritter er Moa, Linni, Eira, Alba, Jacob, Siljan.

Ser jo her at jeg kanskje liker litt sære spesielle navn..ikke at jeg skal bruke noen av de men her er de jeg liker. Jentenavn: Milla,Lilly,Nisa, Ea, Mira, Ella,Isa, Nelly,Sofia, Zara, Aylin, Guttebarn: Aydin, EMre,Emrah, Efe, Kenan, Maddox, Aron, ... Skal sies at mannen min er tyrkisk og liker litt utenlandske navn, også må det jo matche med storesøster :)

Back
Topp